Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: < OPGELOST > Firefox doet 'gek' (met 1x klikken opent hij 6 schermen)  (gelezen 788 keer)

<Dit probleem had te maken met een andere vraag, nl. hoe kan ik meer schermen geopend houden. Dat is ook opgelost per vandaag 16 oktober 2011> XD

Hoi,

Mijn Firefox doet 'gek'. Met 1x klikken (het dubbelklikken van Microsoft al snel afgeleerd) kon ik voorheen op internet, nu duurt het heel lang, want Firefox 'opent' direct 5 of 6 schermen. Meestal de schermen die ik de dag daarvoor ook geopend had, bijv. OV-vervoer, mijn Gmail, een werkdocument in Writer (dat dan hersteld wordt), het startscherm van de zoekmachine. Ik word er een beetje 'gek' van.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
En in de balk aan de bovenzijde, waar mijn programma's staan kan ik niet meer met één klik op de knop een programma openen, bijv. mijn mail openen.

Wie weet raad?
Ik was juist zo blij met opstarten van de pc binnen 1 minuut, en snel kunnen werken.

Hoor het graag. En s.v.p. de eenvoudige taal gebruiken, de Jip en Janneketaal als het ware.
Groet, Monique (ik vertrouw op jullie, de Ubuntu-gemeenschap heeft me in het verleden altijd zeer goed op weg geholpen.)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/16, 18:46:54 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Firefox doet 'gek' (met 1x klikken opent hij 6 schermen)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/13, 22:29:13 »
Firefox 'opent' direct 5 of 6 schermen. Meestal de schermen die ik de dag daarvoor ook geopend had.

In de Voorkeuren van Firefox (te vinden in menu Bewerken), staat op tabblad Algemeen de optie 'Als Firefox start:'. Staat daar misschien 'Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer openen'?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox doet 'gek' (met 1x klikken opent hij 6 schermen)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/13, 23:04:01 »
Wat ook nog kan: je hebt Firefox niet afzonderlijk afgesloten voordat je het hele systeem afsloot. Dan probeert Firefox bij nieuwe opstart, de vensters die toen openstonden, weer opnieuw te openen.

Re: Firefox doet 'gek' (met 1x klikken opent hij 6 schermen)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/16, 13:40:29 »
In de Voorkeuren van Firefox (te vinden in menu Bewerken), staat op tabblad Algemeen de optie 'Als Firefox start:'. Staat daar misschien 'Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer openen'?

Nee, er staat bij mij 'startpagina tonen' en daarbij heb ik de website van de zoekmachine ingevoerd.
Ik wist niet eens, dat de mogelijkheid bestond van 'vensters en tabbladen van de vorige keer openen'.

Van de tweede reactie: ja, dat zou best eens kunnen. Ik zal er straks op letten!

Groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: < OPGELOST > Firefox doet 'gek' (met 1x klikken opent hij 6 schermen)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/16, 18:50:38 »
Alle adviezen opgevolgd en zo ontdekte ik dat ik twee vragen had gesteld op het forum, die met één onderwerp te maken hadden. Namelijk omdat ik zoveel schermen met 'pijltje naar beneden' naar de werkbalk beneden had gestuurd, was er niets meer zichtbaar en omdat ik iedere keer bij het afsluiten per ongeluk had geklikt op 'schermen openen bij volgende bezoek', werden er een stuk of 6 schermen geopend (eigenlijk veel meer, de pc sloeg gewoon op tilt).

Alles is opgelost. Bedankt allemaal, ik geniet weer van een heerlijk snelwerkende pc, hoera! XD XD
Groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?