Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toestemming probleem in netwerk  (gelezen 604 keer)

Offline teun95

  • Lid
Toestemming probleem in netwerk
« Gepost op: 2012/06/25, 22:41:51 »
Hoi, ik stel deze vraag hier maar omdat ik ten einde raad ben.

Ik ik heb vorige week de nieuwste versie van ubuntu op mijn mediacenter gezet en nadat gedaan te hebben via gparted de partitie van windows verwijderd.
Dit is de eerste keer dat ik ubuntu gebruik en hoewel ik het niet zo gebruiksvriendelijk vind is het een stuk voorspelbaarder dan windows die bijvoorbeeld af en toe gewoon besluit om niet extern benaderbaar te worden.


de situatie:
Na via gparted de partitie ext4 te hebben gemaakt had ik even problemen met de permissies van deze partitie maar door hem even opnieuw te formatteren met de disk tool van ubuntu zelf was dat opgelost.

Ik wil dat alles vanaf de windows computers in mijn netwerk benaderbaar is.
na de "/" folder zo gedeeld te hebben was dat het ook, op een ding na

nu het echte probleem:

Ik kan vanuit windows overal in ubuntu komen behalve bij die nieuwe partitie, als ik daar probeer te komen krijg ik dit.

Oplossingen?

Ik heb geprobeerd deze partitie bij een andere partitie te voegen in gparted maar ik zie niet hoe dat moet.

Dit is de opstelling van mijn partities
sda1 is de schijf die niet toegankelijk is.


hij staat ook aangegeven als device die je moet mounten, ik weet niet of dat belangrijk is. Ik heb hem main genoemd.

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee, onthoud wel dat echt geen verstand heb van ubuntu.

Edit: linkjes gefixt
« Laatst bewerkt op: 2012/06/25, 22:46:17 door Johan van Dijk »