Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke videokaart  (gelezen 681 keer)

Welke videokaart
« Gepost op: 2012/06/06, 20:28:50 »
Dat ik hier nog eens een vraag moet stellen als oude rot...maar ik ben nu al een tijdje aan het rotzooien met een nVidia gt220, die werkt goed met 3d, maar de fan blijft draaien als een dolle  zijn er misschien ook videokaarten die out of the box werken en ook nog een beetje betaalbaar zijn  8-)  ik speel geen spellen en ik ben al blij als ik Ubuntu en mint Cinnamon kan gebruiken zonder dagen naar oplossingen te moet zoeken! Ben een beetje verse install moe hihi

Johnny

Re: Welke videokaart
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/06, 20:47:45 »
Ik heb een GT230 die perfect werkt zonder enig geblaas met Unity 3D :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Welke videokaart
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/08, 04:37:04 »
Ik heb hier ook een GT220, van XFX. En de fan houdt zich gewoon rustig.
Zit hij niet vol met stof? En de rest van je computerkast is ook stofvrij?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Welke videokaart
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/08, 07:35:20 »
Als je de nvidia drivers hebt geinstalleerd is waarschijnlijk nvidia settings ook geinstalleerd. Als je dat start kan je de thermal settings van je kaart bekijken. Bij mij (gt520) is dat zo'n 35-40 graden terwijl ik dit tekstje aan het typen ben. Als dat in rust al richting 60-70 graden gaat heb je of last van stof of hele slechte luchtverversing in je kast.

Mijn advies zou zijn kast stofvrij maken en als dat het niet is eens kijken of er andere behuizing fans of iets stil staan en je daardoor slechte luchtstroom door je kast hebt.

Re: Welke videokaart
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/08, 09:26:10 »
Bedankt voor de reacties :)

Maar het is geen stof/warmte probleem want de kaart gaf met linux al problemen toen ik de computer kocht het is een hp 6130 computer en ik heb inmiddels al veel meer reacties op internet gelezen over problemen met deze kaart en dit type hp computer.  De kaart deed onder vista ook moeilijk over een nieuwe driver een jaar of twee geleden. Ik denk dat ik maar voor de makkelijke weg ga (een kaart zonder fan) hihi 

Het is denk ik meer een hp probleempje want bij deze computer start de videokaart op met de fan op honderd procent en die slaat af als de OS is geladen (bij windows dan)


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Welke videokaart
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/08, 09:34:06 »
hmmm, dan is het misschien handiger om voor een nieuw kaartje te gaan. Ik kan je deze kaart van harte aanbevelen. Passief, low profile (maar er zit ook gewone bracket bij) en redelijk betaalbaar. Enige waar je even naar moet kijken is of je voldoende ruimte, dus check de afmetingen, want er zit een flink passief koel element op.

http://tweakers.net/pricewatch/301074/asus-engt520-sl-di-1gd3-v2(lp).html

http://www.asus.com/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/ENGT520_SLDI1GD3V2LP/