Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lubuntu voor oude pc's, LXLE-extends-life-of-ageing-computers  (gelezen 980 keer)


Re: lubuntu voor oude pc's, LXLE-extends-life-of-ageing-computers
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/16, 11:35:53 »
Ik had het ook gelezen maar ik snap niet helemaal waarom het zoveel buzz krijgt want Bodhi Linux bestaat al langer, heeft dus meer gebruikers en na zoveel tijd weet je ook dat het serieus is en ook Bodhi backport wat dingen als LibreOffice terwijl ze dezelfde, oude kernel gebruiken als LXLE als je non-PAE-versie download. Dus dan heb je precies hetzelfde effect en dan met een veel bekendere en dus meer betrouwbare distro. (plus E17 is nog wat lichter dan LXDE ook)

Re: lubuntu voor oude pc's, LXLE-extends-life-of-ageing-computers
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/24, 20:57:46 »
Heeft het zin om deze distro te installeren als test-machine. Lekker spelen en daarna misschien installeren als Produktiemachine.
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Re: lubuntu voor oude pc's, LXLE-extends-life-of-ageing-computers
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/24, 21:00:55 »
Als productiemachine zou ik het niet doen. Eerst maar afwachten of het project wel door gaat lopen... Voor productiemachines die oudere hardware-ondersteuning nodig hebben kun je beter Bodhi of Puppy installeren.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: lubuntu voor oude pc's, LXLE-extends-life-of-ageing-computers
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/24, 21:13:21 »
Bedenk het volgende:
Over een jaar (april 2014) stopt de ondersteuning van XP.
Aan ons de schone taak, om deze (oude ?) hardware in bedrijf (en in gebruik) te laten, door er een goede vervanger voor XP op te installeren.
Hopelijk krijgen we het druk, zowel met installeren, als met ondersteuning van de (blije) eigenaren !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: lubuntu voor oude pc's, LXLE-extends-life-of-ageing-computers
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/24, 22:06:01 »
De gewone Lubuntu 12.04 kun je ook blijven gebruiken tot april 2017. Alleen krijg je na oktober 2013 geen updates meer voor de specifieke LXDE-pakketten. Dat is echter nauwelijks een veiligheidsrisico.  :)

Vandaag trouwens de laatste Windows XP verwijderd van de computers die ik beheer. De betreffende computer was eerst tweevoudig opstartbaar, maar heeft nu alleen nog maar Xubuntu 12.04, want de Windows XP werd al jaren niet meer gebruikt. Weg met die onveilige ouwe rotzooi, dus.  =D