Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu mini vmware  (gelezen 3978 keer)

ubuntu mini vmware
« Gepost op: 2007/02/17, 21:37:57 »
hallo allemaal ,

ik zat me weer eens te vervelen en heb weer eens een VM gemaakt om windows gebruikers over te halen naar linux.
deze keer is het een vm geworden met ubuntu edgy als ondergrond met daarop de super snelle fluxbox desktop met alleen de nodige software om te kunnen browsen , downloaden en het gedownloadde te bekijken of scannen op virussen.
het is voor het eerst dat ik zelf een desktop heb opgebouwd vanaf een command-line systeem dus helemaal perfect is het nog niet, ik heb de meeste bugs er al uitgehaald en missende software en plugins toegevoegd (mischien nog niet alle??..) en nu heb ik alleen nog een probleempje met linneighborhood , op de pc waarop ik het heb geinstalleerd werkt het maar als ik het op een andere pc installeer ziet LN geen netwerk pc's en wanneer ik er een handmatig toevoeg ziet hij de shares wel maar kan ze niet mounten...
zou iemand me hier mischien even bij kunnen helpen???.

uit verveling maar meteen een forumpje er bij gemaakt waar je de vm kan downloaden, het forum vind je hier
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

ubuntu mini vmware
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/19, 08:44:10 »
nog niemand een idee?????
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Ruben

  • Lid
ubuntu mini vmware
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/19, 16:13:08 »
Om indruk te maken op windows gebruikers is fluxbox denk ik niet de beste keuze. Verder goed initiatief, kunnen mensen ook kijken of ze overweg met linux(ubuntu) kunnen.

ubuntu mini vmware
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/20, 13:47:09 »
dat fluxbox niet de beste keuze is vind ik op zich zelf ook wel maar heb hier toch bewust voor gekozen omdat xfce al weer een stukje trager is in vmware maar ik heb wel plannen om wat zwaardere versies te maken met xfce , kde of gnome.
ik heb voor de eerste versie maar fluxbox gekozen omdat dit op deze manier toch wel op de meeste pc's te draaien is.
ik heb ubuntu nl dus ook maar meteen toegevoegd als homepage in firefox zodat gebruikers meteen kunnen zien wat ubuntu precies is , ik zal in de final release ook wat docu toevoegen over de verschillende buntu's met hun eigenschappen.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

ubuntu mini vmware
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/21, 18:54:32 »
UPDATE: heb net alle legals binnen dus ubuntu mini is nu officieel lid van de ubuntu familie.
nog even hier en daar wat trademark bl@bl@ toevoegen en de site gaat door canonical gehost worden maar verder hadden ze niks aan te merken zo ver....


het probleempje met linneighborhood heb ik nog niet op kunnen lossen (ben ook druk bezig met de website e.d) dus als er mischien iemand behoefte heeft om er eens na te kijken GRAAG....
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
ubuntu mini vmware
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/21, 19:44:24 »
Ik vind het wel speciaal.
Er zou best een installeerbare versie van gemaakt mogen worden.
Bijvoorbeeld om te installeren op een memory-stick of iets dergelijks.

Nog geen link naar Ubuntu mini op je eigen site?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

ubuntu mini vmware
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/26, 12:03:25 »
OKEE , het is zo ver !!!!

Ubuntu Mini is er klaar voor !!!!

ik heb de laatste foutjes verwijderd en alles uiteindelijk goed werkend gekregen.
Heb voor de gein ook enlightment (e17) toegevoegd zodat je kan kiezen of je in fluxbox of in enlightment met al z'n eyecandy wil werken. (e17 lijkt zelfs sneller dan fluxbox).
Verder is er heel wat gedaan aan de site en het forum zodat deze ook goed functioneren.

Nou de site nog even goed doorlinken en hopen dat het een succes gaat worden....
Tot nu toe zijn alle reacties positief dus dat beloofd al weer veel goeds..

De eerste stabiele versie van ubuntu mini is te downloaden op http://ubuntu-mini.org
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
ubuntu mini vmware
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/16, 14:43:02 »
Dit topicje hoort wel in thuis in Etalage vind ik.
Het uploaden is blijkkbaar gelukt. ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

ubuntu mini vmware
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/26, 18:59:43 »
De nieuwe ubuntu mini genaamd Virtuabuntu is klaar , nou ja.... bijna helemaal dan....
Ik heb wat dingetjes weggelaten zoals codecs die er eigenlijk niet in thuis horen en deze vervangen door easy install scripts om t allemaal wat legaler te maken.
Ook heb ik fluxbox en enlightenment vervangen door icewm (heb me wat laten inspireren door de blokkendoos van woteb) en avast is clamav geworden.
Verder is de ubuntu edgy basis voortaan een Gutsy basis om t geheel helemaal up to date te maken.

Als je niet kan wachten totdat hij helemaal af is en te downloaden is kan je virtuabuntu al wel gemakkelijk zelf handmatig installeren, dit werkt alsvolgt:

1: Download de ubuntu 7.10 ALTERNATE INSTALL CD van de deze site

2: Download vmware player of server.

3: Maak een virtuele harde schijf aan met vmware server of op http://easyvmx.com , ik gebruik voor virtuabuntu een 30gig schijf.

4: start de ubuntu installatie en kies voor het installeren van een command-line systeem.

5: bij de eerste boot typ je [esc] bij het opstarten zodat je in het grub boot menu komt, daar kies je voor de recovery mode.

6: nu ga je eerst de juiste pakketbronnen selecteren, typ:
nano /etc/apt/sources.listvervolgens zet je een # voor de regels die met cdrom er in en haal je de # weg bij alle andere regels die beginnen met "deb".
als je alles hebt aangepast typ je [ctrl]+X  , kies voor y als hij vraagt om op te slaan en vervolgens nog eens op enter.

7: terug bij de command-line typ je:
apt-get updategevolgd door:
apt-get upgrade8: Download de Virtuabuntu installer met:
wget http://ubuntu-mini.org/downloads/Virtuabuntu.sh9: Installeer het script met:
sh Virtuabuntu.sh10: verwijder het install script met:
rm Virtuabuntu.sh11: reboot je systeem met:
reboot12: bij het login scherm klik op opties > session > icewm-experimental
je kan bij die opties ook de taal wijzigen.

Als er fouten in zitten deze graag bij mij melden a.u.b.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN