Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Engels naar Nederlands  (gelezen 1020 keer)

Offline Bastian

  • Lid
Engels naar Nederlands
« Gepost op: 2015/01/27, 16:26:05 »
Beste allemaal,

Tijdens de installatie had ik niet opgelet dat ik de Engelse taal had gekozen.  :-[
Ik had al gekeken onder System Setting en dan Language Support, maar Nederland staat er wel bij, maar kan ik niet selecteren en gebruiken.
Weet iemand hoe ik via de terminal kan doen welke commandline hiervoor kan invoeren?

Alvast bedankt!
Let´s make the world open source

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Engels naar Nederlands
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/27, 16:59:31 »

Ja, dat kan in de terminal: http://askubuntu.com/questions/132347/gnome-classic-language-turned-into-chinese-how-do-i-change-it-back-to-english

zie ook hier op het forum :  https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=85075.msg916671#msg916671

Er is ook nog een mogelijkheid de oude taal geheel te verwijderen ( iets met purge ... )

« Laatst bewerkt op: 2015/01/27, 17:01:02 door EZ-man »

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Engels naar Nederlands
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/27, 17:40:53 »
Language support is een beetje een raar ding, je kan er niks in selecteren maar je moet de taal die je wilt gebruiken naar de hoogste positie in de lijst slepen, dan werk het wel (misschien moet je eerst opnieuw inloggen)

Offline JvH

  • Lid
Re: Engels naar Nederlands
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/28, 08:48:05 »
Citaat
Er is ook nog een mogelijkheid de oude taal geheel te verwijderen ( iets met purge ... )
In Linux Mint wordt er gewaarschuwd voor het verwijderen van de Engelse taalpakketten, zelfs als je je systeem instelt op een andere taal dan Engels. Is dat in Ubuntu ook niet het geval?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Engels naar Nederlands
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/28, 09:06:06 »
In Linux Mint wordt er gewaarschuwd voor het verwijderen van de Engelse taalpakketten, zelfs als je je systeem instelt op een andere taal dan Engels. Is dat in Ubuntu ook niet het geval?
Gelijk de Engelse taal gewist (Systeeminstellingen... Taalondersteuning → Talen toevoegen / verwijderen...). Merk (nog) geen probleem (Ubuntu 14.04 LTS).  :)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Engels naar Nederlands
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/28, 11:51:46 »
Citaat
Er is ook nog een mogelijkheid de oude taal geheel te verwijderen ( iets met purge ... )
In Linux Mint wordt er gewaarschuwd voor het verwijderen van de Engelse taalpakketten, zelfs als je je systeem instelt op een andere taal dan Engels. Is dat in Ubuntu ook niet het geval?

Gelukkig niet, want het is een totaal overbodige melding die Mint doet.