Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teamviewer  (gelezen 2184 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
Teamviewer
« Gepost op: 2010/12/16, 15:45:01 »
Iemand bekend met Teamviewer? Werkt dat goed onder Ubuntu 10.04? Krijg de indruk dat het met Wine wordt geïnstalleerd en dat de werking niet optimaal is als ik verbinding maak met een computer van iemand anders. Met Windows heel goede ervaringen. Bespaart een hoop tijd.

Vr.groet, peter

jesse2314

  • Gast
Re: Teamviewer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/16, 15:48:33 »
Teamviewer is ook voor linux ;)
http://www.teamviewer.com/nl/download/index.aspx?os=linux
En ja bij mij werkt het zonder problemen.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Teamviewer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/16, 15:53:08 »
Ik gebruik teamviewer wekelijks en het werkt (althans bij mij) erg goed onder Ubuntu. Ik heb inderdaad ook het idee dat versie 6 onder wine draait (bij 5 was het me niet opgevallen, of was het native)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Teamviewer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/16, 21:16:37 »
Bedankt voor jullie reacties.
Nog een paar keer van een Ubuntu computer naar een Win7 computer geprobeerd, maar nu de indruk dat het beter werkte. Geen Wine "melding" bij het starten meer ook. Ook andersom werkt het goed.
Inderdaad de .deb file voor Ubuntu gebruikt.
Scheelt een berg tijd, of je in je stoel kunt blijven zitten, of op de fiets naar een probleemgeval. Echte probleemgevallen zetten ze wel in de gang.  ;)

Vr.groet, peter

Offline ivo

  • Lid
Re: Teamviewer
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/16, 21:25:17 »
Teamviewer werkt prima onder Linux.
En het draait inderdaad onder wine. Maar dat geeft niet wanneer het goed werkt  ;)

inaninck@LT9:~$ ps -ef|grep wine
inaninck 16191     1  0 21:22 ?        00:00:00 /opt/teamviewer/teamviewer/5/wine/bin/wineserver
inaninck 16435 16399  0 21:24 pts/0    00:00:00 grep wine
inaninck@LT9:~$
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.