Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fout tijdens partitioneren op een hp pav 2500TX  (gelezen 679 keer)

fout tijdens partitioneren op een hp pav 2500TX
« Gepost op: 2010/02/06, 18:01:59 »
geprobeerd om ubuntu 9.10 te installeren op een HP pavillion TX2500. Op internet zat moeilijkheden en problemen gevonden maar die gingen allemaal over eerdere versies van ubuntu. Het feit dat bijna alles vanaf de live cd out off de cd werkte (wifi, touchscreen, netwerkprinter, touchpad, geluid, alleen een video via Mplayer niet) deed mij bedenken dat ik niet snapte dat als zoveel zaken out off the box op een toch wat gecompliceerde machine als deze tablet werkte, .er nog mensen waren die Windows kochten.

Dus installeren maar. Helaas liet de installatie het midden in het partitioneren van de harde schijf afweten nadat de voortgangsbalk al verdacht lang op 0% was blijven staan. Gelukkig bleek er geen ernstige schade aangericht en het herinrichten van de schijf had op andere machines ook al erg lang geduurd. Wie weet waardoor dit komt en wat ik er eventueel aan kan doen

Vriendelijke groet

Huub Verfurden

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: fout tijdens partitioneren op een hp pav 2500TX
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/06, 18:19:06 »
Welkom.
Ga je hem naast Windows zetten?
Zo ja, dan zou je met de tool Gparted (zit in Systeem->Beheer van de live CD) een stuk van de rechterkant van je d: kunnen verwijderen mits Windows op c: staat natuurlijk.
Wanneer je dan installeert, wordt Ubuntu op de grootste aaneengesloten vrije ruimte gezet als je daarvoor kiest.

Maar geef even door hoe groot die HD is en wat er nog meer op staat.

Re: fout tijdens partitioneren op een hp pav 2500TX
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/08, 21:09:57 »
dank voor je reactie. ik had beter eerst even door moeten lezen op dit forum. heb uiteindelijk eerst de windowspartitie verkleind en  toen met de hand de beschikbare ruimte toegewezen en dat ging goed. zit dit  u opeen virtueeltoetsenbord met een stylus te tikken.

topics blijven

- touchscreen werkt alleen met stylus
- microfoon werkt slecht en ik kan de post met de oplossing niet meer vinden
- opstarten van af batterij hangt na splash, maar gaat gewoon door als ik alsnog de stekker erin steek
- tmobile stick nog niet geprobeerd
- gnome tetris is niet vooruit tebranden

daar ga ik nu dus eens lekker naar zoeken

huub