Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kleine letters, grote letters  (gelezen 422 keer)

Kleine letters, grote letters
« Gepost op: 2017/09/17, 17:17:07 »
Dag, iedereen,

Ik maakte gisteren iets akeligs mee op mijn pc. Tijdens het typen van een tekst voor een nieuwsgroep bleken de kleine letters ineens te veranderen in hoofdletters en omgekeerd.. Het eerste wat je dan doet is natuurlijk kijken of je Caps Lock niet ingeschakeld staat maar het lampje was uit. Als ik de Caps Lock inschakelde zag het er uit alsof ik weer over een "normaal" klavier beschikte maar een leesteken zoals het vraagteken bleef een vraagteken en veranderde niet in een komma (Belgisch alternatief-Azerty), zelfs al zette ik de Caps Lock weer uit. Toen probeerde ik een heropstart maar ik kon niet meer inloggen. Mijn pc aanvaardde mijn inlogcode niet. Ik was kennelijk bezig met de verkeerde cijfers en letters in te vullen. De gastsessie werkte wel maar bij een nieuwe heropstart moest ik het schermklavier gebruiken om in te kunnen loggen. Daarna geprobeerd om de plug van mijn klavier even uit de pc te halen en weer terug te zetten. Dat werkte één keer, maar niet méér dan één keer! Dan eens diezelfde plug op een andere ingang gestoken en dat werkte ook, maar niet voor lang. Ik begon een tekst te typen en na een paar tiental woorden werden de kleine letters wederom grote letters, en omgekeerd. Ik moet hier aan toevoegen dat ik, vóór alle miserie begon, het programma XCFA had geïnstalleerd (audio-bewerken) en ik heb dat programma ook eventjes getest door een track van een audio-cd om te zetten naar een mp3-plaatje. Iets zei me dat ik dit programma er moest afgooien en ik deed dit dan ook. En plots was het gedaan met alle moeilijkheden en ik heb deze tekst ook zonder moeite kunnen schrijven! Toch had ik graag eens van iemand vernomen wat er nu precies aan de hand was. Ik durf nu XCFA niet meer opnieuw te installeren.

Beste groeten,

Norbert

Re: Kleine letters, grote letters
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/22, 19:12:43 »
Dag, iedereen,
 
Na zoveel dagen eventjes een update! Ik heb dus zowat de hele week naar hartelust kunnen tokkelen op mijn klavier zonder nog één probleem te krijgen met die kleine letters en hoofdletters!
Mijn installatie lijkt dus technisch volledig in orde te zijn! Tja, dan blijft mijn verdenking rusten op dat programma (XCFA) dat ik daar toen net voordien had geïnstalleerd en verwijderd. Wie het beter weet mag het beter zeggen, hoor! Ik ben één en al oor!

Beste groeten allemaal van een voorlopig overigens probleemloze

Norbert  8-)