Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 3.0.11 geeft webpages met tabellen niet goed weer  (gelezen 930 keer)

Offline gagie

  • Lid
Firefox 3.0.11 geeft webpages met tabellen niet goed weer
« Gepost op: 2009/06/28, 14:32:33 »
Mijn firefox 3.0.11 versie krijg ik niet zo ingesteld (ik kan namelijk niet vinden waar ik dat moet doen) om alle webpagina's goed weer te geven.
Meestal gaat het goed maar vooral sites met tabellen (ik moet als docent cijfers kunnen invoeren) worden niet goed weergegeven.
De koppen staan dan niet meer boven de kolommen.

Wie weet hoe ik dit het beste kan verhelpen.


Re: Firefox 3.0.11 geeft webpages met tabellen niet goed weer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/28, 14:36:28 »
De site zelf kan ook niet geschikt zijn voor andere browsers dan IE. Dat komt helaas maar al te vaak voor bij educatieve software.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox 3.0.11 geeft webpages met tabellen niet goed weer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/28, 15:01:00 »
Je kunt ook de alternatieve webbladeraars Epiphany en Opera eens proberen. Het pakket "epiphany-browser" zit gewoon in de pakketbronnen van Ubuntu. Opera moet je handmatig binnenhalen: http://www.opera.com/browser/download/

Het binnengehaalde .deb-bestand gewoon dubbelklikken om te installeren, net als een .exe-bestand in Windows.

Offline gagie

  • Lid
Re: Firefox 3.0.11 geeft webpages met tabellen niet goed weer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/28, 15:13:04 »
Hoi,

Net Opera en Ephinany geprobeerd maar die leveren dezelfde fout op.

Re: Firefox 3.0.11 geeft webpages met tabellen niet goed weer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/28, 15:15:33 »
Hoe heet de software op die website? heb je het al geprobeerd in IE?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox 3.0.11 geeft webpages met tabellen niet goed weer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/28, 15:17:00 »
Haal die webstek dan eens door de W3C-proef en neem contact op met de makers. Hoogste tijd om de fouten eruit te halen....
http://validator.w3.org/

Re: Firefox 3.0.11 geeft webpages met tabellen niet goed weer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/28, 15:23:34 »
Haal die webstek dan eens door de W3C-proef en neem contact op met de makers. Hoogste tijd om de fouten eruit te halen....
http://validator.w3.org/
Tamelijk hopeloos, contact opnemen... bedrijven die educatieve software maken hebben een houding "IE komt met Windows, dus het gebruiken zul je!" :(

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox 3.0.11 geeft webpages met tabellen niet goed weer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/28, 15:26:53 »
Tamelijk hopeloos, contact opnemen... bedrijven die educatieve software maken hebben een houding "IE komt met Windows, dus het gebruiken zul je!" :(

Tijden veranderen.... Binnenkort zit IE niet meer standaard in Windows. Althans in Europa. Dus dat argument hebben ze dan niet meer....  :-)

Bovendien: hoe meer klachten er komen, hoe eerder men iets doet. Het bekende "piepsysteem".