Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Phone update: July  (gelezen 2143 keer)

Phone update: July
« Gepost op: 2015/07/18, 15:51:21 »
En er komt weer een update aan!
Mis nog steeds VPN en Hotspot...

The full list of Ubuntu Phone updates for July are provided below:
General improvements

    Refreshed icons throughout including apps and indicator icons
    Shell rotation
    Additional keyboard layouts added for Romanian, Scottish Gaelic, Greek, Norwegian, Ukrainian, Slovak, Icelandic

Scopes

    Keyword tagging support added to News, Photos and Today scopes

Store improvements

    Refunds (The Store will now let users “cancel” a purchase up to 15 minutes after an app is purchased)
    Edit app ratings

Browser Improvements

    Bookmark folders
    Keyboard shortcuts

Other

    Improvements to Call Forwarding UI (in System settings > Phone)
    WPA Enterprise support added to System settings and Networking
    MX4 LED pulses when there is a notification
    In-line contact editing in Dialer and Messaging apps
    Group MMS support in Dialer and Messaging apps
    GPS location tagging added to Camera
    SDK has added the ability to allow apps to keep the display on (e.g. for games developers that need to avoid the screen timeout)
    More than 50 other issues resolved


Offline bassnas

  • Lid
Re: Phone update: July
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/20, 12:57:34 »
net binnen gehaald. enkele nieuwe icoontjes en ik heb het gevoel alsof de telefoon wat sneller reageert. Tot nu toe nog geen probleempjes. Wordt nog wat met de Ubuntu phone. Ik mis alleen de weer indicatie bij vandaag. Zat er voorheen wel op. Ga even zoeken.

Re: Phone update: July
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/20, 14:14:41 »
Welke phone? BQ Of MX4?

Re: Phone update: July
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/20, 14:46:21 »
Net opgehaald en geïnstalleerd, en nu maar hopen dat de echte fouten er nu wel uit zijn gehaald.


Update: De vervelendste fout een blanco scherm door het vollopen van het geheugen zit er helaas nog gewoon in, echt niet te geloven dat dit er na 2 grote updates nog steeds inzit.

« Laatst bewerkt op: 2015/07/20, 14:51:55 door Johan Velthuizen »

Re: Phone update: July
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/20, 18:41:46 »
Vandaag de nieuwe update uitvoerig getest, maar helaas zitten alle problemen die er waren er nog gewoon in, buiten het veranderen van een paar Iconen zie ik weinig verbetering.

Het is leuk om een lijst met onzinnige updates te publiceren maar pak eerst de echte problemen aan, wie zit er nu op een groeps MMS te wachten of een GPS positie op een foto. Fix eerst de elementaire dingen voor het functioneren van de telefoon

Ik begin het zo langzamerhand zat te worden en overweeg om maar gewoon weer een Android toestel aan te schaffen zodat gewoon alles het weer doet zoals het moet.


Offline Moob

  • Lid
Re: Phone update: July
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/20, 19:06:00 »
Update r24 zit er hier ook in. Wel jammer dat ik na de herstart van de telefoon nog een keer de wifi uit en aan moest zetten om weer verbinding te krijgen.  In iedergeval valt nu niet mijn wifi niet meer uit als ik naar updates laat zoeken.

Re: Phone update: July
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/21, 10:08:51 »
Citaat
Diegene die een Ubuntu phone hebben, moeten toch van tevoren geweten hebben, dat ze meer als tester beschouwd worden.

Een vreemde redenering, je kan natuurlijk geen telefoon op de publieke markt uitgeven en dan de koper als tester beschouwen.
Als je dit doet binnen een besloten groep dan kan dat, maar niet op deze manier.
Dat wij nou zo gek zijn om graag te experimenteren is een ander verhaal, maar een argeloze koper kan je dit niet aandoen.

Al jaren volgen wij de ontwikkelingen van Ubuntu Touch en dan lees je de mooiste verhalen, je zou de telefoon aan een toetsenbord en monitor kunnen hangen en dan was het een volledige desktop, hij zou naadloos aansluiten op je desktop systeem door te synchroniseren, ontwikkelaars kregen alle vrijheid om apps te bouwen enz. enz.
Het blijken allemaal ( tot nu toe loze) beloften.

Van alle mobiele telefoons ongeacht merk of OS, heb ik er nog nooit 1 gehad die niet met mijn Bluetooth carkit kon werken, dit zijn functies die gewoon moeten werken in een hedendaagse telefoon.

Offline sjoerd357

  • Lid
Re: Phone update: July
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/22, 14:58:08 »
Ik loop ook aan tegen het dysfunctioneren van de telefoon.

Bij het kopen van de telefoon ging ik ervan uit dat het bellen goed zou verlopen.

Alle smart phone functies zijn makkelijk maar niet essentieel

Re: Phone update: July
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/22, 15:26:39 »
Voor sommige mensen zullen smartphone functies niet belangrijk zijn, maar in mijn geval als ondernemer zijn een aantal van deze functies gewoon essentieel.

Met name de Bluetooth verbinding naar de carkit die moet goed zijn, maar ook het ophalen van mailberichten op de achtergrond met notificatie is in mijn geval zeer belangrijk.
En zolang het mailprogramma niet op de achtergrond kan functioneren  en geen notificatie kan geven is het gewoon waardeloos voor mijn toepassing.
Wat ik overigens vreemd vind is dat bijvoorbeeld de bijgeleverde Twitter app  wel op de achtergrond draait en keurig een geluidsnotificatie geeft.