Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox  (gelezen 3375 keer)

steven

  • Gast
Firefox
« Gepost op: 2007/07/10, 13:56:48 »
Na in XP gewerkt te hebben met firefox valt me op dat firefox in Ubuntu langzamer lijkt.
Ik heb verschillende tweaks toegepast (o.a de tweaks die te vinden zijn op dit forum) waardoor firefox sneller gaat ,maar toch niet zo snel als in XP.
Nu vraag ik mij op af of dit nu komt door de browser zelf of door Ubuntu(linux).
Weet iemand dit misschien?

schoappied

  • Gast
Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/10, 14:01:18 »
Ik moet je zeggen dat ik dezelfde ervaring heb....
Ik ben nu Konqueror (KDE) aan het uitproberen... en tot nu toe bevalt dat erg goed!
Firefox overigens ook niks mis mee... maar ik denk dat Konqueror wat lichter is...
Ook  onder Gnome zijn er uiteraard ook allerlei alternatieven (waarvan konqueror er een is, maar weet niet hoe die werkt onder Gnome)... zoek maar eens met de zoekfunctie naar webbrowser... dan zie je wat er mogelijk is en wat de meningen/ ervaringen zijn...

Offline Tico

  • Lid
Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/10, 14:04:17 »
Die indruk heb ik niet, ik heb geen merkbaar verschil opgemerkt terwijl ik nog steeds regelmatig op beide OS werk. ( Het kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn Windows vervuild is, die draait alweer enige jaren)

Nizzle

  • Gast
Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/10, 14:05:24 »
zou ook kunnen komen door opgebouwde cookies en cache ;)

steven

  • Gast
Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/10, 14:23:34 »
@schoappied


Ik heb ook Konqueror gebruikt onder Kubuntu.
Een goede browser; alleen jammer dat bij bepaalde sites het laden van plaatjes langzaam ging en de weergave soms problemen gaf.

schoappied

  • Gast
Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/10, 14:27:17 »
betaalde sites, zijn dat sites waar je voor moet betalen :/ ?
dan is dat geen probleem, want die bezoek ik niet...

steven

  • Gast
Firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/10, 14:32:39 »
@schoepppied

Bv www.omroep.nl.

Cobuntu

  • Gast
Firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/10, 14:34:01 »
Bartek heeft mij Galeon aangeraden. Werkt snel en is simpel te gebruiken. Probeer hem eens een keer :)

Nizzle

  • Gast
Firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/10, 14:35:57 »
bij mij valt het trouwens op dat firefox juist op windows een heel end langsamer is..

nou gebruik ik windows ook alleen op school en staat er behoorlijk wat onzin op die computers maar toch

Cobuntu

  • Gast
Firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/10, 14:39:36 »
Ik ga nu Epiphany proberen. Ik las op andere fora dat die zeer stabiel zou zijn, en snel werkt.

Epiphany

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/10, 14:42:12 »
Als je toch naar andere browsers aan het kijken bent, zou ik zeker Opera ook eens bekijken :)

schoappied

  • Gast
Firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/10, 14:43:54 »
Citaat van: Cobuntu
Ik ga nu Epiphany proberen. Ik las op andere fora dat die zeer stabiel zou zijn, en snel werkt.

Epiphany
Phoe, Google heeft Galeon ook aardig geinfiltreerd... alleen maar google toolbars als je 'm voor de eerste keer opent :P

Ik vraag me af of Galeon te vergelijken is met Konqueror, kan Galeon ook je desktop doorzoeken etc?

steven

  • Gast
Firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/10, 14:46:41 »
@Cobuntu

Die heb ik geprobeerd.
Het probleem met deze browsers is dat ze niet die multimedia ondersteuning bieden als firefox.

Cobuntu

  • Gast
Firefox
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/10, 14:46:47 »
Citaat van: Johanvd
Als je toch naar andere browsers aan het kijken bent, zou ik zeker Opera ook eens bekijken :)
Is die er dan ook voor Linux? :)

@Steven

Daar moet ik je wel gelijk in geven. Plugins, addons ect. Ik ken geen andere browsers die dat wel ondersteunen :(

steven

  • Gast
Firefox
« Reactie #14 Gepost op: 2007/07/10, 14:49:46 »
Opera in Windows is een zeer goede browser met de nodige plugins.
Maar in Ubuntu zijn er weinig plugins voor multimedia ondersteuning in opera.

steven

  • Gast
Firefox
« Reactie #15 Gepost op: 2007/07/10, 14:55:35 »
Maar voor alle duidelijkheid ; al is firefox in Ubuntu voor mijn gevoel ietsje langzamer dan in Windows ,ik blijf het een prettige brower vinden met veel functionaliteit.
Het blijft mijn favoriete browser.

Cobuntu

  • Gast
Firefox
« Reactie #16 Gepost op: 2007/07/10, 14:58:40 »
Ken je de extensie Fasterfox al? Misschien helpt dat.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Firefox
« Reactie #17 Gepost op: 2007/07/10, 14:59:44 »
Citaat van: steven
Na in XP gewerkt te hebben met firefox valt me op dat firefox in Ubuntu langzamer lijkt.
Ik heb verschillende tweaks toegepast (o.a de tweaks die te vinden zijn op dit forum) waardoor firefox sneller gaat ,maar toch niet zo snel als in XP.
Nu vraag ik mij op af of dit nu komt door de browser zelf of door Ubuntu(linux).
Weet iemand dit misschien?
ja woteb weet het zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/7373

Cobuntu

  • Gast
Firefox
« Reactie #18 Gepost op: 2007/07/10, 15:05:42 »
Echt cool! Ik heb net iets gevonden dat nog sneller is dan Fasterfox :)

http://rdc.untamed.co.uk/fastererfox/

Het heet Fastererfox

(Als je op de site bent, klik dan op het plaatje voor het installeren van Fastererfox)

Misschien is deze extensie overbodig, want met de tweaks van Woteb (http://forum.ubuntu-nl.org/topic/7373) en de andere in dat topic is je firefox al snel genoeg denk ik.

schoappied

  • Gast
Firefox
« Reactie #19 Gepost op: 2007/07/10, 15:13:28 »
Goh, kun je voor mij ff zoeken naar slowerkonqueror? Ik vlieg hier zowat de bocht uit :P ;)

Cobuntu

  • Gast
Firefox
« Reactie #20 Gepost op: 2007/07/10, 15:31:41 »
Hmmm Konqueor, kende ik nog niet. Ook wel snel bij velen mensen zo te horen. Ik ga even zoeken hoe konqueor eruit ziet, en dan proberen :)

Ubuntu ondersteund wel veel browsers zeg :D

steven

  • Gast
Firefox
« Reactie #21 Gepost op: 2007/07/10, 15:34:44 »
Ik heb alle tweaks al uitgevoerd die hier en op internet staan. Dus ook fasterfox.
Maar waar ik nu benieuwd naar ben is of dit nu aan de browser ligt of aan Ubuntu.(linux) Wordt aan de Windows versie van firefox misschien meer aandacht besteed omdat dat commercieel gunstiger is?

Offline hello

  • Lid
Firefox
« Reactie #22 Gepost op: 2007/07/10, 15:40:49 »
Misschien Swiftfox, dat is speciaal voor elke processor. Ik gebruik het wel niet (heb geen internet op mijn ubuntu), dus ik kan niet zeggen of het goed is.
http://getswiftfox.com/debian.htm

steven

  • Gast
Firefox
« Reactie #23 Gepost op: 2007/07/10, 15:45:15 »
@hello

Swiftfox ook geprobeert.
Maar geregeld had ik daarmee vastlopers.
Ik denk dat voor Ubuntu firefox toch het beste is wat betreft degelijkheid, functionaliteit en ondersteuning.

Nizzle

  • Gast
Firefox
« Reactie #24 Gepost op: 2007/07/10, 15:53:47 »
swiftfox wilde bij mij idd ook niet echt geweldig werken.. veel crashes :(