Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Configuratie instellingen geluid Ubuntu 10.04 Lucid Lynx  (gelezen 1241 keer)

Offline Libelle

  • Lid
Configuratie instellingen geluid Ubuntu 10.04 Lucid Lynx
« Gepost op: 2011/01/01, 17:08:25 »
Ik heb sinds vorige week een speakerset van Philips in het bezit. Nu was de oude set een Logitech waar ik nooit instellingen voor heb gemaakt. Dat geluid was goed tot de subwoofer het begaf.

Na het aansluiten van de speakers meteen getest en het geluid vond ik toen zeer goed! Ik was enigszins ontevreden over de lengte van de snoeren die aan de speakers zitten maar dat is op te lossen.

Toen ik van de week aan het werk was kreeg ik een 'msn' bericht binnen en het viel me op hoe schel het geluid van de waarschuwing klonk. Subtiel maar echt wel anders. Nu een paar dagen verder heb ik gemerkt dat er verschil zit in kwaliteits weergave van het geluid als ik bijvoorbeeld muziek opstart vanuit Rythymbox of vanuit XBMC media center. Wat ik op zich erg raar vind, muziek zou met welk programma dan ook hetzelfde moeten klinken.

Een poging tot googlen levert niets bruikbaars op, schijnbaar blijven ubuntu gebruikers weg van deze speakers.

Vraag is nu wat ik in moet stellen in de geluidsvoorkeuren->hardware.

Welke optie selecteer ik bij intern geluid voor de juiste instelling met deze speakers?

Alvast bedankt!



Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Configuratie instellingen geluid Ubuntu 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/02, 23:05:19 »
XBMC gebruikt vaak eigen instellingen.
Misschien kan je een Alsa mixer installeren en zo kijken via wat de XBMC gaat en de rest.
Dit kan je dan evt. omzetten. Trouwens heb je in XBMC al de verschillende audio instellingen geprobeerd?
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Libelle

  • Lid
Re: Configuratie instellingen geluid Ubuntu 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/04, 10:58:23 »
De equalizer is een goede tip ik zal eens kijken of ik daarmee het geluid kan verbeteren!

Bedankt!

XBMX instellingen had ik al bekeken, de vraag was hoe het kwam dat ik bij verschillende programma's een verschil in geluid had. Overigens verschilt het geluid ook per video die ik kijk, misschien zit dat in de kwaliteit van download/dvd en ik het nu hoor omdat ik goede gear heb en geen rommel.