Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Multimedia in 8.04  (gelezen 1691 keer)

Offline Dave

  • Lid
Multimedia in 8.04
« Gepost op: 2008/08/12, 15:32:56 »
120e topic over multimedia.

Zelf gebruik ik nog steeds 7.10 want alles doet het prima.
Op de testpc had ik en bij anderen, vanmorgen nog, 8.04 geïnstalleerd maar als je dan bijvoorbeeld naar nederland.fm gaat is er maar een enkele die werkt en dan nog na lang nadenken.

ergens mist er nog iets in de handleidingen online voor versie 8 IMO.

Offline HP

  • Lid
Multimedia in 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/12, 15:39:21 »
Leuke site, alleen veel trager dan dat je gelijk een gebookmarkte stream aanklikt (zo werk ik altijd en dat blijf ik doen. Ik kan je aanraden dat ook te doen....) Maar goed, wat voor browser gebruik je en heb je daar een plugin in? Heb je evt. codecs al toeegevoegd aan je player / aan Ubuntu?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Multimedia in 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/12, 16:23:11 »
Sorry voor het inbreken, maar hoe "bookmark" je dan een stream ?  En hoe zorg je ervoor dat die in de juiste speler wordt geopend ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline HP

  • Lid
Multimedia in 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/12, 17:53:52 »
Ik heb een bookmark naar het adres waaronder een stream wordt aangeboden, bijv. http://www.kinkfm.com/streams/kinkfm.m3u

Het ligt een beetje aan de aard van de stroom die aangeboden wordt en hoe de bladeraar (firefox, opera) van waaruit je de stroom opent is ingesteld, maar het kan gebeuren dat zich dan meteen een speler opent en binnen 2 seconden heb je geluid.

Ik heb de mediaplayerconnectivity plugin in mijn bladeraar firefox toegevoegd (ga naar extra > add-ons > extensies verkrijgen), hiermee kan ik selecteren welk programma is gekoppeld aan een bepaald type audio format / stroom
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Dave

  • Lid
Multimedia in 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/12, 18:14:33 »
op m'n eigen computer met firefox 2 en opent niet een apart venster ofzo maar begint de zender die ik aanklik al vlot te spelen.

In de andere gaat het dus over firefox 3 maar dan zonder die mediaconnectivy omdat die niet geschikt was voor 3.
daar doen de meesten het niet en die het wel doen beginnen als je gaat twijfelen of het wel werkt, soms wel een minuut.
verder alles volgens http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

edit: het gaat dus om de installaties met 8.04 en FF3

Offline HP

  • Lid
Multimedia in 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/12, 19:27:00 »
Citaat van: Dave
edit: het gaat dus om de installaties met 8.04 en FF3
Ha, da's een goeie, ik vergeet dat wel eens, maar ik werk o.a. nog op een 7.04 met FF 2.0.0.16 en daar testte ik het vanmiddag op
kga het vanavond testen op 8.04(.1) met FF 3(.1)
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

X

  • Gast
Multimedia in 8.04
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/13, 10:08:36 »
In 7.10 maakte ik gebruik van de mplayer plugin; met deze plugin kom ik de meeste streams afspelen.
Dus op de website www.nederland.fm werkte iedere stream in 7.10.

In 8.04 werkt de mplayer plugin niet zo goed als in 710.
B.v ik ga naar www.nederland.fm en daar werkt maar een enkele stream.

Wat wel werkt met streams is deze muziek site met de totem plugin. : http://webradio.textandgraphics.eu/  (als vervanger van nederland.fm)

Dus mediaconnectivy hoef je niet te gebruiken.

Ook kan je het probeem oplossen met nederland.fm (of andere sites) door gewoon starters te maken.

Dus je maakt b.v een starter op je bureaublad met de url van radio 538.
Dan hoef je alleen maar op de starter te klikken en de stream (dus ook een videostream)  word gelijk in totem (of een andere speler die je instelt ) afgespeeld.

Zo kun je dus een aantal starters maken op  je bureablad van je favoriete zenders (streams).

Offline HP

  • Lid
Multimedia in 8.04
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/13, 15:00:52 »
Wat ik vermoed is dat Dave vergeten is om een aantal standaard zaken te installeren, die na een nieuwe install noodzakelijk zijn om goed met alle muziekformaten om te gaan. De codecs bijvoorbeeld..... Ga naar toepassingen > installeren/verwijderen, zorg dat je na het laden (duurt even) "alle beschikbare programma's" bij tonen: (rechtboven) hebt aangezet. Kies dan in de linkerkolom audio/video en zoek de Gstreamer plugins, aanvinken..... et voila
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Dave

  • Lid
Multimedia in 8.04
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/13, 17:30:38 »
ik werk het hele lijstje af via de site van pjotr.

zoals gezegt m'n eigen computer heeft geen problemen(7.10) maar tgaat om installaties voor anderen.
Dan is het wel vervelend als je steeds hoort van dit doet het niet en daar krijg ik niks enz.

Soms denk ik was ik maar 7.10 blijven installeren maar misschien komt de gouden tip nog langs :-)

Offline Dave

  • Lid
Multimedia in 8.04
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/14, 13:20:29 »
Citaat van: X
In 7.10 maakte ik gebruik van de mplayer plugin; met deze plugin kom ik de meeste streams afspelen.
Dus op de website www.nederland.fm werkte iedere stream in 7.10.

In 8.04 werkt de mplayer plugin niet zo goed als in 710.
B.v ik ga naar www.nederland.fm en daar werkt maar een enkele stream.

Wat wel werkt met streams is deze muziek site met de totem plugin. : http://webradio.textandgraphics.eu/  (als vervanger van nederland.fm)

).
grappig, ga je naar die site hoor je het welkoms muziekje en dan stopt het.
bij verversen idem.

Offline Dave

  • Lid
Multimedia in 8.04
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/14, 14:48:41 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/30007

zag dat iemand(die topic starter) met soortgelijke vraag nu terug naar ikspeej gegaan is.

Op zich zag ik geen problemen met FF3 in die 8.04 installatie.
Maar toch eens geheel verwijderd en versie 2 er op.
Dit maakte geheel geen verschil dus het lijkt me geen FF3 probleem dan.

Offline Dave

  • Lid
Multimedia in 8.04
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/19, 14:17:32 »
dom dom
bij problemen met firefox zeg ik altijd schakel eerst alle plugins eens uit.
had het niet direkt aan Firefox geweten maar goed.
standaard wordt er reeds een hele reut meegeinstalleerd met FireFox3 waaronder showcase en itunes. bij het proberen uit te schakelen van showcase schakelde firefox zich zelfs een paar maal geheel uit.
Nu is het zoals het wezen moet lijkt het.