Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printerserver van sitecom (LN-306 V2) en Ubuntu 8.04  (gelezen 4553 keer)

sirchris

  • Gast
Printerserver van sitecom (LN-306 V2) en Ubuntu 8.04
« Gepost op: 2008/10/10, 15:22:04 »
Lieve mensen,

Ik wil gewoon weten, werkt die printerserver nou wel of niet onder ubuntu 8.04. Ik wil hem graag kopen maar als ik er geen zak mee kan dan hoef ik hem ook niet te kopen natuurlijk. Wat zijn jullie ervaringen?

sirchris

  • Gast
Printerserver van sitecom (LN-306 V2) en Ubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/10, 16:04:40 »
hehe nou ik werk in die winkel dus terugbrengen gaat wel.

 maar probleem is dat ik 1 windows pc heb en een ubuntu en mijn vriendin wil lekker over netwerk printen en het is echt klote om een netwerk tussen ubuntu en winxp te krijgen. als het snel ging had ik dat wel gedaan.  mijn hp printer werkt met de toolbox wel heel goed onder ubuntu. ik voorzie gewoon niet zulke problemen maar het schijnt helemaal niet werken. maar een printerserver is wel de beste oplossing.

Offline rja

  • Lid
Printerserver van sitecom (LN-306 V2) en Ubuntu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/10, 16:49:26 »
Citaat van: sirchris
Lieve mensen,

Ik wil gewoon weten, werkt die printerserver nou wel of niet onder ubuntu 8.04. Ik wil hem graag kopen maar als ik er geen zak mee kan dan hoef ik hem ook niet te kopen natuurlijk. Wat zijn jullie ervaringen?
Als ik zoek in Google.

http://www.google.nl/search?q=LN-306+unix

Wordt het wel ondersteunnd.

Er zit waarschijnlijk een lpr of bsd printer deamon ingebouwd.

Ik zou het in de handleiding van de printer nakijken.


sirchris

  • Gast
Printerserver van sitecom (LN-306 V2) en Ubuntu 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/13, 14:30:18 »
ik heb even rondgekeken, via ipp werkt inderdaad niet in 8.04. Maar de vorige kernel gebruiken is niet nodig. Met appsocket en hp jet direct werkt het wel. heb nog niet geprobeert maar kan in ieder geval die print server kopen dan. iemand ervaring met appsocket?

groet,

chris