De map Trash is een map die door je mail provider wordt beheerd daar heb je geen zeggenschap over.
Bij installeren van een nieuw account op een daarvoor al in het NL opgezette Thunderbird probeert TB wel om deze map . voor TB, te benoemen als Prullenbak.
Mappen met een universeel map icon kun je wel verwijderen, die met een specifiek icon niet.
Bij bijvoorbeeld hotmail heet deze map vaak Deleted ipv Prullenbak dat komt omdat deze map op de website Deleted heet i.p.v. Trash.
Mogelijke oorzaak van dubbele Trash/Prullenbak:
Smartphone die een eigen Prullenbak aanmaakt binnen IMAP.
Microsoft (Office) Outlook die krampachtig volhoud aan een eigen Prullenbak.
Gebruik van een Engelstalige mail client afgewisseld met een NL versie.
Als deze Prullenbak al bestond vóór je de Thunderbird client opzette was de naam Prullenbak voor het hernoemen van Trash niet aanwezig.
Als je alle mogelijke oorzaken verder uitsluit,
vervolgens het mail account van Thunderbird verwijdert,
Thunderbird afsluit,
de bijbehorende imap map in het .thunderbird profiel verwijdert,
in een, liefst Engelstalige, internet browser controleert of de map Prullebak verwijdert/niet meer bestaat in je mail,
Zou je nu de client in de NL Thunderbird opnieuw kunnen aanmaken waarbij Trash wèl wordt hernoemd naar Prullenbak.
Maar:
e.e.a. is ook nog afhankelijk van mogelijke (taal) instellingen van je account bij je mail provider.
Controleer bij je webmail ook of je de Trash niet per ongeluk hebt verplaatst naar je (Postvak) In box.
Succes
Ed