Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tsr map  (gelezen 452 keer)

Offline crisje103

  • Lid
tsr map
« Gepost op: 2015/11/15, 12:57:10 »
Ik heb op een externe harde schijf die op een ziggo ontvanger is aan gesloten  een tsr map staan. Als ik het bestand via ubuntu wil verwijderen zegt hij dat ik geen rechte heb. Via de ontvanger is het bestand niet zichbaar Het bestand beslaat de halve schijf. Hoe kan ik het bestand verwijderen.

Offline Moob

  • Lid
Re: tsr map
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/15, 13:12:21 »
Van wat ik weet is TSR het pauzeren/opnemen van live televisie wat je later dan terug kan kijken. Om dit te verwijderen zal je dit denk ik met je 'televisie/ziggo'  software moeten doen. Hoe weet ik niet, ik heb geen ziggo :)

Offline crisje103

  • Lid
Re: tsr map
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/15, 13:20:05 »
Met ziggo gaat het niet en de harde schijf is als  linux geformateert .

Offline Moob

  • Lid
Re: tsr map
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/15, 14:40:00 »
Je zou nog kunnen proberen als je de schijf aan je Ubuntu systeem hangt om eigenaar van de map/file te worden en dan proberen of je kan vewijderen.

Offline crisje103

  • Lid
Re: tsr map
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/15, 20:09:42 »
Hoe doe je dat?

Offline Moob

  • Lid
Re: tsr map
« Reactie #5 Gepost op: 2015/11/25, 21:42:26 »
Dat kan via de commandline en het commando 'sudo chown owner bestandsnaam' om eigenaar te worden of 'sudo chmod ugoa+rw bestandsnaam' om de rechten aan te passen. Je kan dit ook via Nautilus en dan de eigenschappen opvragen van het bestand waarna je de rechten en eigenaarschap kan aanpassen. Het kan zijn dat je Nautilus als ' root' moet starten.