Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MP3 speler  (gelezen 1802 keer)

Offline vliegje20

  • Lid
MP3 speler
« Gepost op: 2007/10/29, 09:55:41 »
Even een vraag. Voor mijn verjaardag krijg ik een mp3 speler. Ik moet m alleen zelf uitzoeken. Maar ja het moet wel werken op Ubuntu. Nu had ik bij BCC een gezien van 79,95 een VICTORY PMP870B  met 4 gb opslag ruimte uitbreidbaar met radio http://www.bcc.nl/modules/product/PD_BCC/default/viewContent.aspx?ItemId=630&OriginalItemId=1380&ContentID=224950&rootid=1679 .
 Weet iemand of deze werkt op Ubuntu of heeft iemand anders een tip?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
MP3 speler
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 10:32:19 »
Voor zover ik weet, worden alle MP3 spelers gewoon gezien als USB stick.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
MP3 speler
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 11:14:00 »
Afhankelijk van het merk en type, heb je vaak/soms specifieke sofware nodig. De eigenschap 'plug-and-play' geeft vaak een indicatie of je bestanden via de Nautilus (Ubuntu) of de Verkenner (Windows) kunt copieren. Vaak lukt dat wel, bijvoorbeeld met de iPod, maar vervolgens herkent je speler deze bestanden niet omdat deze (in het voorbeeld van de iPod) niet met de bijbehorende software (= iTunes) is overgezet.

Enige tijd geleden heb ik bij mp3shop.nl een verzoek gedaan om hier in de eigenschappen helder aan te geven of je specifieke sofware nodig hebt, en wie schetst mijn verbazing: bij iedere speler kun je nu onder 'Muziekoverdracht' terugvinden of je speciale software nodig hebt.

Kijk je nu bij iPod en Sony-spelers, dan zul je terugvinden dat je bij die spelers dus inderdaad de software moet gebruiken die door de leverancier wordt meegeleverd. Noot: binnen Ubuntu wordt de iPod inmiddels moeiteloos herkend, bijvoorbeeld door Rhytmbox of gtkPod, ware het niet dat deze iTunes emuleren/simuleren.

Op goedkope spelertjes kun je vaak zonder speciale software bestanden overzetten, maar het blijft opletten geblazen, soms merk je dat pas als je het apparaat uitgepakt hebt...

MP3 speler
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/29, 11:48:32 »
Toch even opletten. Ik kocht enige tijd geleden een samsung omdat die het ogg vorbis formaat ondersteunt. Ik dacht "dat is een goeike om met ubuntu te gebruiken". Groot was mijn verbazing dat hij niet als een standaard usb-stick werkt, maar het MTP-protocol gebruikt.

Met enige loodgieterij kreeg ik hem toch aan de praat via gnomead, maar evident was het toch allemaal niet.

Sinds ik Gutsy heb geïnstalleerd werkt hij wel goed samen met Rhythmbox. Die beschikt nu immers over een MTP-plugin.

Offline vliegje20

  • Lid
MP3 speler
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/30, 18:40:15 »
Nou ik heb m vandaag gekocht. Aangesloten op winxp eerst (laptop) wat denk je. Windows kan er niet mee overweg :S Hij ziet m niet als externe schijf vanwege de mpt

Ik heb m aan ubuntu gekoppeld deze ziet m wel als externe schijf maar ik kan niks plakken. Even als root in nautilus en wat denk je ik kan muziek erop zetten en t werkt nog ook. Niks geen amarok, rythymbox of wat dan ook nodig :D