Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [WoW] Tips voor nog betere performance?  (gelezen 5183 keer)

Offline Math.

  • Lid
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Gepost op: 2008/05/25, 17:09:19 »
Ik ben sinds kort met WoW begonnen. Eerst met een trial periode, maar was al  snel verkocht en heb hem dus maar aangeschaft. Ook omdat ik wist dat hij via Wine in Linux kan draaien.
Via een paar howto's heb ik hem al vrij snel aan de praat gekregen. Ik vond hem alleen niet zo soepel draaien als hij in Windows deed. Vooral als ik m'n character ronddraaide begon hij te haperen.
Nu heb ik wat toegevoegd aan het register van wine via deze howto en nu hapert hij gelukkig niet meer wanneer ik rondkijk.
Maar toch merk ik dat het beeld niet zo vloeiend draait als in Windows. Misschien dat er niet veel verder aan te doen is, maar als er nog goeie tips zijn voor betere performance, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt. :)

Offline kamelot

  • Lid
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/25, 18:46:50 »
Heb je wel in de WTF map de config.wtf aangepast en de opengl regel toegepast .

LET OP!!

Als je bijvoorbeeld in stormwind bent of iets in de trent zal je pfs heel erg naar beneden gaan .
Dit komt gewoon omdat stormwind heel veel spelers altijd bevat .
het leg er ook aan wat voor grafische kaart dat je heb ik heb een nvidia kaart en ati kan inderdaad zijn dat hij het niet helemaal lekker doet .

Mijn tips

1-Trek niks aan als hij stouterd in stormwind of andere grote steden .
2-Speel het niet op hoogste resolutie maar gewoon gemiddeld .
3-Gebruik de opengl anders werkt het echt bijna niet .
4-zet je compiz uit je cubus en dat soort dingen dit schild gouw 10FPS
5-hou er erg in dat wine ook performance vraagt dus ga boven het gemiddelde van de specificaties zitten .
6- Veel game plezier

Als je in de server Stormrage zit zoek me op ik ben ubuntudruid :P
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline Math.

  • Lid
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/26, 00:50:53 »
Hoi kamelot,

Ik heb deze howto gewoon gevolgd en in m'n config.wtf de regel SET gxApi "OpenGL toegevoegd. Vervolgens ook in m'n windowsregister de regel GL_ARB_vertex_buffer_object geadd, wat hem al zeker vloeiender laat draaien. Heb hierna nog allerlei mogelijke settings uitgeprobeerd, ook in DirectX modes, maar ik haal helaas niet dezelfde performance als in windows.

Wat betreft meerdere spelers/objecten in het spel. Ik ken dit vanuit Quake4, het kan inderdaad de boel doen laten haperen. Echter, toen ik WoW voor het eerst in Windows had gedraaid merkte ik hier helemaal niks van. Ik was ook ontzettend verbaasd over hoe vloeiend het allemaal liep. En ja, je bent daar dan zo lekker mee gemaakt en dan hoop je natuurlijk dezelfde performance te krijgen in Wine.

Wat betreft Compiz, ik draai momenteel Xubuntu zonder Compiz, dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik m'n compositor uitgeschakeld, maar dat maakt helaas ook geen verschil.
Alleen wanneer ik m'n draw distance helemaal terug schuif draait hij wat beter, maar nog steeds niet beter  als in Windows met alles voluit ingesteld. :(

Ik zit verder zelf op Darkmoon Faire en het is daar zeer rustig.

edit:
Ik zal nog is wat rond googlen voor wat nog mogelijk is. Misschien dat hij beter draait in Cedega. Of misschien moet ik maar gewoon accepteren dat het spel niet voor Linux gemaakt is. Momenteel zit ik al helemaal in dubio, want het multibooten gaat fout. Ik heb van het weekend Windows weer opnieuw geïnstalleerd en vervolgens Ubuntu 8.04, maar kan Windows nu niet meer opstarten. Krijg namelijk een BSOD. :( Ik heb dit op  m'n vorige pc ook al eens zo gehad en bleef dit elke keer, na elke installatie weer krijgen... Het lijkt er dus op dat ik een keuze moet gaan maken tussen Windows of Ubuntu. :(

Dwarrel

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/26, 13:01:18 »
Vreemd allemaal, ik heb onlangs wow ook weer geinstalleerd en ik heb 5fps meer via wine. Kan dus best zijn dat je hardware niet super loopt met wine.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/26, 13:42:21 »
Math, als je Xubuntu installeert kun je het waarschijnlijk "handmatig" kiezen in de partitionerings modus (zoals dat in Ubuntu immers kan). Windows moet als aanhechtpunt "/windows" krijgen (let op dat je niet per ongeluk formattterd), de Ubuntu partitie krijgt "/" . Dan zou Windows gewoon moeten booten, tenzij je Windows niet eerst normaal hebt afgesloten (let dus op dat je geen slaapstand kiest, wat in Vista standaard de sluitmethode is).

Veder kun je gamen in Wine beter vergeten, je draait immers 2 machines bovenop elkaar (waarbij Wine de virtuele is uiteraard). Dat trekt erg veel systeembronnen, dus is het af te raden.

Dwarrel

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/26, 16:51:58 »
Citaat van: Richard_Rahl
Veder kun je gamen in Wine beter vergeten, je draait immers 2 machines bovenop elkaar (waarbij Wine de virtuele is uiteraard). Dat trekt erg veel systeembronnen, dus is het af te raden.
Dit is niet waar, veel spellen werken sneller met wine dan via xp en zeker sneller dan in vista. Als je kijkt naar waar wine voor staat : Wine is not a emulator, zie je meteen dat wat jij daar zegt niet waar is. Gamen met wine gaat erg goed, je bent alleen beperkter in je keuze en moet soms iets meer moeite doen.

Offline Math.

  • Lid
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/26, 16:56:36 »
Bedankt voor jullie reacties allemaal. :)

Wat betreft het multibooten... ik weet niet waar het nou aan ligt. Heb twee keer Win2k met Xubuntu 8.04(64bit) als mulitboot geprobeerd, maar elke na het installeren van Xubuntu en het daarna opstarten van Win2k krijg ik een BSOD. Normaal koppel ik altijd de windows partitie aan als /media/windows/, dit maal heb ik hier niet naar gekeken. Als hij werkelijk Xubuntu en Win2k als root koppelt, dan kan ik begrijpen dat het fout gaat. Maar als het goed is hoort Xubuntu hem toch gewoon al zelf als /windows/ te moeten koppelen? Althans, zo heb ik dat in vorige installaties wel altijd gezien. Heb er nu niet naar gekeken.
Ondertussen lukt een multiboot met WinXP naast Ubuntu8.04(64bit) nu wel. Althans... heb nog geen BSOD gekregen. Nog niet...

Offline Math.

  • Lid
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/28, 11:44:04 »
Ik heb zojuist WoW maar eens met SET gxApi "opengl" in Windows uitgeprobeerd en het blijkt net zo soepel te draaien als met wine in Ubuntu. Het is DirectX dat WoW in Windows gewoon beter laat draaien. Dus m.a.w. WoW draait met OpenGL hetzelfde in Windows als in Ubuntu+wine. :)

Althans, bij mij dan... ;)

edit:
Kheb bij de grafische instellingen van alles wat een beetje teruggeschoven en het draait nu echt goddelijk! :D

kurosaki_ichigo

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/06, 16:07:35 »
Mag ik tip geven speel op prive servers die zijn gratis. ( Ben zelf nu ook wow spelen maar ga over op prive server ).

Als meerdere mensen dat zouden doen zou blizzard die abbo kosten wel lagere moeten doen.

Offline djypsi

  • Lid
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/06, 17:44:10 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Mag ik tip geven speel op prive servers die zijn gratis. ( Ben zelf nu ook wow spelen maar ga over op prive server ).

Als meerdere mensen dat zouden doen zou blizzard die abbo kosten wel lagere moeten doen.
Kan niemand gewoon een project beginnen om de blizzard server na te maken , maar dan gratis =D
Wow is echt een fantastisch spel ^^
M.v.g. Tanguy
Mijn Laptop:Hp - 510  
Kubuntu 8.04
Processor:Intel Centrino 2,2 GHz ; Harde schijf:60gb ; Schermgrootte:15inch ; Ram:1Gb

kurosaki_ichigo

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/06, 17:49:36 »
Citaat van: djypsi
Citaat van: kurosaki_ichigo
Mag ik tip geven speel op prive servers die zijn gratis. ( Ben zelf nu ook wow spelen maar ga over op prive server ).

Als meerdere mensen dat zouden doen zou blizzard die abbo kosten wel lagere moeten doen.
Kan niemand gewoon een project beginnen om de blizzard server na te maken , maar dan gratis =D
Wow is echt een fantastisch spel ^^
Moderator edit: Link naar illegale server verwijdert

Dit is een goeie prive server ( Prive server houdt volgens mij gewoon in kopie van gewone wow servers maar dan gratis maar je moet alleen wat aanpassen )

Quatroking

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/06, 18:11:26 »
Prive servers zijn illegaal.

kurosaki_ichigo

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/06, 18:26:15 »
Citaat van: Quatroking
Prive servers zijn illegaal.
Niet waar.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=291341

Illigaal zijn ze niet

Quatroking

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/06, 18:34:22 »
Wel als ze content hosten die door Blizzard gemaakt is, want daar zit copyright op.

(dus modellen, textures, geluiden, etc.)

Noem maar eens een server die volledig op eigen content draait.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/06, 18:35:46 »
Ze zijn wel illegaal kurosaki_ichigo. Lees maar eens de posts na in je eigen link.
Citaat
I'm sorry but this is still an illegal activity under the terms of the EULA that all users of the game agree to when they install the code. Blizzard own the rights to the game, the code and the ideas behind the game where applicable, and that is what they are protecting.
En ook deze: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080527135844AAgLEQl

De link naar de privéserver zal ik moeten verwijderen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

kurosaki_ichigo

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/06, 18:36:44 »
Zover ik weet is niet illigaal hoor maja wow is anders zelf schuld die vragen voor 2 maanden spelen bijna 30 euro.

Maar iemand vertelde mij die prive servers deden wow betalen.

Quatroking

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/06, 18:40:35 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Mag ik tip geven speel op prive servers die zijn gratis. ( Ben zelf nu ook wow spelen maar ga over op prive server ).

Als meerdere mensen dat zouden doen zou blizzard die abbo kosten wel lagere moeten doen.
Of de hosters van die servers aanklagen en een bom geld verdienen :)

kurosaki_ichigo

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/06, 18:43:32 »
Citaat van: Quatroking
Citaat van: kurosaki_ichigo
Mag ik tip geven speel op prive servers die zijn gratis. ( Ben zelf nu ook wow spelen maar ga over op prive server ).

Als meerdere mensen dat zouden doen zou blizzard die abbo kosten wel lagere moeten doen.
Of de hosters van die servers aanklagen en een bom geld verdienen :)
Alsof ik daar geld voor krijg. Maar ben eerlijk blizzard vraag gewoon teveel voor dat spel en lvlen gaat niet zo snel en ik weet zeker dat is met op zet gedaan want dan kopen mensen meerdere prepaid kaarten.

kurosaki_ichigo

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #18 Gepost op: 2008/06/06, 18:51:31 »
Of je trek niks aan van mensen die braaf zijn en doet gewoon op prive server spelen :P

kurosaki_ichigo

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/06, 19:46:59 »
Citaat van: bartek
Ze zijn wel illegaal kurosaki_ichigo. Lees maar eens de posts na in je eigen link.
Citaat
I'm sorry but this is still an illegal activity under the terms of the EULA that all users of the game agree to when they install the code. Blizzard own the rights to the game, the code and the ideas behind the game where applicable, and that is what they are protecting.
En ook deze: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080527135844AAgLEQl

De link naar de privéserver zal ik moeten verwijderen.
En in de zelfde link word ook uit gelegd dat niet illigaal is

Quatroking

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/06, 20:19:35 »
Dat antwoord geeft geen directe bron, het andere antwoord dat zegt dat het illegaal is citeert zelfs Blizzard.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #21 Gepost op: 2008/06/09, 08:59:59 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Citaat van: Quatroking
Citaat van: kurosaki_ichigo
Mag ik tip geven speel op prive servers die zijn gratis. ( Ben zelf nu ook wow spelen maar ga over op prive server ).

Als meerdere mensen dat zouden doen zou blizzard die abbo kosten wel lagere moeten doen.
Of de hosters van die servers aanklagen en een bom geld verdienen :)
Alsof ik daar geld voor krijg. Maar ben eerlijk blizzard vraag gewoon teveel voor dat spel en lvlen gaat niet zo snel en ik weet zeker dat is met op zet gedaan want dan kopen mensen meerdere prepaid kaarten.
Nogal logisch... Als het levellen snel zou gaan zou er ook niet veel fun meer aan zijn hè! Je weet dat je er voor moet betalen VOOR je het koopt, dus ga dan nadien niet liggen zeuren dat je er voor moet betalen. Dat is hetzelfde als een auto kopen en dan zagen dat je benzine moet betalen...

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

kurosaki_ichigo

  • Gast
[WoW] Tips voor nog betere performance?
« Reactie #22 Gepost op: 2008/06/09, 10:41:30 »
Huh betalen?? Ik speel toch echt gratis hoor