Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Over Adobe Flashplayer en Telenet  (gelezen 799 keer)

Offline livino

  • Lid
[OPGELOST] Over Adobe Flashplayer en Telenet
« Gepost op: 2010/12/15, 19:33:38 »
Op het interne gedeelte van de Telenet-site (voor klanten dus) vragen ze om Adobe Flashplayer te downloaden om het 'contactgedeelte' te kunnen raadplegen.

Brave klant als ik ben, probeer ik dat dus  O0, krijg de aanbieding om "Adobe Flash Player-versie 10.1.102.65
Linux" te downloaden en kies hieruit de versie ".deb voor Ubuntu 8.04+".

Tot zover het goede nieuws :p

Dan installeer ik dit bestand, maar krijg van Ubuntu (10.04) de melding dat ik al een nieuwere versie heb geïnstalleerd (wat waarschijnlijk klopt). Ik kan de site van Telenet dus niet raadplegen omdat mijn versie van Flashplayer te modern is.

Zijn er mensen die een vergelijkbaar probleem hebben gehad en dit opgelost hebben gekregen? Bestaan er alternatieven? 'k Heb het ook geprobeerd met een .so-bestand, maar dat deed niks. Of is het een probleem dat Telenet waarschijnlijk zelf moet oplossen?

Andere alternatieven die de site me aanbiedt, zijn "YUM", "tar.gz" (maar dat werkt ook niet, heb ik mogen merken), "RPM" en "APT voor Ubuntu 9.04+" (geprobeerd, maar lukt me zelfs niet het te downloaden).

Lieven
« Laatst bewerkt op: 2010/12/16, 21:16:35 door livino »

Re: Over Adobe Flashplayer en Telenet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/15, 20:13:26 »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Over Adobe Flashplayer en Telenet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/15, 22:57:58 »
Mocht je NoScript (add-on voor Firefox) hebben geïnstalleerd, schakel die dan eens (tijdelijk) uit op die site.

Offline livino

  • Lid
Re: Over Adobe Flashplayer en Telenet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/16, 21:15:59 »
Mocht je NoScript (add-on voor Firefox) hebben geïnstalleerd, schakel die dan eens (tijdelijk) uit op die site.

Dat heeft geholpen!

Bedankt,

Lieven

p.s. Ik had de vraag via een andere internetweg ook gesteld aan Telenet en kreeg dit fijne antwoord:

Citaat
U nam contact met ons op omdat u problemen hebt met uw internetverbinding.

 

Dat betekent dat de instellingen van uw computer waarschijnlijk voor een probleem zorgen. Via e-mail kunnen wij u echter geen afdoend antwoord geven om dit op te losssen.

 

Wij raden u dan ook aan contact met ons op te nemen op het nummer 070 69 69 69*. Zo kunnen we in onderling overleg tot een correcte diagnose en een snelle oplossing komen. Gelieve uw klantennummer en uw modemnummer bij de hand te houden.

 

* U betaalt voor uw oproep 30 cent/minuut. Deze kosten kunnen variëren als u belt via een ander vast of mobiel netwerk.

Wij hopen alvast snel meer te vernemen van u.

Blij dat ik een goedkopere oplossing gevonden heb ;) . Vooral de laatste zin vind ik erover...

Lieven
« Laatst bewerkt op: 2010/12/16, 23:33:21 door livino »