Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kinit: no resume image, doing normal boot...  (gelezen 3084 keer)

Offline Math.

  • Lid
kinit: no resume image, doing normal boot...
« Gepost op: 2009/08/02, 11:44:25 »
Hallo daar,

Tijd geleden dat ik weer is wat post op het forum. En ja, ik kom al meteen met een probleem binnenvallen.
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe computer laten samen stellen. Heb er WinXP opgekwakt voor de games en wilde daarnaast (x)Ubuntu draaien.
Alles leek prima te werken totdat ik de nVidia drivers geïnstalleerd had. Na een reboot krijg ik:
Boot from (hd0,1) ext3 0dzf19b2-.......etc, etc, etc.
Starting up...
Loading, please wait...
19+0 records in
19+0 records out
kinit: name_to_dev_t(/dev/disk......etc, etc, etc.....) = ev(8,4)
kinit: trying to resume from (/dev/disk......etc, etc, etc.....) = ev(8,4)

kinit: no resume image, doing normal boot...

ubuntu 9.04 intci7 ttyy

intci7 login:
Kheb zowel Ubuntu als Xubuntu geprobeerd, meerdere malen zelfs. Maar hij lijkt telkens de fout in te gaan met de nVidia drivers.
Mijn systeem heeft 2 GTX275 kaarten op SLI en draait op een 64bits kernel.

Iemand een idee?

Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/02, 11:50:31 »
Lijkt erop dat Xorg niet meer wil starten. Log in op deze console, open daarna xorg.conf als root in een editor en wijzig de waarde van de regel "Driver" naar "nv", en als die ook niet werkt naar "vesa".

Offline Math.

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/02, 11:59:32 »
Lijkt erop dat Xorg niet meer wil starten. Log in op deze console, open daarna xorg.conf als root in een editor en wijzig de waarde van de regel "Driver" naar "nv", en als die ook niet werkt naar "vesa".

Hoi Cumulus007,

Bedankt voor je snelle reactie. Ook met de nv en vesa driver heb ik helaas hetzelfde probleem.
Ik zie het beeld overigens ook een paar keer knipperen na deze meldingen.
Ook startx werkt niet.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/02, 12:06:17 door Math. »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/02, 12:47:46 »
Ha die Math!   :-)

Probeer dit eens:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
(punt 1)

Offline Math.

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/02, 13:10:30 »
Ha die Math!   :-)

Probeer dit eens:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
(punt 1)

Hey Pjotr. :)
Tijd geleden. Nog steeds actief op het forum zie ik. ;)

Even dacht ik met Xorg -configure iets te zien gebeuren, maar tevergeefs... het scherm leek wat op te blinken, maar bleef toch zwart.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/02, 13:14:26 »
xfix in Recovery Mode doet ook niks?

Offline Math.

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/02, 13:21:21 »
xfix in Recovery Mode doet ook niks?
Zowel een Xfix vanuit de Recovery mode en het testen van Xorg -configure werkt niet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/02, 13:53:17 »
Hmmm.... Dan weet ik het ook niet. Ik zou gewoon ff een volledige herinstallatie van Ubuntu doen, en het Nvidia-stuurprogje niet meer installeren. Half uurtje werk...

Offline siegi

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/02, 13:54:08 »
kinit: no resume image, doing normal boot...Deze melding is geen probleem. Het betekent gewoon dat hij gaat kijken of er een resume image beschikbaar is.
Zo'n resume image is er alleen als je de vorige keer je computer in slaapstand hebt gezet.

Probeert hij bij het opstarten het grafisch systeem aan de praat te krijgen. Dit wil zeggen, zie je het scherm even flikkeren?
Als dit niet het geval is vraag ik me sterk af of gdm wel geinstalleerd of geactiveerd is.

Offline Math.

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/02, 13:59:08 »
Mja, ik vind het allemaal maar erg vreemd. Kheb 1x Ubuntu 9.04 geprobeerd, 2x Xubuntu 9.04... en het leek elke keer fout te gaan nadat ik geupdate had en m'n nVidia drivers had geïnstalleerd. Ik zal nog is proberen GDM te installeren en anders nog maar een keer Ubuntu opnieuw proberen te installeren. :| :-[

Offline Math.

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/02, 14:16:52 »
Ok, ik heb inmiddels de melding van kinit weg kunnen krijgen via deze weblog
Maar nu start Ubuntu dus gewoon op in de terminal, knipperd een paar keer, maar gaat niet over in grafishe modus.
GDM is wel geïnstalleerd, hoe kan ik ook zien of hij ook geactiveerd is? (ga er wel vanuit)

Offline Math.

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/02, 15:49:23 »
Hmm, misschien een idee nVidia drivers van het internet af te instaleren? Of is dat niet aan te raden? Kweet me ff geen raad meer... :(

Offline Math.

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #12 Gepost op: 2009/08/02, 16:05:08 »
Nou, ik snap er nu al helemaal geen donder meer van. Zit nu weer op m'n oude pc. De pc komt namelijk niet verder dan de bios. Zie heel de tijd in m'n monitor staan [digital] - [analog] - [digital] - [analog] dan zie ik weer ff de bios voor een paar seconde en dan begint ie weer overnieuw [digital] - [analog] - [digital] - [analog]  >:( ??? ??? ??? ???

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #13 Gepost op: 2009/08/02, 16:07:04 »
er zal toch echt iets hardwarematigs niet in orde zijn, ik zou er gewoon mee teruggaan en heea laten nakijken/herstellen.

Offline heir4c

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #14 Gepost op: 2009/08/02, 16:32:14 »
kinit: no resume image, doing normal boot...Deze melding is geen probleem. Het betekent gewoon dat hij gaat kijken of er een resume image beschikbaar is.
Zo'n resume image is er alleen als je de vorige keer je computer in slaapstand hebt gezet.

Dat die melding te maken heeft met een resume image klopt maar dat dat enkel is als je computer in slaapstand gezet hebt klopt volgens mij niet. Ik gebruik nooit slaapstand maar heb wel redelijk wat deze melding gekregen. Is nu wel een tijdje geleden (Na herinstalls en installs van nieuwe/andere distro's) Of er is ergens een standaard instelling die je comp in de slaapstand zet. ???


@ Math, start eens op met de optie: acpi=off of pnp=of.
En natuurlijk geen drivers installeren als er geen aangegeven worden in Systeem>Beheer>Hardware drivers (En is dit wel zo, dan is er nog geen garantie op de goed werking ervan)
Als je een driver geinstalleerd hebt, start dan de LiveCD en verwijder hem langs daar en reboot je systeem, of een herinstall natuurlijk)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline siegi

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #15 Gepost op: 2009/08/02, 17:12:38 »
Dat die melding te maken heeft met een resume image klopt maar dat dat enkel is als je computer in slaapstand gezet hebt klopt volgens mij niet. Ik gebruik nooit slaapstand maar heb wel redelijk wat deze melding gekregen. Is nu wel een tijdje geleden (Na herinstalls en installs van nieuwe/andere distro's) Of er is ergens een standaard instelling die je comp in de slaapstand zet. ???
Dan zou ik toch maar eens beter lezen wat ik zeg. Je krijgt deze melding alleen als er geen resume image is. Zo'n resume image is er enkel als de computer de vorige keer in slaapstand gezet is. Het is dus normaal dat je deze melding ziet als de computer de vorige keer niet in slaapstand is gezet.

Offline heir4c

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #16 Gepost op: 2009/08/02, 17:44:56 »
Ok, sorry, had het even omgedraaid.
Maar bij sommige installs krijg je deze melding en met andere niet. Dus waarom de ene keer wel en de andere keer niet. Of komt dat omdat het achter de usplash-image verborgen blijft de ene keer en de andere keer tóch tevoorschijn komt (is ook een mogelijke reden).
 
Of heeft dit ook iets te maken met de mogelijkheid om de vorige sessieinstellingen te onthouden? Als je die een keer hebt aangevinkt en daarna bijv. weer uitgeschakeld hebt.
Dit is een beetje wat ik bedoelde.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline siegi

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #17 Gepost op: 2009/08/02, 18:11:53 »
Waarschijnlijk blijft het gewoon achter usplash verborgen. Maar ik gebruik zelf geen usplash.

Offline Math.

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #18 Gepost op: 2009/08/03, 03:13:44 »
@heir4c
Kheb met acpi=off geprobeerd te booten, zelfde probleem.

Wanneer ik startx uitprobeer krijg ik:

Fatal error:
no screens found

ddxSighGiveUp: Closing Log

Offline Math.

  • Lid
Re: kinit: no resume image, doing normal boot...
« Reactie #19 Gepost op: 2009/08/03, 07:53:22 »
Nou, ik snap er nu al helemaal geen donder meer van. Zit nu weer op m'n oude pc. De pc komt namelijk niet verder dan de bios. Zie heel de tijd in m'n monitor staan [digital] - [analog] - [digital] - [analog] dan zie ik weer ff de bios voor een paar seconde en dan begint ie weer overnieuw [digital] - [analog] - [digital] - [analog]  >:( ??? ??? ??? ???
Dit leek een incident te zijn geweest, heb het nadien niet meer gekregen. Kon gewoon m'n scherm niet indentiviseren denk.

Heb verders heel wat af lopen googlen en denk het probleem verholpen te hebben.
Bij het opstarten van m'n X zag ik hem wat knipperen en hij kon geen vervolgscherm vinden.
Waarschijnlijk wist hij niet welke kaart hij eerst moest aansturen.

Kheb een lspci|grep VGA uitgevoerd:
02:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation Device 05e6 (rev a1)
03:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation Device 05e6 (rev a1)

Vervolgens in m'n xorg.conf in Section Device de regels toegevoegd:
Busid           "PCI:2:0:0"
Option          "SLI"   "Auto"

Het lijkt zo te werken, ook OpenArena en SecondLife lijken prima te werken. Beter dan verwacht zelfs. :)

Ik heb verder nog niet zo veel ervaring met SLI, ik hoop dat deze instellingen goed zijn.
Alle tips zijn natuurlijk welkom. :)