Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Loco website  (gelezen 3911 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Ubuntu Loco website
« Gepost op: 2010/08/10, 11:11:18 »
Ik stuitte net op de ubuntu-loco website, via deze site:
http://loco.ubuntu.com/teams/ubuntu-nl

Het valt me op dat de informatie (Location/Language) nog niet ingevuld zijn. Ook zie ik dat hier door de leden van ~ubuntu-nl (op launchpad) ook events toegevoegd kunnen worden. Deze events kun je importeren in je agenda (ical) of weergeven via feeds (rss)

Ik denk dat we hier meer gebruikt van moeten gaan maken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ubuntu Loco website
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/10, 12:36:20 »
Dat lijkt me ook een goed plan. Die agenda functie voor events is ook handig.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Loco website
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/10, 13:24:49 »
Waar moeten we die agenda voor gebruiken dan? Welke events zou je erin willen zetten?
Er is ook al zoiets op de wiki: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/#Kalenders

Verder heeft ubuntu-nl op LP nu 48 leden. Die mogen dan allemaal events gaan toevoegen?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu Loco website
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/10, 14:14:49 »
De events uit die kalender kunnen inderdaad naar deze site toe. Bij voorkeur zelfs, zodat andere loco's ook kunnen zien waar we mee bezig zijn.

ubuntu-nl heeft 48 'leden', maar enkele van deze leden zijn weer andere teams, die ook weer leden bevatten. Als het goed is mogen al deze leden events toevoegen op de agenda. Dit een weer een goede stap richting de openheid. Waarom zouden alléén de admins een event mogen toevoegen? Zolang het niet gebruikt gaat worden om spam te verspreiden, mag van mij iedereen in het ubuntu-nl team er een item aan toevoegen.

Wil je bijvoorbeel met een klein groepje een vergadering plannen om een plan uit te werken, dan kun je dit op de agenda zetten. Iedereen die dan geabboneerd is op die agenda ziet dan dat deze vergadeing er aan komt en kan bepalen of het nuttig is om er ook aan deel te nemen. Dit zorgt voor meer betrokkenen bij een project, wat ik alleen maar als voordeel kan zien.

Ook kan met deze agenda bekeken worden door de Loco approvers, met welke activiteiten we als loco allemaal mee bezig zijn.

Kortom, het nieuwe OPEN Ubutnu-NL !!!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Loco website
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/10, 15:49:39 »
Goed idee. Dan wordt het voor "die lui" die de goedkeuring van onze LoCo ook wat inzichtelijker wat we doen denk ik :).

Misschien moet er dan begonnen worden met de 113 voorgestelde leden goed- of af te keuren.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu Loco website
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/10, 15:58:09 »
Volgens mij moeten alle '113' leden afgekeurd worden. Ik heb het idee dat de bedoeling is, dat ubuntu-nl alleen subteams gaat bevatten. De leden kunnen dan in zo'n tub-team aanmelden en zijn dan ook automatisch lid van ubuntu-nl. Er is ook één groep, namelijk community, waar iedereen zichzelf toe kan voegen zonder dat iemand daar de leiding over heeft. De rest van de groepen zijn bedoeld voor de teams, namelijk irc, vertalingen, artwork etc.

Dit maakt de organisatie een stuk eenvoudiger.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu Loco website
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/10, 23:56:52 »
De eerstvolgende IRC meeting is al genoteerd:
http://loco.ubuntu.com/events/team/261/detail/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal