Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schermresolutie  (gelezen 1490 keer)

Offline Nassara

  • Lid
Schermresolutie
« Gepost op: 2007/04/01, 10:32:51 »
Ik gebruik Ubuntu Dapper; één op de ongeveer vijf keer start de computer echter op met een verkeerde schermresolutie (veel te grote letters). De overige keren start-ie normaal, dwz in resolutie 1280x1024. De computer herstarten lost het probleem op... Kan ik dit klein probleempje echter voorkomen?

Mijn schermgegevens zijn, denk ik, de volgende: NV5M64 [RIVA TNT2 Model 64/Model
Bedankt!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Schermresolutie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/01, 16:34:21 »
Zit er misschien een bepaalde logica achter?
Gebeurt het bijvoorbeeld alleen als je eerst je computer aanzet en daarna pas je scherm, in plaats van eerst je scherm en dan pas de computer?

Offline Nassara

  • Lid
Schermresolutie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/02, 19:00:51 »
Hmmm, voor zover ik weet gebeurd het echt wel willekeurig; nu eens bij het herstarten, dan weer bij het aanzetten van de pc...

Offline Nassara

  • Lid
Schermresolutie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/25, 09:29:48 »
Ik heb dit probleempje nog niet kunnen oplossen... Blijkbaar start Ubuntu in groot letterformaat bij het opstarten van nul,. Als ik dan meteen herstart, dan krijg ik de juiste resolutie op het scherm. Kan iemand helpen? Niet zo'n dramatisch probleem, wel vervelend; elke ochtend tweemaal de PC moeten opstarten...

Bart

Guus

  • Gast
Schermresolutie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/25, 09:51:12 »
915 resolution installeren via synaptic kan misschien helpen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Schermresolutie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/25, 12:05:09 »
Citaat van: Guus
915 resolution installeren via synaptic kan misschien helpen
Dat helpt in dit geval niks, want 915resolution is alleen voor Intel videokaarten....