Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plakken  (gelezen 1298 keer)

Plakken
« Gepost op: 2011/08/19, 20:14:58 »
Hallo Ubunters,

Hoe kun je een woord of een regel kopieren en plakken naar b.v. de Terminal.
met Control C en V gaat het niet is ook van windows

bedankt

diplomsommelier

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Plakken
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/19, 20:24:13 »
Als je iets wil kopiëren NAAR de terminal:
ctrl+shift+v


Als je iets wil kopiëren VAN de terminal:
ctrl+shift+c

Als je ergens anders iets NAAR een andere plaats wil kopiëren:
ctrl+v

Als je iets VAN een andere locatie wil kopiëren:
ctrl+c

Re: Plakken
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/19, 20:45:18 »
Hallo Topgear,

Hartelijk dank

diplomsommelier

Offline Tom

  • Lid
Re: Plakken
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/19, 20:49:12 »
Hallo Topgear,

Hartelijk dank van mij ook.

Wanda. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Plakken
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/19, 21:29:51 »
Wat ook gaat, voor de overvolledigheid: linkermuisknop ingedrukt houden en de tekst highlighten, daarna rechtermuisknop klikken, en in het menuutje voor 'copy' kiezen. Op de plek waar de tekst moet komen, weer rechtermuisknop klikken en kiezen voor 'paste' (ik heb alles engelstalig, zal in het nederlands wel 'kopiëren' en 'plakken' zijn).

Lijkt ingewikkeld, maar is in de praktijk razendsnel  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Plakken
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/19, 21:36:08 »
Zo doe ik het ook altijd,asphyxia.Maar die sneltoetsen zijn ook wel handig,die gebruik ik eigenlijk nooit.Dus bij deze weer een tekstbestandje aangemaakt voor mijn archief. ;)
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Plakken
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/19, 21:42:01 »
Wat ook gaat, voor de overvolledigheid: linkermuisknop ingedrukt houden en de tekst highlighten, daarna rechtermuisknop klikken, en in het menuutje voor 'copy' kiezen. Op de plek waar de tekst moet komen, weer rechtermuisknop klikken en kiezen voor 'paste' (ik heb alles engelstalig, zal in het nederlands wel 'kopiëren' en 'plakken' zijn).

Lijkt ingewikkeld, maar is in de praktijk razendsnel  ;)

Zo doe ik het dus ook ,alleen die toetsen combinatie kende ik niet.
highlighten  noem ik gewoon verdonkeren van de bv regel ,maar klinkt wel technischer . XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Plakken
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/19, 21:44:44 »
Je kunt natuurlijk ook die sneltoetsen aanpassen in de terminal zodat control c en v wel werken: Bewerken - Sneltoetsen......
Ik snap eigenlijk niet goed waarom dit standaard niet is ingesteld.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Plakken
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/19, 22:05:31 »
Je kunt natuurlijk ook die sneltoetsen aanpassen in de terminal zodat control c en v wel werken: Bewerken - Sneltoetsen......
Ik snap eigenlijk niet goed waarom dit standaard niet is ingesteld.

ctrl+c is het interrupt signaal. Dus het is denk ik ook niet zo handig om "copy" op die sneltoets te zetten.

Offline softbart

  • Lid
Re: Plakken
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/19, 22:36:47 »
Wat ook gaat, voor de overvolledigheid: linkermuisknop ingedrukt houden en de tekst highlighten, daarna rechtermuisknop klikken, en in het menuutje voor 'copy' kiezen. Op de plek waar de tekst moet komen, weer rechtermuisknop klikken en kiezen voor 'paste' (ik heb alles engelstalig, zal in het nederlands wel 'kopiëren' en 'plakken' zijn).

Lijkt ingewikkeld, maar is in de praktijk razendsnel  ;)
Moet je wel een muis hebben. ;) ;)

groet,

Theo

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Plakken
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/19, 23:55:13 »
Moet je wel een muis hebben. ;) ;)

Klopt helemaal. Voor die tips van TopGear moet je trouwens een toetsenbord hebben  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Bloom

  • Lid
Re: Plakken
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/20, 00:10:06 »
Je kunt ook iets in een terminalvenster plakken door met de middelste muisknop te dubbelklikken.

Re: Plakken
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/20, 00:55:43 »
Ook in het kader van de volledigheid, voor plakken is er nog eentje: Shift + Insert

Die is niet per se handig maar werkt toch nog op verrassend veel plaatsen, ben die nog gewend uit het DOS-tijdperk :P




Offline softbart

  • Lid
Re: Plakken
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/20, 13:38:45 »
Moet je wel een muis hebben. ;) ;)

Klopt helemaal. Voor die tips van TopGear moet je trouwens een toetsenbord hebben  ;)

Gelukkig zit dat wel op mijn netboekje. :) :)

groet,

Theo

Offline vilamar

  • Lid
Re: Plakken
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/20, 14:41:34 »
met de muis:
woord/zin selecteren en daarna op de juiste plaats  plakken  door op de middelste muisknop te klikken.
Bijv. selecteren in dit forum en in de terminal of writer plakken met de middelste muisknop.
Dit mis ik in Windows, dit kan alleen in Linux.