Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hyves games werkt niet meer  (gelezen 3850 keer)

Offline chaos7

  • Lid
hyves games werkt niet meer
« Gepost op: 2010/11/06, 08:58:15 »
voor de mods alvast een excuus als ik het hier verkeerd plaats.

ik heb een pc die via hetnet(kpn) verbinding maakt met het internet en daar kan ik mijn hyves pagina  mee op, alleen sinds gistermiddag niet meer op hyves games, de rest wel. als ik met mijn klapjap via een t-mobile dongle verbinding maak met hyves-games dan kan ik er op komen, klapjap via netwerk kabel bij mij thuis via UPC dan werkt het ook maar via netwerk kabel bij vriendin via hetnet (kpn) weer niet. de hoofd pc's die via hetnet (kpn) werken hebben ubuntu 8.04.4 en 10.10 als besturing en allebei kregen ze tegelijkertijd er last van. er zijn updates geweest maar alles werkte zelfs nadat de updates geïnstalleerd waren en de pc's opnieuw opgestart zijn. hetnet (kpn) zegt dat het niet aan hun ligt. zij zeggen dat ze de snelweg leveren voor internet en tot aan alle afritten kunnen controleren, ik zeg dat het waarschijnlijk ligt aan een oprit bij hun en of ze die dan willen controleren. in hyves wordt games via een andere spel aanbieder ingeladen, en ik bedenk mij dat de link in hyves niet doorkomt of geblokkeerd wordt bij de oprit (van de snelweg) van hetnet (kpn). hetnet (kpn) geeft aan dat dit niet door hun gecontroleerd kan worden.

denk ik nu verkeerd en is er iets anders aan de hand?
wie kan mij hierbij helpen?
is er daadwerkelijk iets gebeurt in deze pc's?
zijn er meerdere die niet meer op tabblad games van hyves kunnen komen?

alvast bedankt voor het meedenken.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline chaos7

  • Lid
Re: hyves games werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/06, 19:55:17 »
zou het kunnen zijn dat er een poort dicht staat in mijn firewall, waar die ook mag zitten?
hoe kom ik er achter via welke poort hyves werkt?

met mijn vaste pc en bekabeld netwerk kom ik er niet op, schuif ik t-mobile stick er in en ga via de stick netwerken dan doet ie het wel!
wie o wie kan mij helpen?
ik heb inmiddels begrepen dat er omgeving eindhoven een probleem was met adsl/dsl verbinding, wat al opgelost zou zijn, sindsdien zijn er hier problemen. hoe kan ik hetnet/kpn er van overtuigen dat het er naar uit ziet dat het bij hun ligt? vermoedelijk.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt