Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: EOG geeft vreemde diashow  (gelezen 791 keer)

KwastjeModus

  • Gast
EOG geeft vreemde diashow
« Gepost op: 2008/04/06, 13:17:36 »
Beste mensen, ik heb bij mijn zus een nieuwe installatie gedaan van Ubuntu 7.10
Alles leek in orde
Maar nu, na een paar dagen blijkt dat EOG raar doet als deze een diashow moet geven. (En mijn zus krijgt bezoek volgende week en ze wil dus een diashow van vakantiefoto's geven)
Er komen allerlei zwarte strepen of halve foto's of foto's die heel grof gepixeld weergegeven worden.

Ik heb al een keer of twee EOG opnieuw geinstalleerd, maar het resultaat blijft hetzelfde. Heeft iemand een oplossing of idee waar het aan kan liggen

Offline vanadium

  • Lid
EOG geeft vreemde diashow
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/06, 13:27:19 »
Krijg je het ook als je met andere viewers werkt, bijvoorbeeld gthumb?

KwastjeModus

  • Gast
EOG geeft vreemde diashow
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/06, 14:08:54 »
Citaat van: vanadium
Krijg je het ook als je met andere viewers werkt, bijvoorbeeld gthumb?
Hoi Vanadium, nee, dan is het niet. Maar daarin krijg ik het niet goed voor elkaar om beeldvullende diashow te doen.

Offline vanadium

  • Lid
EOG geeft vreemde diashow
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/06, 15:04:23 »
Ik haat het om aan iemand die een probleem heeft te zeggen "probeer dat ander programma eens", maar ik kan spijtig genoeg niet helpen bij je specifieke probleem met eog. Sedert Ubuntu 7.10 heeft eog in fullscreen mode een heel vervelende toolbar, die initieel in beeld komt, pas na 5 seconden verdwijnt en bij de minste beweging met de muis weer in beeld springt. Ik heb dat gemeld en wellicht zal die tool bar wat minder opdringerig worden in toekomstige versies. In afwachting ben ik gthumb gaan gebruiken. Die zijn full screen toolbar doet het bescheidener: niet initieel in beeld en na 2 seconden inactiviteit weer weg. Beide zijn zeer vergelijkbaar en delen wellicht heel wat code. Het is daarom dat ik dacht dat je hetzelfde probleem zou zien in gthumb.

Ik zie niet goed hoe je er niet in slaagt een beeldvullende diashow te doen in gthumb. Het werkt zeer gelijkaardig als eog, maar het is F11 in plaats van F5. In automatische slideshow mode kan je dias laten uit en infaden. Jammer genoeg geen crossfade.

Offline bwman

  • Lid
EOG geeft vreemde diashow
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/07, 01:36:49 »
staat compiz ingeschakeld? zou daar aan kunnen liggen bij mij doe ie ook raar als ik het samen met compiz draai, als ik dit uitschakel ,de visuele effecten dan , werkt het wel correct.anders kan ik het niet zeggen. ik gebruik ook gwenview en dat werkt zonder problemen? hopelijk heb je r iets aan.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline lizardman

  • Lid
EOG geeft vreemde diashow
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/07, 09:10:28 »
Hierover is ook een bugmelding in launchpad: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/compiz/+bug/149615
De workaround van lizardmenke schijnt voor sommigen te helpen ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline vanadium

  • Lid
EOG geeft vreemde diashow
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/07, 09:39:06 »
Lijkt dus eog specifiek en duidelijk gerelateerd aan Compiz, wat ik niet gebruik (wegens ATI kaart). Volgens de laatste post zou het probleem "verdwenen" zijn in Hardy. lizardman, is lizardmenke jou broer of zus ? ;)

Offline lizardman

  • Lid
EOG geeft vreemde diashow
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/07, 12:55:51 »
Citaat van: vanadium
Lijkt dus eog specifiek en duidelijk gerelateerd aan Compiz, wat ik niet gebruik (wegens ATI kaart). Volgens de laatste post zou het probleem "verdwenen" zijn in Hardy. lizardman, is lizardmenke jou broer of zus ? ;)
;) Ik zal het maar verklappen: ik ben het zelf.
Omdat op de engelstalige sites de naam lizardman meestal al bezet is heb ik de naam lizardmenke maar aangenomen. :-)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline bwman

  • Lid
EOG geeft vreemde diashow
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/07, 15:46:14 »
ikzelf heb een ati kaart draaien met compiz maar ik moet r wel bijzeggen dat ze al wat ouderdom heeft ;) t is een ati 9600 sapphire die zonder probs werkt met compiz.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast