Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Zolid webcam wil niet meer  (gelezen 9689 keer)

Offline vragen

  • Lid
[Opgelost] Zolid webcam wil niet meer
« Gepost op: 2009/09/21, 20:40:29 »
Beste mensen,

Op Google zoeken naar Solid heeft geen nut. Nu zag ik dat de officiële website unisupport.net is. De webcam (gekocht bij de Aldi) werkte altijd prima. Totdat ik het in een USB-hub ging stoppen. De webcam werkte nog wel in Windows maar bij UBUNTU weigerde hij de dienst. Dus ik dacht laat ik Windows XP gaan opstarten. Er werd opeens weer driver geïnstalleerd (nieuwe hardware gevonden). De webcam deed het prima. Totdat ik vandaag de computer opging starten in Windows XP. Hij zegt nu geen cam. Bij Ubuntu zegt hij ook geen webcam aanwezig. Hoe kan dat nu? Ik heb de webcam maar weer rechtstreeks aangesloten op de computer in plaats via de USB-HUB. Maar de webcam blijft niet werken. Hoe kan dit? Is de webcam defect geraakt door hem via USB-HUB aan te sluiten? Graag hoor ik van jullie!
« Laatst bewerkt op: 2009/09/28, 20:24:44 door Vistaus »

Re: Zolid webcam wil niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/21, 20:47:15 »
Mijn advies: doe jezelf een groot plezier en koop een nieuwe webcam van een ander merk. Zolid-apparatuur is vaak niet veel soeps. Lees dit maar eens: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/aldi-tv-kaart/msg422484/#msg422484

Offline vragen

  • Lid
Re: Zolid webcam wil niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/21, 20:54:59 »
De webcam heeft superieur gewerkt. Ook als er weinig licht was. Wilde de oude webcam LabTec  aansluiten maar de software is al vakkundig verwijderd van de website. Als ik test van de Consumentenbond zie, dan komt de webcam Logitech Quickcam Pro 9000 als beste uit de test, maar daar betaal je ook flink voor maar liefst 80 euro! En de Logictech Quickcam S 5500 komt voor 35 euro met een magere 5,2 uit de test. Een andere cam voor 100 euro met een 4,2 van Creative Livecam. De rest is allemaal knudde als ik de test mag geloven.

De Aldi webcam Zolid gaf perfecte beeldkwaliteit vond ik. Jammer dat die nu al defect is geraakt, kan het echt niet komen door die USB-HUB bij de Action?! Merk Sweex US5006.

Re: Zolid webcam wil niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/21, 23:58:30 »
Kan je hier de uitkomst geven van lsusb in de terminal?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vragen

  • Lid
Re: Zolid webcam wil niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/27, 12:58:41 »
Logitech Webcam nu gekocht QuickCam E1000. Echter deze werkt niet met Ubuntu!

Re: Zolid webcam wil niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/27, 13:04:21 »
Ik heb zelf ook een QuickCam, die perfect werkt in Cheese... Welke Ubuntu-versie heb je, 9.04 of 9.04? Ik raad aan om 9.04 eens te proberen, daarin zit een nieuwere kernel met betere hardwareondersteuning.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/27, 13:07:12 door Cumulus007 »

Re: Zolid webcam wil niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/27, 13:04:39 »
Easycam2 is een programma wat met een paar klikken je webcam driver installeert.
In het eerste scherm wordt aangegeven of het programma je webcam herkent en welke webcam het is. In het volgende scherm komt de vraag of de driver geïnstalleerd moet worden, bij bevestiging wordt de driver geïnstalleerd. Hier een Engelse installatie versie https://help.ubuntu.com/community/EasyCam Het programma zelf is in het Frans, maar zelfs met mijn minimale talenkennis, zeker Frans, is dit nog makkelijk te doen. Ik heb een logitech webcam en een heel onbekende webcam mee geïnstalleerd. Als het mij lukt, moet het een ander zeker lukken. :)  Misschien dat het met een heel exotische webcam niet lukt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vragen

  • Lid
Re: Zolid webcam wil niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/28, 19:26:37 »
Ik heb zelf ook een QuickCam, die perfect werkt in Cheese... Welke Ubuntu-versie heb je, 9.04 of 9.04? Ik raad aan om 9.04 eens te proberen, daarin zit een nieuwere kernel met betere hardwareondersteuning.

Bedankt voor je tip! Het werkt! Heel erg bedankt. Toppie.

Re: Zolid webcam wil niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/28, 20:14:58 »
Welke Ubuntu-versie heb je, 9.04 of 9.04?

Volgens mij klopt hier iets niet XD

Re: Zolid webcam wil niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/28, 20:20:06 »
Euh, dat moet "8.04 of 9.04" zijn =D In ieder geval mooi dat het is gelukt :)