Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Enkele vragen over Kubuntu  (gelezen 412 keer)

Offline JohnIJ

  • Lid
Enkele vragen over Kubuntu
« Gepost op: 2018/01/19, 19:45:32 »
Deze week op een oude laptop Kubuntu geïnstalleerd  nu loop ik tegen enkele zaken aan waar ik als niet ervaren gebruiker niet uitkom. Ik hoop hier wat hulp te krijgen.

  • 1. Bij het opstarten (voordat Kubuntu geladen wordt vertoont het beeldscherm zwart-witte blokken op het scherm, weet niet of dit aan Kubuntu ligt of niet
  • 2. Laptop is nu in gebruik bij familielid op een ander lokatie. Daar wordt tijdens internet gebruik regelmatig de verbinding verbroken en wordt om ingave van het wachtwoord gevraagd. Signaalsterkte is goed. Op mijn eigen wifinetwerk heb ik daar geen last van.
  • 3. Familielid heeft het voor elkaar gekregen rootwachtwoord in te stellen, maar weet niet hoe en weet ook het wachtwoord niet.  >:(. Kan ik dit herstellen? Wilde al een nieuwe schone installatie doen, maar als ik vanaf CD Kubuntu Desktop 16.04.2 LTS opnieuw installeer krijg ik geen mogelijkheid om de schijf te wissen en opnieuw te installeren of om Kubuntu te verwijderen en opnieuw te installeren. Daar raak ik de weg een beetje kwijt. Krijg de indruk dat bij de installatie een tweede installatie op een nieuwe partitie gedaan wordt.

Ik hoop met jullie hulp deze zaken op te kunnen lossen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Enkele vragen over Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2018/01/19, 19:54:16 »
Punt 3
- Boot naar live omgeving, start gparted, wis alle partities,
reboot naar livecd, start installatie.

Re: Enkele vragen over Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2018/01/19, 20:21:58 »
Op een wat oudere laptop kun je beter xubuntu of lubuntu installeren.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.