Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pakketten installen zonder inet?  (gelezen 577 keer)

meerkoet

  • Gast
pakketten installen zonder inet?
« Gepost op: 2008/04/17, 02:54:08 »
Ik ben nog niet zo ervaren met Linux, en ik heb het volgende probleem: Ik ben op een oude laptop ubuntu aan het zetten, maar omdat die maar 64 mb ram heeft, moet ik een lichte versie window manager erop zetten (dacht zelf aan IceWM). Nu heb ik al een comand line system en x.org weten te installeren, maar voor IceWM moet ik eerst een update doen. Nu heb ik echter nog geen internetverbinding (ik heb een wireless kaart, en omdat dat nogal eens problemen schijnt te geven, wil ik eerst een handige interface voordat ik me daarover ga buigen), dus als ik hem vraag te updaten, dan krijg ik foutmeldingen. Nu vroeg ik me af of ik die pakketten ook gewoon op m'n andere (windows-)computer van internet kan halen, en die vervolgens met m'n usb-stick op de ubuntu-laptop te zetten (ik heb al uitgevogeld met welke linux-commando's ik dat zou moeten doen). Wat ik alleen nog niet weet, is of het ueberhaupt wel mogelijk is om zo'n update vanaf losse bestanden te doen, en zoja hoe ik dat aan zou moeten pakken.

pakketten installen zonder inet?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/17, 12:36:47 »
Jouwn laptop heeft zeker geen DVD Lezer of wel?
Want als hij dat wel heeft kan je overwegen een Xubuntu DVD te downloaden en gebruiken, de DVD komt met veel meer pakketen en is dus handig als je geen of heel traag internet hebt..
Ik raad xubuntu aan aangezien die lagere systeemeisen nodig heeft...

Verder is wat jij zegt, vanaf USB stick installeren wel mogelijk...
Weet uit mijn hoofd alleen niet hoe je dat doet en waar je die pakketen vandaan haalt maar het kan wel...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
pakketten installen zonder inet?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/17, 13:21:28 »
Op http://packages.ubuntu.com kan je alle packages downloaden die ook in de repo's te vinden zijn via bvb Synaptic.
Al wat je moet weten is een gedeeltelijke naam van het pakket :)
Downloaden naar een USB-stick en runnen op je computer.

Op elke pagina staan ook de dependencies beschreven. Bekijk die eens goed en download wat je nog nodig hebt. Anders ga je vaak heen en weer moeten wandelen.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

meerkoet

  • Gast
pakketten installen zonder inet?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/17, 14:12:59 »
Ok bedankt, ik denk dat ik hier wel wat mee kan. Ik ga uitproberen of het werkt. By the way:

Citaat van: slorg
Ik raad xubuntu aan aangezien die lagere systeemeisen nodig heeft...
Is dit ook van toepassing als ik toch al een lichtere window manager ga installeren (met IceWM dus)? Want de volledige versie van xubuntu gaat namelijk ook niet werken volgens mij (op de ubuntu-site zeggen ze dat toch nog 198 mb ram vergt). En kun je met xubuntu ook eerst een comand line system, en dan een lichtere window manager installeren?