Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 14.04 start niet na installatie naast Windows 8  (gelezen 9091 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 14.04 start niet na installatie naast Windows 8
« Reactie #25 Gepost op: 2015/05/07, 18:59:40 »
Graag gedaan!  :)

Overigens: het installeren van updates voor de 3.16-kernel kan geen kwaad, want die gebruik je toch niet.  =D

Wel zou je de 3.19-kernel kunnen vastpinnen op z'n huidige subversie, zodat je er nooit updates voor zult krijgen (en er dus ook niks mis mee kan gaan). Dat kan door eenvoudigweg de PPA van het kernelteam uit te schakelen.

Dat verdient overweging, want het installeren van de 3.19 is, zoals gezegd, nogal een paardemiddel geweest. Nu werkt het blijkbaar goed, maar kernel-updates voor de 3.19 zouden dat in de war kunnen sturen: die kans is groter dan bij updates voor een reguliere kernel voor Ubuntu 14.04.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/07, 19:02:22 door Pjotr »

Offline (c)RJ

  • Lid
Re: Ubuntu 14.04 start niet na installatie naast Windows 8
« Reactie #26 Gepost op: 2015/05/07, 19:06:56 »
Wel zou je de 3.19-kernel kunnen vastpinnen op z'n huidige subversie, zodat je er nooit updates voor zult krijgen (en er dus ook niks mis mee kan gaan). Dat kan door eenvoudigweg de PPA van het kernelteam uit te schakelen.

Kijk, daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor die vingerwijzing!

Morgen ga ik de rest van je instructielijstjes afwerken (SSD optimaliseren etc.). Als er weer een hinderpaal opdoemt zal ik je hier ongetwijfeld opnieuw raadplegen.