Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ununtu Dekstop/Server, gebruik maken van een Capital Portal..  (gelezen 602 keer)

Beste Ubuntu leden,

Ik heb een vraag wat betreft het maken van een Capital Portal.
Momenteel zit ik mij suf te Googelen wat betreft het aanmaken van een Capital Portal.

Wat ik wil is: Dat als ik gebruik maak van een WiFi netwerk (Gebruik ik mijn RaspBerry voor) en dus 'zogenaamd een draadloze netwerk heb', dat ik dan moet aangeven van "Ik ga akkoord met bla bla, en wanneer ik dus accepteer/akkoord ga met de voorwaarden) dat ik dan weer terug getriggerd wordt naar de website die ik invulde.

Hoe kan ik dit doen?

Wat ik nu heb is.

Een RaspBerry Pi
VM Ware Workstation met daarop Ubuntu Desktop en Ubuntu Server.

Ik denk dat ik ook nog moet Poort Forwarden en iets met IP-Tables moet gaan configureren, is daar ergens eventueel een tut voor?
Ben nog een enorme leek wat betreft Ubuntu/Linux.

Dank jullie wel alvast.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ununtu Dekstop/Server, gebruik maken van een Capital Portal..
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/08, 13:03:06 »
Ik begrijp het niet helemaal: bedoel je dat je een draadloos netwerk wil gaan uitzenden, dat een portaalpagina toont aan iemand die verbindt met dat draadloze netwerk?

Re: Ununtu Dekstop/Server, gebruik maken van een Capital Portal..
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/08, 13:10:57 »
Excuses, dat bedoel ik inderdaad..

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ununtu Dekstop/Server, gebruik maken van een Capital Portal..
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/08, 16:42:12 »
OK.... Dan raad ik aan, om een router te kopen die geschikt is om er de alternatieve firmware Tomato RAF op te installeren. Die is uit-de-doos geschikt voor zo'n portaalpagina.

Zie onderstaande schermafdruk van de nieuwste stabiele versie van Tomato RAF op mijn eigen router (klik erop om hem te vergroten):


Informatie over Tomato RAF:
https://sites.google.com/site/computertip/tomato

Alleen Tomato RAF heeft zo'n portaalpagina, de "oer"Tomato niet. Tomato RAF heeft bovendien een spectaculair goede QoS-functie, waardoor je de bandbreedte eerlijk kunt verdelen over meerdere gebruikers.

Zelf gebruik ik Tomato RAF voornamelijk voor de QoS; ik heb de portaalpagina-functie nog niet geprobeerd. Ben wel nieuwsgierig naar jouw ervaringen daarmee....  :)
« Laatst bewerkt op: 2014/09/08, 16:44:45 door Pjotr »

Offline Moob

  • Lid
Re: Ununtu Dekstop/Server, gebruik maken van een Capital Portal..
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/09, 11:35:23 »
Hier staat een overzicht van diverse portal applicaties en hoe het geheel werkt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Captive_portal