Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstartdisk met Impress-presentatie?  (gelezen 1871 keer)

Offline Nassara

  • Lid
Opstartdisk met Impress-presentatie?
« Gepost op: 2023/03/29, 00:04:20 »
Hoi,

Een vraagje: is het mogelijk om een opstartdisk te maken waarmee ik ook mijn Impress-presentatie kan opstarten?
Ik heb immers een heel belangrijke presentatie die ik geregeld gebruik. Ik wil graag een "backup" zodat, wanneer mijn laptop uitvalt, ik met een willekeurige computer Ubuntu kan opstarten (via een opstartschijf) en dan meteen de presentatie openen.

Hoe ga ik hiervoor best te werk? Maak ik een opstartschijf op een partitie, en dan de Impress-presentatie op een tweede partitie? Of is er een andere weg?

Dankjewel voor de info!
Bart

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Opstartdisk met Impress-presentatie?
« Reactie #1 Gepost op: 2023/03/29, 09:52:14 »
Gewoon installeren op en USB stick lijkt mij het meest simpele.
Dus een echte installatie, dan kan je eventueel ook andere software erbij zetten.

Er zijn ook mogelijkheden om een gedeelte van een opstartbare stick te reserveren voor data, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline aartje

  • Lid
Re: Opstartdisk met Impress-presentatie?
« Reactie #2 Gepost op: 2023/03/29, 09:53:15 »
Een vraagje: is het mogelijk om een opstartdisk te maken waarmee ik ook mijn Impress-presentatie kan opstarten?
Ik heb immers een heel belangrijke presentatie die ik geregeld gebruik. Ik wil graag een "backup" zodat, wanneer mijn laptop uitvalt, ik met een willekeurige computer Ubuntu kan opstarten (via een opstartschijf) en dan meteen de presentatie openen.
Ik zou daar nooit op vertrouwen "een opstartdisk die iedere willekeurige computer kan opstarten" .Als het dan zo belangrijk
is maak die Impress-presentatie Powerpointcompatibel en neem een tweede laptop mee (desnoods van een kennis/vriend of zo) met Windows en verzeker je ervan dat je presentatie daar goed op uitkomt.

En als je dan toch voor zo'n overal opstartbare disk gaat, dan zou ik eerder voor Knoppix gaan dan voor Ubuntu, die heeft
een veel breder hardware-herkenning.

Offline peer

  • Lid
Re: Opstartdisk met Impress-presentatie?
« Reactie #3 Gepost op: 2023/03/29, 10:54:02 »
je kan ubuntu op usb-disk installeren. Om er voor te zorgen dat deze op veel computers opstart zou ik zoveel mogelijk firmware voorinstalleren. Dan kun je de presentatie daarop zetten. Heb ik wel met debian gedaan en dat werkt maar je kan problemen krijgen met sommige grafische hardware.

Je kan ook een live iso van ubuntu nemen en hierin de presentatie toevoegen aan het squashbestand. Maar dat is niet makkelijk

Je kan een live iso van ubuntu schrijven naar een usb-stick.  Op de nog lege ruimte kun je een tweede partitiemaken en hierop je presentatie. Heb ik nog nooit gedaan maar zou kunnen werken.

Je kan ook knoppix of parted-magic of een ander live osgebruiken.

Ik zou het volgende doen:
liveiso van ubuntu (of andere) op een usbdisk en de presentatie op een tweede usb-disk.


Offline peer

  • Lid
Re: Opstartdisk met Impress-presentatie?
« Reactie #4 Gepost op: 2023/03/29, 11:46:12 »
net even de laatste optie geprobeerd: ubuntu 22 op usb-stick geïnstalleerd en presentatie op tweede usb-stick

Opstarten van ubuntu gaat langzaam (is een liveiso) . Daarna de tweede usb-stick ingeplugd. Werd direct herkend en kon ik zonder problemen openen en de presentatie openen dmv dubbelklik.

Wekt op mijn pc gewoon goed.

Offline Nassara

  • Lid
Re: Opstartdisk met Impress-presentatie?
« Reactie #5 Gepost op: 2023/03/29, 11:51:28 »
Ok, dankjewel. Ik ga hiermee aan de slag!
Hoe compatibel is Impress met Powerpoint? Ik heb geen fantasietjes in de presentatie, wel veel video-films die gekoppeld zijn...
(en thuis geen Windows om het allemaal uit te proberen)