Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: restricted drivers en 4GB geheugen probleem  (gelezen 708 keer)

maartenb

  • Gast
restricted drivers en 4GB geheugen probleem
« Gepost op: 2007/10/06, 11:19:33 »
Beste mensen.

Ik probeer Ubuntu Gutsy aan de praat te krijgen op mijn nieuwe pc. Het was al een heel gedoe om hem geinstalleerd te krijgen. Maar dat is allemaal gelukt. Echter zit ik nu met het probleem dat ik geen restricted drivers kan installeren, in het bijzonder de driver van nvidia.

Hoe komt dit?
Dit komt doordat ik Ubuntu voor systemen met 4GB of meer geheugen de server kernel gebruikt waarvoor geen restricted drivers zijn.

Zie ook https://answers.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-restricted-modules-2.6.15/+question/5360

Dit is hetzelfde probleem alleen dan in Feisty. Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat.

Kan iemand hiermee helpen?

Alvast hartelijk bedankt!

Offline siegi

  • Lid
restricted drivers en 4GB geheugen probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/06, 11:36:00 »
Ik ben ook nog niet veel volk tegengekomen met 4gb geheugen.  Ik vraag me zelf al af hoe ik mijn 2gb ga volkrijgen bij mijn nieuwe laptop.  Mijn desktop gebruikt zijn 512 mb ram meestal ook niet maarja.

Je kan ook nog altijd de nvidia driver van de nvidia website downloaden.
Download de driver in je home directory
Installeer met synaptic build-essential
Zoek in synaptic naar de kernel headers voor jouw server kernel. En installeer deze
alt control f1
log in
sudo /etc/init.d/gdm stop of voor kde /etc/init.d/kdm stop
sudo ./Nvidia (vervang nvidia door de naam van het gedownloade bestandje van de nvidia website)

maartenb

  • Gast
restricted drivers en 4GB geheugen probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/06, 11:37:09 »
Bedankt siegi, dat heb ik geprobeerd maar dat werkte ook niet.

Ik werk veel met virtuele machine's dus dat geheugen wordt wel gebruikt :p

Offline siegi

  • Lid
restricted drivers en 4GB geheugen probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/06, 11:44:08 »
Werkt niet is echt vaag he,
Zeg eens welke foutmelding je krijgt etc.

maartenb

  • Gast
restricted drivers en 4GB geheugen probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/06, 11:47:28 »
linux-restricted-modules staat grijs uitgevinkt bij de update manager en ik krijg You need to install the package linux-restricted-modules-2.6.20.15-server for this program to work bij de restricted drivers manager

edit oh sorry  je bedoeld je tweede post, ik kreeg de melding dat er geen drivers beschikbaar waren voor dit systeem.