Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (probleem voor newbie) " De standaardconfiguratie voor Gnome energiebeheer .. "  (gelezen 1010 keer)

Hallo allemaal!

Ben een nog redelijke newbie in het OS op mijn EeePC901: Linux Mint.

Ik kreeg hedenochtend deze foutmelding:

" De standaardconfiguratie voor Gnome energiebeheer is niet correct geïnstalleerd, neem contact op met uw systeembeheerder "


Ik heb al wel wat Google searches gedaan,  maar een echte oplossing vind ik niet.

Omdat ik het OS nog niet goed ken en er wel waardevolle bestanden op het systeem staan, wil ik mij (nog) niet wagen aan een herinstallatie.

Ik beschik over Hiren's Boot CD op USB flash drive, en kan van daaruit SystemRescueCD  opstarten.

Ik heb al gezien dat er nog voldoende ruimte op de desbetreffende partitie staat, dus volgelopen is ie niet.


Wie helpt mij verder met wat suggesties?

Bedankt alvast!

Mint
>Andere Distributies

Start op in Herstelmodus (te kiezen in je GRUB-menu) en voer een schijfcontrole uit.

Mint=andere distro en evt. zou je ook kunnen kijken op het Nederlandstalige Mint Forum als je toch alleen maar Mint gebruikt waar ook, als ik het me goed herinner, een tip staat voor deze oplossing.

Merci, will do !

Offline tryer

  • Lid

Probeer eens met een installatie cd in een terminal in je OS te komen:

sudo apt-get install gnome-power-manager

At the command line, type

man gnome-power-manager

to get a list of options, or consult the Gnome Power Manager Manual page (see references).