Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Buurtlinux... wat is dat?  (gelezen 11348 keer)

Buurtlinux... wat is dat?
« Gepost op: 2011/08/09, 15:00:25 »
Hallo beste Linux-enthousiastelingen!

Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van een nieuw initiatief genaamd Buurtlinux (zie www.buurtlinux.nl). Het doel van deze website is om het gebruik van Linux (van om het even welke Linux-distributie) te bevorderen onder de 'gewone' computer-gebruikers. Onder 'gewone' gebruikers versta ik dan gebruikers die het installeren van een besturingssysteem en het oplossen van computerproblemen graag overlaat aan hun handige neefje (of nichtje). Mensen met een Terminalfobie dus.

Deze gebruikers zullen niet snel overstappen van hun standaard geïnstalleerde Windows (of OSX) naar Linux. Maar wellicht met het juiste handige neefje in de buurt wel! Dus een ieder van jullie, die zijn hand niet omdraait voor het installeren van Ubuntu en het helpen van andere gebruikers met problemen, nodig ik uit om je aan te melden bij Buurtlinux.

Als je je hebt aangemeld kunnen andere mensen je flaggetje vinden op een Google Map met daarbij een manier om met je in contact te komen (emailadressen worden onherkenbaar gemaakt voor spam-bots). Je kunt natuurlijk per keer dat iemand contact met je opneemt bekijken of je tijd hebt of niet. No strings attached.

Wees welkom op www.buurtlinux.nl en spread the word!

Vriendelijke groet,
Ruud Beukema
Initiatiefnemer Buurtlinux

Initiatiefnemer Buurtlinux


Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/09, 15:20:31 »
Heej, wat goed!

Ik had nog nooit van deze website gehoord of gelezen. Ook niet op www.ubuntu.com trouwens. Goed dat je het zegt.

We overlappen dus qua idee :) Behalve dat Buurtlinux zich niet richt op één Linux-distributie en dat er meteen duidelijk is welke ondersteuning er geboden kan worden.

Ik ga nadenken of ik hiermee iets wil gaan doen. De Ubuntu steunpunten zijn natuurlijk van harte welkom om zich ook op de Google Map van Buurtlinux te zetten. Hoe meer mensen we bereiken hoe beter! Want volgens mij hebben we een gezamenlijk doel.
Initiatiefnemer Buurtlinux

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/09, 15:25:00 »
Volgens mij ga ik mij herhalen, maar ik doe het toch maar  ;)

Een van de sterkste punten van open source is 'scratch your own itch'; een van de zwakste punten is dat te veel mensen dan ook echt hun eigen jeuk op hun eigen manier gaan krabben, zonder zich eerst eens te oriënteren of er niet al bestaande initiatieven bestaan die versterkt kunnen worden. Versnippering is zonde van de energie, te meer daar de overlevingskansen van initiatieven van deze omvang (1 vlaggetje in Groningen) erg klein mogen worden geacht.

Nee, er hoeft niet direct bij Ubuntu te worden aangesloten, maar -kijkend naar het vlaggetje in Groningen- denk eens aan een inzet voor HCC Groningen. Die timmeren al jaren stevig aan de weg op het gebied van Linux en de dames en heren aldaar zullen een extra handje zeker kunnen waarderen.

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/09, 15:26:17 »
We overlappen dus qua idee :) Behalve dat Buurtlinux zich niet richt op één Linux-distributie en dat er meteen duidelijk is welke ondersteuning er geboden kan worden.

Nou, de Ubuntu steunpunten zijn iets meer dan een idee. Het is een bestaand netwerk van heel wat Ubuntu gebruikers die in hun omgeving hulp bieden.   :D

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/09, 16:00:07 »
Nou, de Ubuntu steunpunten zijn iets meer dan een idee. Het is een bestaand netwerk van heel wat Ubuntu gebruikers die in hun omgeving hulp bieden.   :D

Ik doelde hiermee op het idee om hulpverleners of steunpunten weer te geven middels een Google Map. En natuurlijk staat Buurtlinux in de kinderschoenen, ik heb de website net online gezet. En natuurlijk heeft Ubuntu een enorme user-base waar ze op kan leunen. Ik wil met Buurtlinux ook geen concurrentie zijn. Ik hoop dat ze elkaar kunnen aanvullen en dat steunpunten zich ook op Buurtlinux registreren, want zoals gezegd hebben we hetzelfde doel.

Ik denk dat het voor de meeste 'gewone' (niet-technische/Informatica-geïnteresseerde) gebruikers die nu (nog) Windows of OSX gebruiken voor het overstappen naar Linux erg belangrijk is dat er nooit van ze wordt gevraagd om in een terminal te duiken of op welke andere manier dan ook toeren hoeven uithalen om iets voor elkaar te krijgen op hun computer. Op die gebruiker richt Buurtlinux zich in elk geval. En daar zijn particuliere èn professionele hulpverleners beiden bij nodig. Via de Ubuntu steunpunten èn, meer algemeen, via de Buurtlinux website. Want smaken verschillen, en wellicht willen andere mensen geen Ubuntu, maar liever Open Suse.
Initiatiefnemer Buurtlinux

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/09, 17:04:51 »
Versnippering is zonde van de energie, te meer daar de overlevingskansen van initiatieven van deze omvang (1 vlaggetje in Groningen) erg klein mogen worden geacht.
Vandaar mijn website, niet opnieuw het wiel uitvinden, maar gebruik maken van "wat er is".
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/09, 18:16:56 »
Ik denk dat het voor de meeste 'gewone' (niet-technische/Informatica-geïnteresseerde) gebruikers die nu (nog) Windows of OSX gebruiken voor het overstappen naar Linux erg belangrijk is dat er nooit van ze wordt gevraagd om in een terminal te duiken of op welke andere manier dan ook toeren hoeven uithalen om iets voor elkaar te krijgen op hun computer. Op die gebruiker richt Buurtlinux zich in elk geval. En daar zijn particuliere èn professionele hulpverleners beiden bij nodig. Via de Ubuntu steunpunten èn, meer algemeen, via de Buurtlinux website. Want smaken verschillen, en wellicht willen andere mensen geen Ubuntu, maar liever Open Suse.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen initiatieven om laagdrempelig beginnende gebruikers te helpen over te stappen op Linux. Ik ben alleen wat sceptisch over een volgend zelfstandig initiatief met grootste ambities i.p.v. een aanhaken bij bestaande initiatieven. Meer inhoudelijk vraag ik me af of je wel de juiste keuzen maakt. Gezien jouw doelgroep en het streven om terminalloos werk te leveren zet ik wat vraagtekens bij de eerste poll op de site. Debian, Gentoo, Slackware en Arch schaar ik nu niet direct onder de meest toegankelijke distributies.

Nogmaals, het idee is prima, maar het zijn grote schoenen die je aantrekt. Ik geef alleen mijn mening weer.

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/09, 18:35:31 »
Is het niet mogelijk om automatissch de steunpunten van Ubuntu-NL ook op de Google maps van buurtlinux te laten zien? Met een beetje samenwerking zou dat toch moeten lukken?
« Laatst bewerkt op: 2011/08/09, 18:38:37 door Thomas de Graaff »

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/10, 05:29:10 »
Is het niet mogelijk om automatissch de steunpunten van Ubuntu-NL ook op de Google maps van buurtlinux te laten zien? Met een beetje samenwerking zou dat toch moeten lukken?

Waarbij je op zijn minst de vraag moet stellen of de huidige steunpunten dat wel willen  ;)

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/10, 11:25:18 »
Ja, die vraag moet je zeker stellen. Maar dat kan je beter pas doen nadat duidelijk is of het technisch mogelijk is, en of de partijen die het beheer doen eraan willen. ;)

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/10, 11:41:54 »
Ja, die vraag moet je zeker stellen. Maar dat kan je beter pas doen nadat duidelijk is of het technisch mogelijk is, en of de partijen die het beheer doen eraan willen. ;)
Hallo Thomas. Je idee lijkt me erg goed. Ik heb al even gekeken of de Google Map plugin die ik gebruik voor Buurtlinux zoiets ondersteund en dat is niet het geval. Althans volledig niet ge-automatiseerd. Ik kan wel een tekstbestand importeren, maar dat lijkt me administratief gezien zeer onwenselijk :)

Daarnaast denk ik dat het inderdaad goed is om rekening te houden met of een Ubuntu steunpunt zoiets zou willen. Vandaar dat het 1-op-1 koppelen en overnemen van de kaarten me niet wenselijk lijkt.

Wat wel eenvoudig kan is om een linkje naar elkaars website te plaatsen. Het kan namelijk best zijn dat mensen die zich als Ubuntu-steunpunt aanbieden bij de Ubuntu steunpunten-kaart ook van andere markten thuis zijn (ik noem even Debian, Linux Mint etc.) Dan zou een link van Ubuntu-NL naar Buurtlinux van toegevoegde waarde kunnen zijn. Andersom kunnen mensen die zich aanmelden bij de Buurtlinux-kaart met een linkje naar de Ubuntu-kaart ook een breder publiek bereiken door zich bij beide kaarten aan te melden.

Ik zal later vandaag bij de aanmeldingspagina op Buurtlinux in elk geval even een linkje plaatsen naar de Ubuntu-kaart.
Initiatiefnemer Buurtlinux

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/10, 13:31:41 »
Je kan ook het forumteam vragen of ze een link naar jouw steunppuntenkaart willen zetten in het sticky topic bovenaan het forumonderdeel  "Andere distributies". En dan steunpuntenkaart aan de titel van het topic toevoegen, bijvoorbeeld: "Over dit forum / Links naar andere Nederlandstalige fora/steunpuntenkaart".

Zo kunnen mensen op dit forum die interesse hebben in andere distro's jouw steunpuntenkaart ook makkelijk vinden.

Het forumteam kan je bereiken in dit forumonderdeel: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/
« Laatst bewerkt op: 2011/08/10, 13:33:39 door Thomas de Graaff »

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/10, 14:07:21 »
ik denk dat het opzet 'buurtlinux' toch zelfs verder gaat dan het steunpunten- idee.

Of zie ik dat nu verkeerd ? Ubuntu is maar een familie terwijl linux in je buurt kan gaan over alle distro's .

Maar of dat haalbaar is betwijfel ik toch een beetje; je kan slechts een handvol distro's echt perfect kennen bedenk ik me.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/10, 14:13:07 »
Citaat
Maar of dat haalbaar is betwijfel ik toch een beetje; je kan slechts een handvol distro's echt perfect kennen bedenk ik me.

Klopt, voor bijvoorbeeld Gentoo is al meer dan een oppervlakkige kennis nodig, de installatie gebeurt volledig van scratch, en op een commandline. Niet echt iets voor nieuwe, beginnende Linuxers zou ik denken.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/10, 14:43:30 »
Je kan ook het forumteam vragen of ze een link naar jouw steunppuntenkaart willen zetten in het sticky topic bovenaan het forumonderdeel  "Andere distributies". En dan steunpuntenkaart aan de titel van het topic toevoegen, bijvoorbeeld: "Over dit forum / Links naar andere Nederlandstalige fora/steunpuntenkaart".

Zo kunnen mensen op dit forum die interesse hebben in andere distro's jouw steunpuntenkaart ook makkelijk vinden.

Het forumteam kan je bereiken in dit forumonderdeel: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/
Thomas, dank. Dat ga ik a.s.a.p. doen

ik denk dat het opzet 'buurtlinux' toch zelfs verder gaat dan het steunpunten- idee.

Of zie ik dat nu verkeerd ? Ubuntu is maar een familie terwijl linux in je buurt kan gaan over alle distro's .

Maar of dat haalbaar is betwijfel ik toch een beetje; je kan slechts een handvol distro's echt perfect kennen bedenk ik me.

Joris, je ziet het juist. Buurtlinux richt zich op potentiële gebruikers, die nog geen distro-keus hebben gemaakt. Op basis van wat ze in hun omgeving aan ondersteuning kunnen vinden kunnen ze met dat als argument een betere keuze maken. Daarnaast (ik weet niet of de Ubuntu-steunpunten-kaart dat doet) is de Buurtlinux kaart ook geschikt voor bedrijven of particulieren die tegen betaling hun ondersteuning willen aanbieden. Het hoeven dus niet alleen vrijwilligers te zijn.

Buurtlinux wil ook zelf niet alle kennis hebben van alle distro's, maar als startpunt dienen voor deze gebruikers en ze doorverwijzen naar de relevante ondersteuning in hun buurt. Je hoeft dus als steunpunt niet verstand te hebben van alle distro's, of überhaupt meer dan 1. Je ondersteunt wat je kunt en daarmee help je mensen. En in plaats van voor elke distro een apart kaartje, heeft Buurtlinux het dus samengebracht in één, met een zoekfunctie.

Citaat
Maar of dat haalbaar is betwijfel ik toch een beetje; je kan slechts een handvol distro's echt perfect kennen bedenk ik me.

Klopt, voor bijvoorbeeld Gentoo is al meer dan een oppervlakkige kennis nodig, de installatie gebeurt volledig van scratch, en op een commandline. Niet echt iets voor nieuwe, beginnende Linuxers zou ik denken.  ;)
Progger, ook dat is juist. Gentoo staat op Buurtlinux dan ook niet hoog in het lijstje(http://www.buurtlinux.nl/?page_id=207) van aangeraden distributies om mee te beginnen. (Laat ik meteen de kanttekening maken dat ditzelfde lijstje niet uitputtend is en (hoewel deels gebaseerd op sites als DistroWatch) aan verschil van inzicht onderhevig is.)
Initiatiefnemer Buurtlinux

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/08/10, 17:46:20 »
Ik heb zo mijn twijfels of het werkt.

Je hebt verschillende groepen mensen en er zijn er bij die online hulp vragen.
Dan is er een deel wat liever een vriend, kennis of familielid vraagt.

Er zijn er niet veel die gelijk naar een wild vreemde gaan of die persoon binnen laten.
Voor die mensen voelt een computer winkel vertrouwder aan.
Tevens om iemand te mailen die je niet kent en te vragen of die langs wilt komen, is voor veel mensen ook een grote stap om te nemen.
Het is wel een onbekende die het als een soort vrijwilligers werk doet.

Tevens wat Jan Stedehouder zij over dat ene vlaggetje in Groningen, daar moet ik hem ook gelijk in geven.

Maar wel een leuk idee.
Persoonlijk denk ik dat er andere manieren zijn die beter werken maar tegelijk veel moeilijker op te zetten zijn en waar waarschijnlijk een kostenplaatje aan vast zit.

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/08/10, 18:40:05 »
Hallo Emiel,

Erg bedankt voor je reactie. Ik reageer even in stukjes op jouw verhaal.

Je hebt verschillende groepen mensen en er zijn er bij die online hulp vragen.
Via de online hulp/howto's wordt je helaas al snel gedwongen om in een Terminal te klimmen en allerlei toeren uit te halen, waarvan je als 'gewone' gebruiker geen idee hebt wat je aan het doen bent. Het grote publiek bestaat uit computergebruikers die hier naar mening absoluut niet op zitten te wachten. Die willen een computer de gewoon werkt. En als het niet werkt, dan willen ze dat een handig neefje of een winkel het computerprobleem oplossen.

Dan is er een deel wat liever een vriend, kennis of familielid vraagt.
Buurtlinux richt zich ook op gebruikers die in hun kennissenkring geen mensen kennen die verstand hebben van Linux, maar wel willen beginnen met Linux (omdat het gratis is en/of omdat de ontwikkelfilosofie erachter hen aanspreekt). Of zijn begonnen met Linux, maar dreigen te stoppen vanwege deze reden. Zonde, want als ze kijken naar de particulieren en bedrijven in hun buurt die ook ondersteuning bieden, hadden ze daar hulp van kunnen aannemen.

Er zijn er niet veel die gelijk naar een wild vreemde gaan of die persoon binnen laten.
Voor die mensen voelt een computer winkel vertrouwder aan.
Daarom is het mooi dat ook al bedrijven zich hebben aangemeld bij Buurtlinux. Dan zou je je computer ook kunnen langsbrengen bijvoorbeeld. Of een computer aanschaffen met Linux voorgeïnstalleerd.

Maar wel een leuk idee.
Dank je! Buurtlinux is een idee dat zich zal moeten gaan bewijzen, daar heb je gelijk in. En het is een initiatief waar geen haalbaarheidsonderzoek o.i.d. aan vooraf is gegaan. De toekomst zal het daarom uitwijzen. Zoals bij veel Linux-initiatieven (ook gesneuvelde) geldt: niet geschoten is altijd mis.
Initiatiefnemer Buurtlinux

Offline heir4c

  • Lid
Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/08/10, 18:52:18 »
Een goed initiatief. En zo te zien zijn er al meerdere die zich aangeboden hebben.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Dave

  • Lid
Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/08/10, 18:59:39 »
In een ander topic vraagt iemand uit Hulst al om ondersteuning.
Van de steunpuntenkaart hier weten we al dat niemand thuis geeft zodra er echt een beroep wordt gedaan.

Mooie uitdaging voor Buurtlinux om wat te laten zien.


Ik verwacht er niks nada niks van verder.
Net als de steunpuntenkaart bewezen kul is(zie andere topics) en enkel leukvinders die er graag interessant op willen staan.
En ja klopt, ik heb me er van verwijderd.




Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/08/10, 19:41:00 »
Welke topics dan? En hoe weet je dat elk steunpunt zo is? Kun je dat bewijzen? Nee! Oké, misschien zijn ze er, maar de actievere leden (bijv. Vistaus, Femke98 etc.) zullen echt wel reageren. Ik denk dat Buurtlinux net zoiets als de steunpunten gaat worden, maar dan beter... Voor steunpunt hoef je je enkel op het forum aan te melden, als je dat al niet had gedaan. Buurtlinux werkt met een serieus contactformulier die, naar mijn mening, niet geïnteresseerde mensen liever niet invullen...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/08/10, 19:44:35 »
Toch maar even aangemeld, maar stel ik zou mijn account willen deleten, kan dat? @Rudiculus?

Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #22 Gepost op: 2011/08/10, 20:03:02 »
Ik heb in elk geval een linkje bijgeplaatst van je webstek op mijn site: http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html#Steunpunten   ;)
« Laatst bewerkt op: 2016/01/29, 19:25:29 door asilnevs »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #23 Gepost op: 2011/08/10, 20:31:49 »
Hallo Emiel,

Erg bedankt voor je reactie. Ik reageer even in stukjes op jouw verhaal.

Je hebt verschillende groepen mensen en er zijn er bij die online hulp vragen.
Via de online hulp/howto's wordt je helaas al snel gedwongen om in een Terminal te klimmen en allerlei toeren uit te halen, waarvan je als 'gewone' gebruiker geen idee hebt wat je aan het doen bent. Het grote publiek bestaat uit computergebruikers die hier naar mening absoluut niet op zitten te wachten. Die willen een computer de gewoon werkt. En als het niet werkt, dan willen ze dat een handig neefje of een winkel het computerprobleem oplossen.

Dan is er een deel wat liever een vriend, kennis of familielid vraagt.
Buurtlinux richt zich ook op gebruikers die in hun kennissenkring geen mensen kennen die verstand hebben van Linux, maar wel willen beginnen met Linux (omdat het gratis is en/of omdat de ontwikkelfilosofie erachter hen aanspreekt). Of zijn begonnen met Linux, maar dreigen te stoppen vanwege deze reden. Zonde, want als ze kijken naar de particulieren en bedrijven in hun buurt die ook ondersteuning bieden, hadden ze daar hulp van kunnen aannemen.

Er zijn er niet veel die gelijk naar een wild vreemde gaan of die persoon binnen laten.
Voor die mensen voelt een computer winkel vertrouwder aan.
Daarom is het mooi dat ook al bedrijven zich hebben aangemeld bij Buurtlinux. Dan zou je je computer ook kunnen langsbrengen bijvoorbeeld. Of een computer aanschaffen met Linux voorgeïnstalleerd.

Maar wel een leuk idee.
Dank je! Buurtlinux is een idee dat zich zal moeten gaan bewijzen, daar heb je gelijk in. En het is een initiatief waar geen haalbaarheidsonderzoek o.i.d. aan vooraf is gegaan. De toekomst zal het daarom uitwijzen. Zoals bij veel Linux-initiatieven (ook gesneuvelde) geldt: niet geschoten is altijd mis.

Dat er bedrijven zijn die mee willen doen is een groot pluspunt.
Ik zat zelf aan iets te denken met computer winkels die ondersteuning kunnen geven.
Daar kun je dan ook reclame maken voor Linux.

Het klopt wel dat je vaak hulp krijgt en dan de terminal moet gebruiken.
Daar zullen zeker een hoop mensen problemen mee hebben.
Afgelopen weekend nog bij iemand geweest en verteld over Linux. Ik kreeg meteen het antwoord, doe maar niet want ik zal nog wel met de terminal overweg kunnen maar mijn vrouw niet.
Er is dus nog heel veel onwetendheid en ik ga ze binnenkort laten zien wat Linux nu is.

Maar waar kan ik zien dat je ook ondersteuning van bedrijven kunt krijgen?
Misschien een idee om dat op de site te vermelden welke bedrijven je willen helpen en wat ze voor je kunnen betekenen.
Misschien dat het er al op staat maar ik heb het niet gezien op de site.

Verder zie ik dat er niemand in mijn buurt op de lijst staat.
Voor ik mij aanmeld wil ik wel vragen wat de eisen zijn want mijn kennis van Linux is niet zo groot als dat van de meeste hier.
Ik kan het installeren en als er problemen zijn, dan kan ik een enkel ding oplossen maar het meeste los ik op door middel van dit forum en Google.
Tevens is het geen waar ik het meeste mee werk en nu aardig onder de knie heb, *Ubuntu serie of wel de Debian serie in het algemeen.
Ik kan wel mensen info geven over hoe het werkt en hoe ze programma's installeren en hoe het werkt.
Is dat voldoende? Tevens is mijn bereik beperkt tot alles om mijn woning omdat ik geen auto heb.


Re: Buurtlinux... wat is dat?
« Reactie #24 Gepost op: 2011/08/10, 20:54:38 »
In een ander topic vraagt iemand uit Hulst al om ondersteuning.
Van de steunpuntenkaart hier weten we al dat niemand thuis geeft zodra er echt een beroep wordt gedaan.

Mooie uitdaging voor Buurtlinux om wat te laten zien.

Ik verwacht er niks nada niks van verder.
Net als de steunpuntenkaart bewezen kul is(zie andere topics) en enkel leukvinders die er graag interessant op willen staan.
En ja klopt, ik heb me er van verwijderd.

Dank je  :|  Ik zal het in gedachten houden bij de volgende keer dat ik (opnieuw) in mijn eigen vrije tijd hulp geef aan iemand die via de Steunpuntenkaart bij me terecht komt.