Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) kubuntu of ubuntu  (gelezen 3482 keer)

Offline barco78

  • Lid
(OPGELOST) kubuntu of ubuntu
« Gepost op: 2010/11/12, 12:33:06 »
hallo

ik heb afgelopen jaren eigenlijk alle besturingssystemen wel geprobeerd, maar nu heb ik zo veel twijfel over welk besturingsprogramma ik blijvend ga gebruiken, ik ga in ieder geval van de duall boot xp af, want ik heb altijd ruzie met xp.

kunnen jullie mij helpen de keuze te maken tussen kubuntu en ubuntu (nieuwste lts versies)
mijn computer kan het met gemak aan en ik wil maar 1 besturingsprogramma gaan gebruiken

wat ga ik er mee doen?
mailen,hyven enz  dus niks boeiends maar het gaat om mijn hobby: ontwerp met grafische plaatjes dus het systeem moet wel bijv goeie foto bewerkingsprogramma kunnen draaien en soort van adope photshop

ik hoop dat jullie mij kunnen\willen helpen en sta open voor alle linux varianten

Moderator edit: topic als opgelost gemarkeerd.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/21, 20:35:25 door barco78 »
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10


Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Offline brent8800

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/12, 12:38:34 »
IK zal zeggen gebruik kubuntu. omdat meestal voor grafische dingen gebruikt wordt, of zeg ik nou iets heel stoms?

« Laatst bewerkt op: 2010/11/12, 13:59:42 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/12, 14:06:37 »
IK zal zeggen gebruik kubuntu. omdat meestal voor grafische dingen gebruikt wordt, of zeg ik nou iets heel stoms?



Je zegt niets stoms. Maar hetzelfde kan je ook doen met Ubuntu. Is gewoon een kwestie van smaak.

Bij mij komt KDE er niet in. Dus ik zeg Ubuntu. Maar het is de eigen keuze van de TS aangezien beide het evengoed doen.

Je photoshop programma zal waarschijnlijk wel GIMP worden.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/12, 14:30:24 »
Ubuntu: Simplex Veri Sigillum (Eenvoud is het kenmerk van het ware)   :D
(hoewel er niks mis is met KDE)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/12, 15:02:17 »
Ik zou zeggen: Kubuntu :)
Dat voldoet het meeste aan wat jij zegt en hier op mijn website heb ik nog een stuk geschreven over Social Networking op Kubuntu, wat misschien ook wel handig is voor jou.
http://sites.google.com/site/ubukuntu/social-networking
En ik ga nog een stuk over mailen op Kubuntu schrijven. En ik heb nog meer artikelen gepland staan.
Ik zou zeggen: Kubuntu, dat voldoet het meeste aan jou eisen :)

Offline Spider

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/12, 15:07:01 »
Ik zelf zou zeggen: Ubuntu. Hoewel Kubuntu grafischer veel mooier is, vind ik het toch wat lastiger om te leren dan Ubuntu.
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/12, 15:11:46 »
Ik zelf zou zeggen: Ubuntu. Hoewel Kubuntu grafischer veel mooier is, vind ik het toch wat lastiger om te leren dan Ubuntu.

Dat is jou mening ja ;) Goed, dat van mij hierboven ook ;) Maar het verschilt per persoon wat je makkelijker vindt; ik ben zelf begonnen met Ubuntu, maar ik kon er niet aan wennen. Toen Kubuntu geprobeerd en ik was er zo aan gewend. Het verschilt per persoon wat je makkelijker vindt ;)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/12, 15:50:55 »
Beste Barco78,

Of Ubuntu of Kubuntu het beste bij je past, is een vraag die maar ééntje kan beantwoorden, en dat ben je zelf  ;)
Het heeft mij bv. een jaar gekost om te ervaren, dat ik KDE toch mooier en completer vind dan Gnome, terwijl anderen zweren bij de soberheid en overzichtelijkheid van Gnome, die je ook geweldig kan pimpen als je dat wilt.

Als je veel fotobewerking wilt gaat doen, dan kom je bij GIMP uit, die weinig onderdoet voor Adobe Photoshop (die op je Linuxbak niet zal gaan draaien, vrees ik). Info over GIMP kan je op deze site vinden.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline barco78

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/12, 16:27:22 »
ik heb nu kubuntu gedownload en zal hem zo installeren naast xp en ubuntu

als jullie nog meer advies hebben dan zou ik dat erg fijn vinden

bedankt voor jullie antwoorden en hulp
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10


Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Offline daido

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/12, 17:04:26 »
Over Ubuntu is veel meer documentatie dan kubuntu. Dus bij problemen is er vaak veel makkelijker een oplossing te vinden.
Zelf vind ik ubuntu op mac os en kubuntu op windows 7 lijken.
Smaken verschillen, dus maar gewoon allebei proberen.

Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/12, 20:14:13 »
Over Ubuntu is veel meer documentatie dan kubuntu. Dus bij problemen is er vaak veel makkelijker een oplossing te vinden.

Hoe kom je daarbij? Op mijn site staat veel documentatie over Kubuntu en op de Ubuntu-NL Wiki staan ook een hoop artikelen waarin ook de Kubuntu-manier wordt uitgelegd. En dan is er nog de Engelse Kubuntu-wiki: wiki.kubuntu.org
Er is dus voor zowel Ubuntu als Kubuntu evenveel documentatie.

@asphyxia: Fotobewerking op Kubuntu kan ook met een KDE-programma, Krita ;) www.krita.org

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/12, 20:32:24 »
Eventueel nog meer info:

http://kubuntu.org
http://userbase.kde.org (veel info over KDE-programma's)
http://forum.kde.org (een internationaal KDE-forum)

...en als je op IRC komt, kan je ook het kanaal #kubuntu kiezen.

Ik zal vast nog van alles vergeten, dus springt bij  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline barco78

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/12, 20:50:11 »
nou ik heb windows definitief vaarwel gezegd

win xp en ubuntu ken ik al jaren, en nu ga ik me verdiepen in kubuntu, omdat ik twijfel tussen ubuntu en kubuntu
ik heb nu een schone installatie van kubuntu 10.04 draaien. (misschien vanmiddag ubuntu erbij tot ik gewend ben aan kubuntu)  MAAR ZEKER GEEN XP MEER (te veel ellende meegemaakt)
eerste indruk : wauw!!! maar het is wel wennen als je ubuntu gewend bent.
volgens mij is kubuntu wel net ff iets langzamer dan ubuntu, maar dat weet ik nog niet zeker


ps er is idd genoeg info te vinden over kubuntu gewoon even goed zoeken

bedankt voor al jullie tips en hulp, als jullie meer hebben , dan hoor ik dat graag
« Laatst bewerkt op: 2010/11/13, 08:35:26 door barco78 »
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10


Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Offline daido

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/13, 08:40:03 »
Over Ubuntu is veel meer documentatie dan kubuntu. Dus bij problemen is er vaak veel makkelijker een oplossing te vinden.

Hoe kom je daarbij? Op mijn site staat veel documentatie over Kubuntu en op de Ubuntu-NL Wiki staan ook een hoop artikelen waarin ook de Kubuntu-manier wordt uitgelegd. En dan is er nog de Engelse Kubuntu-wiki: wiki.kubuntu.org
Er is dus voor zowel Ubuntu als Kubuntu evenveel documentatie.

@asphyxia: Fotobewerking op Kubuntu kan ook met een KDE-programma, Krita ;) www.krita.org

Praktijkervaring!
« Laatst bewerkt op: 2010/11/13, 09:38:11 door daido »

Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/13, 20:21:04 »
@daido: Wanneer dan? 10 jaar geleden? Heb je wel mijn site bekeken en wiki.kubuntu.org en de artikelen die Kubuntu noemen op onze wiki? Blijkbaar niet, anders zou je niet met zo'n ongegronde uitspraak komen.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2010/11/13, 20:47:54 »
Heren toch, het is geen wedstrijd, hoor  ;)

Er is plenty info over Kubuntu, als dat voldoende is voor de startende Kubuntero (en dat is er wel, vind ik zo) dan lijkt dat ok, toch? So what als er 30% (ik noem maar wat) meer info over Ubuntu is, als men maar aan de slag kan. En dan kan wel, zoals ik het ervaar  ;)

Btw, ik ben geen geoefende fotobewerker, maar als Krita evenveel kan als GIMP dan is dat heel wat. Sowieso gaan de ontwikkelingen bij KDE snel, De browser Rekonq was een paar maanden geleden nog een kuchend en crashend zorgenkindje op m'n pc, en doet het nu (zeer tot mijn verrassing, dat moet gezegd) prima  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2010/11/13, 20:55:27 »
@asphyxia: Daar heb je gelijk in ;)
Ik denk ook dat het belangrijker is dat er voor de startende Kubuntero de meeste informatie is; de meer ervaren gebruikers weten vaak wel wat te doen ;)

En Krita kan evenveel als GIMP, zelfs op sommige punten iets meer en iets makkerlijk :)

Offline daido

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2010/11/13, 22:31:21 »
@daido: Wanneer dan? 10 jaar geleden? Heb je wel mijn site bekeken en wiki.kubuntu.org en de artikelen die Kubuntu noemen op onze wiki? Blijkbaar niet, anders zou je niet met zo'n ongegronde uitspraak komen.

Vraag 1: Vorige week nog!
Vraag 2: Ja. Hoe zou ik zulke koeienletters bij je onderschrift kunnen missen.  =D Trouwens best een leuke site hoor!
« Laatst bewerkt op: 2010/11/13, 22:35:51 door daido »

Offline jolo

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2010/11/14, 12:30:45 »
Bovendien hebben we toch al vaker een Ubuntu versus Kubuntu topics gehad. Zoals deze http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/het-verschil-tussen-kbuntu-10-04-lts-en-umbuntu-lts-10-04/
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline barco78

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2010/11/14, 14:55:06 »
allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb winxp en ubuntu weg gedaan en heb besloten om voor kubuntu te gaan (werkt snel en makkelijk)

ik heb hem net geherinstalleerd en aangepast naar mijn wensen,gelukkig heb ik al jaren ervaring met linux, maar is is toch wel ff wennen vooral als je ubuntu gewnd was.

ik heb nog wel een paar probleempjes met kubuntu, maar dat komt vast wel goed

super bedankt allemaal en van mij mag hier een slotje op
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10


Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #20 Gepost op: 2010/11/14, 20:23:23 »
@barco78: Ben blij te horen dat het bevalt :)

Slotjes plaatsen we niet, het enige wat we van je vragen is of je [Opgelost] in de topictitel kunt zetten. Dit doe je eenvoudig door in je eerste bericht in dit topic op Verander te drukken, zo kun je de topictitel aanpassen :)

Offline barco78

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #21 Gepost op: 2010/11/19, 07:55:35 »
Citaat
Bij mij komt KDE er niet in. Dus ik zeg Ubuntu. Maar het is de eigen keuze van de TS aangezien beide het evengoed doen.
@Vincentlaborant
mag ik vragen waarom bij jou kde er niet in komt?


Moderator edit: quotetag geplaatst.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/19, 08:46:21 door Ron »
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10


Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #22 Gepost op: 2010/11/19, 13:10:43 »
Citaat
Bij mij komt KDE er niet in. Dus ik zeg Ubuntu. Maar het is de eigen keuze van de TS aangezien beide het evengoed doen.
@Vincentlaborant
mag ik vragen waarom bij jou kde er niet in komt?

KDE regeert voor mijn gevoel veel slomer, en de grafische pracht en praal van KDE vind ik persoonlijk tegenvallen. Als ik pracht en praal wil dan kies ik tegenwoordig voor E17, dat ik dan helemaal afstel op eigen smaak. Heb je dezelfde effecten, mooie achtergronden, thema, alles er op en eraan, maar het vreet dan tot 30% minder RAM en video geheugen.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Laus_2

  • Lid
Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #23 Gepost op: 2010/11/19, 15:03:44 »
Dat ram weet ik niet. Maar ondanks dat ik Gnome gebruik vond ik KDE wel 'snappier'. Toch kruipt het bloed om KDE er maar weer gewoon naast te zetten :) Ofwel ik kan eigenlijk niet kiezen: de zakelijke stabilieit van Gnome of het speelse vrije van KDE. Ligt maar net aan mijn bui!

Re: kubuntu of ubuntu
« Reactie #24 Gepost op: 2010/11/19, 16:15:45 »
Buzzin, ik ben het helemaal met je eens! :)
@Laus: Als je gewoon kubuntu-desktop via Synaptic installeert, kun je op het inlogscherm kiezen :)