Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Abiword blokkeert in Lubuntu 14.04  (gelezen 249 keer)

Offline livino

  • Lid
Abiword blokkeert in Lubuntu 14.04
« Gepost op: 2016/05/28, 15:55:19 »
Hallo,

probleempje van een vriendin:

ik heb bij haar destijds Lubuntu 14.04 geïnstalleerd (wegens zeer oude computer had ik een light-versie nodig). Ze heeft die lange tijd tot tevredenheid gebruikt, maar nu duikt er een probleem op met Abiword.

Als ze dit opent (nieuw document of bestaand bestand) krijgt ze een quasi leeg blad, enkel met een reeks schijnbaar zinloze tekens en kan ze niets bewerken.

Klinkt dit bekend? Software-update heeft niet geholpen. Misschien gewoon de boel upgraden naar 16.04?

Lieven
« Laatst bewerkt op: 2016/05/28, 15:57:05 door livino »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Abiword blokkeert in Lubuntu 14.04
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/28, 16:08:46 »
Met google zoeken op
lubuntu 14.04+abiword+problem

Misschien een ppa van abiword zoeken en toevoegen aan je update servers, dan krijg je een nieuwere versie van abiword.

Of probeer eens ubuntu mate te installeren.

Re: Abiword blokkeert in Lubuntu 14.04
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/30, 00:47:34 »
Ik weet uit het verleden dat Abiword op Lubuntu 14.04 nogal eens gekke kuren vertoonde, waaronder spontane crashes of ongewenst gedrag. Ik ben vlak daarna snel overgegaan naar LibreOffice. Niet de beste keus op een "zwakke" machine, maar het bleek erg mee te vallen.

Wat je nog zou kunnen proberen is om Abiword compleet met een schoon profiel te laten beginnen. Dat doe je zo:
  • Check eerst of Abiword afgesloten is
  • Start PCManFM (de bestandsbeheerder) op en ga, mocht je daar niet meteen terecht komen, naar de homemap
  • Eenmaal daar, klik op de toetsencombinatie CTRL+H om de verborgen bestanden en mappen weer te geven
  • Ergens tussen alle mappen en bestanden staat de map ".config" (inderdaad: met een punt ervoor)
  • Klik deze open, en zoek daarin naar de map "Abiword"
  • Verwijder deze map, sluit PCManFM af en start Abiword opnieuw op
Meestal is een dergelijk probleem zoals je beschreef hiermee opgelost.  :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?