Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)  (gelezen 292992 keer)

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #25 Gepost op: 2010/08/14, 11:54:03 »
Het is misschien ook aardig als er in de bovenbalk een soort keuzeknoppen zouden zijn waarbij wordt weergegeven in welk medium je je bevind (forum, chat, wiki, mailing). Er kan maar één van die knoppen actief zijn. Je bent dus of op het forum, of op de wiki, mailinglijst, of op een chat pagina.

Wil je van het forum naar de chat, dan druk je op de chat knop, en kom je op een pagina waar je kan kiezen voor de verschillende ubuntu-nl chat kanalen. Druk je op de knop mailinglijst, dan krijg je een pagina met links naar de verschillende mailinglijsten van ubuntu-nl. Klik je op zo'n link dan krijg je de mailinglijst te lezen. Idem voor de wiki.

Dit kan een manier zijn om ubuntu-nl iets meer los te weken van het forum (dat is een wens van sommige teamleden).
« Laatst bewerkt op: 2010/08/14, 11:59:27 door Thomas de Graaff »

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #26 Gepost op: 2010/08/14, 16:01:32 »
Ik vind het een erg mooi ontwerp.

Maar als ik zou kunnen designen, zou ik de icoontjes voor de subforums, waar nieuwe reacties in staan, misschien wat meer kleur geven, in de richting van dat oranje van vanboven.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #27 Gepost op: 2010/08/17, 18:32:26 »
Zozo, bedankt allemaal voor de feedback.

Ik ben weer een tijdje aan de slag gegaan en heb weer het één en ander veranderd:


@heir4c: Ik ben niet zo goed in nieuwe iconen maken, of bestaande te wijzigen. Ik hoop dat er meerdere 'designers' mee komen helpen, zodat dit ook opgepakt kan worden. Ik ben nog op zoek naar HTML/CSS'ers en Iconen designers die mee willen helpen.

@Wazzzaaa: Zelf ben ik ook niet zo heel creatief, maar ik doe mijn best. Ik ben zelf wel fan van een minimalistisch ontwerp (google/launchpad), maar een zekere variatie moet er wel inzitten.

De kleuren van de links heb ik inmiddels oranje gemaakt (er zijn - zoals Thomas aangeeft - maar enkele kleuren die we 'mogen' gebruiken). Daar zijn prima designen mee te maken, maar het blijft puzzelen.

De enkele kolom van berichten/topics wil ik het liefst zo laten. Ik had er in eerste instantie niet zo over nagedacht, omdat dit al zo in het standaard thema zat, maar aangezien de beperkte breedte van de pagina, denk ik dat de keuze van een enkele kolom beter is.

@Dave: Door alleen het CSS bestand te wijzigen, komt je niet tot een thema, wat binnen de nieuwe Ubuntu stijl past, dus vandaar de complete refresh.

@Drummies: Loco -> LoCo, Goed opgemerkt. Deze wijziging is inmiddels doorgevoerd

@Thomas de Graaff: Goede linkjes ;). Sommige kende ik al, maar er zitten weer nieuwe tussen. Blijkbaar wordt van de community verwacht meer oranje te gebruiken, dus meteen maar in het design aangepast.

Support is nu vervangen door Ondersteuning.

Over de onderverdeling (forum, chat, wiki, mailing) heb ik even nagedacht, maar kom er niet uit. Mijn eerste ingeving was om deze in de grijze balk te zetten. Maar voor de Internationale community is het de gewoonte (standaard thema) dat hier de navigatieknoppen van de desbetreffende pagina komen. Een goede oplossing heb ik er nog niet voor gevonden, dus als iemand een briljant idee (ook minder briljante ideeën zijn welkom) heeft, post het hier!!


Een laatste nieuwtje: een designer van Canonical gaat (in zijn vrije tijd?) beginnen aan het MoinMoin thema. Dus wie weet kunnen we hier binnenkort ook feedback op geven!!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #28 Gepost op: 2010/08/17, 18:50:15 »
Ik vind het met die gekleurde linkjes al een stuk leuker (en minder zwart/wit ;)) uitzien!

Over de onderverdeling (forum, chat, wiki, mailing) heb ik even nagedacht, maar kom er niet uit. Mijn eerste ingeving was om deze in de grijze balk te zetten. Maar voor de Internationale community is het de gewoonte (standaard thema) dat hier de navigatieknoppen van de desbetreffende pagina komen. Een goede oplossing heb ik er nog niet voor gevonden, dus als iemand een briljant idee (ook minder briljante ideeën zijn welkom) heeft, post het hier!!
Ik neem aan dat je doelt op
Het is misschien ook aardig als er in de bovenbalk een soort keuzeknoppen zouden zijn waarbij wordt weergegeven in welk medium je je bevind (forum, chat, wiki, mailing). Er kan maar één van die knoppen actief zijn. Je bent dus of op het forum, of op de wiki, mailinglijst, of op een chat pagina.

wiki (=Documentatie) staat toch al in die dikke oranje balk bovenin? Je kunt voor de rest ook nog een knopje toevoegen.
....waarbij wordt weergegeven in welk medium je je bevind...
Klinkt heel leuk, maar dat heeft lijkt me pas nut als alle andere sites (media) ook ditzelfde design hebben... En dit staat ook een beetje los van het thema voor dit forum.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #29 Gepost op: 2010/08/17, 21:15:03 »
@Ronnie: Wauw, echt super ziet het eruit :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #30 Gepost op: 2010/08/18, 12:13:41 »
Femke, ik denk dat je daar wel snel genoeg aan went. Als je vanaf dit forum naar google.com gaat is het ook ineens wit :P
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline akjssdk

  • Lid
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #31 Gepost op: 2010/08/24, 15:37:04 »

Ik ben weer een tijdje aan de slag gegaan en heb weer het één en ander veranderd:

@heir4c: Ik ben niet zo goed in nieuwe iconen maken, of bestaande te wijzigen. Ik hoop dat er meerdere 'designers' mee komen helpen, zodat dit ook opgepakt kan worden. Ik ben nog op zoek naar HTML/CSS'ers en Iconen designers die mee willen helpen.



Ik wil je wel helpen met de css/html, wat bedoel je daar mee?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #32 Gepost op: 2010/08/24, 15:46:03 »
akjssdk: Dit aanbod kan ik zeker waarderen :D

Meehelpen kun je als volgt:
Omdat het thema verweven zit met het forum software, zul je eerst een lokale forum installatie moeten installeren. Dit heb ik geprobeerd zo duidelijk mogelijk in de volgende pagina uit te leggen

http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum/Meehelpen

Kom je er niet uit (want het is niet erg gemakkelijk) dan post het hier in dit topic of stuur een PM
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #33 Gepost op: 2010/08/30, 21:18:02 »
Ik vind het nog steeds te wit en het doet zeer aan mijn oogjes. Zeker als je van hier komt (met dus geen witte achtergrondkleur) en je gaat naar de nieuwe opzet.


Ben ik het wel een beetje mee eens.
Van mij mag het ook wel iets speelser/creatiever...vind dit een beetje te formeel en clean.
Zeker als je van de kop weg gescrold ben dan ziet het er nogal.....eh...mistig...uit. (ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen, maar hoop dat je begrijp wat ik bedoel)
Iets meer kleur mag er wel in. Misschien ook iets met het nieuwe Ubuntu paars doen?
Je kan bijvoorbeeld de iconen voor de forums in zo'n paarse stijl doen, of de balken boven de forum-categoriën...net wat meer kleur accenten erin.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/30, 21:22:32 door leendert »

Phr3ak

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #34 Gepost op: 2010/08/30, 22:05:17 »
had hem laatst gedownload, via de manier zoals die omschreven werdt. Echter, ik kwam niet verder dan een header en voor de rest een leeg scherm ;)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #35 Gepost op: 2010/08/30, 23:04:29 »
Of je laat de bovenste balk meescrollen dmv javascript of css? Dan staat die altijd in beeld en is het wat minder leeg.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #36 Gepost op: 2010/08/30, 23:40:02 »
@leendert, ik ben het er idd mee eens dat het erg wit is. Zodra er wat reacties op geplaatst worden valt het minder op. Ik weet dat je goed in The Gimp bent, dus als je wilt mag je best eens een opzetje maken in The Gimp.

Zelfde thema met meerdere reacties
http://imagebin.ca/img/Kebm5t.png

Ik ben ook gelijk met een totaal ander ontwerp bezig. Ik ben er nog zeker niet tevreden over, maar feedback geven mag zeker.
http://imagebin.ca/img/d-s_BkO.png

Het paars is vooral de kleur van Canonical. Deze mogen we wel gebruiken, maar niet te veel. Oranje en Wit moet in de pagina overheersen

@Phr3ak, ik vind het erg jammer dat je hier niet gemeld hebt, dat de handleiding volgen niet lukte. Deze heb ik opgesteld aan de hand van de stappen die ik me nog kan herinneren, dus hij zal niet compleet zijn. Feedback is daarom erg belangrijk!! Kun je uitleggen bij welke stap het mis gaat, zodat ik een oplossing kan geven en deze in de Handleiding zetten.

@Luuk de Leest
Als ik ergens een hekel aan heb, is het van die meescrollende balken, vooral als dit met JS is gedaan ipv CSS position static. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

@akjssdk
Is het nog gelukt om je systeem op te zetten? Ik zou graag horen waar je wel/niet vastloopt. Dit thema in je eentje maken is niet te doen. Daar heb ik de tijd niet voor en ook geen zin in. Ik vind het leuk om met anderen samen te werken, dus ik was erg blij met je aanbod. Ondertussen heb ik al wat andere bezigheden gevonden, waardoor dit project niet snel meer vooruit gaat. Een partner zou mijn motivatie weer wat op kunnen krikken!!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Phr3ak

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #37 Gepost op: 2010/08/30, 23:52:33 »
De handleiding volgens stap voor stap .. dat werkte prima hoor, no problem :)

Alleen, als ik jouw gemaakte thema (?) installeer, dan kom ik niet verder als een header, met daaronder een verrekte leeg scherm ;)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #38 Gepost op: 2010/08/31, 00:16:01 »
De handleiding volgens stap voor stap .. dat werkte prima hoor, no problem :)

Alleen, als ik jouw gemaakte thema (?) installeer, dan kom ik niet verder als een header, met daaronder een verrekte leeg scherm ;)

Tja, je zult inderdaad zelf een aantal posts aan moeten maken. Ik heb er een aantal met de meest vreemde namen. Uiteindelijk was mijn creativiteit op en komt er gebrabbel ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Phr3ak

  • Gast
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #39 Gepost op: 2010/08/31, 00:17:44 »
De handleiding volgens stap voor stap .. dat werkte prima hoor, no problem :)

Alleen, als ik jouw gemaakte thema (?) installeer, dan kom ik niet verder als een header, met daaronder een verrekte leeg scherm ;)

Tja, je zult inderdaad zelf een aantal posts aan moeten maken. Ik heb er een aantal met de meest vreemde namen. Uiteindelijk was mijn creativiteit op en komt er gebrabbel ;)

Nah, heb inmiddels voor m'n eigen web'je met wordpress en bbpress een eigen theme gebasseerd op de nieuwe looks van ubuntu :)

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #40 Gepost op: 2010/08/31, 17:30:35 »
Hallo Ronnie,

Wat een mooi thema!

Ik heb nog een aantal cents.

Als je de mapjes zou vervangen door zwarte ubuntu logo's en als er een nieuw bericht is oranje logo?

Regards,
Dooitze

PS Ik ga hier mee bezig, stuur me je het thema even? Dooitze en Bazaar zijn nooit goede vrienden geweest
« Laatst bewerkt op: 2010/08/31, 17:32:36 door Dooitze de Jong »

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #41 Gepost op: 2010/08/31, 19:01:48 »
Is het een goed idee om op het internet ook een smf 2 forum te installeren met het nieuwe uiterlijk?
Nu zien we het alleen van een plaatje en dan kan iedereen door het hele forum kijken met eventueel verschillende browsers.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #42 Gepost op: 2010/08/31, 19:51:25 »
PS Ik ga hier mee bezig, stuur me je het thema even? Dooitze en Bazaar zijn nooit goede vrienden geweest
En hoe wil je dan straks eventueel jouw bijdrage doorvoeren in de code? Ik wil je toch echt op het hart drukken om te leren omgaan met bazaar.
Je hoeft trouwens maar 1 regel te copy/pasten in een Terminal (als je bazaar hebt installed). Zie hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum/Meehelpen#Launchpadprojectdownloaden

Als je er niet uit komt of nog hulp nodig hebt horen we het wel..
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #43 Gepost op: 2010/08/31, 21:34:58 »
Is het een goed idee om op het internet ook een smf 2 forum te installeren met het nieuwe uiterlijk?
Nu zien we het alleen van een plaatje en dan kan iedereen door het hele forum kijken met eventueel verschillende browsers.

Goed idee. Zelf heb ik geen eigen webserver/webruimte, maar als iemand dit op zou willen zetten. Erg graag, zo kun je ook de hover veranderingen zien, het verschil tussen browsers en resoluties en verschillende pagina's
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #44 Gepost op: 2010/08/31, 21:45:05 »
Ik kan wel voor de ruimte zorgen maar dan moet  de mensen die willen kijken wel iets in de host file zetten.
Wil het niet op 1 van mijn domein zetten eigenlijk.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #45 Gepost op: 2010/08/31, 21:52:19 »
Prima, een host file aanpassen is niet al te moeilijk. Een ip-adres gebruiken voor de site kan dan toch ook?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #46 Gepost op: 2010/08/31, 21:59:04 »
Niet bij mijn host maar stuur maar een pm dan kan ik het wel voor je klaar maken.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #47 Gepost op: 2010/09/01, 00:17:34 »
Ik heb het forum nu ook lokaal geïnstalleerd. Ik heb voorlopig niet veel tijd om hier echt aan mee te helpen. Maar kan wel af en toe wat kleins doen.

Waar ik nu eventueel wel even naar zou willen kijken is wat "data populatie" oftewel test gegevens genereren. Zodat niet iedereen eerst 20 forums e.d. met de hand hoeft aan te maken. Wat test posts erbij is ook niet verkeerd ;)

Ik kan trouwens nergens vinden wat voor hulp er nodig is (designers, phpcoders, cssneukers, testers, ...).
Volgens mij is er nog redelijk wat werk aan de winkel. Het lijkt me handig als er ergens (*kuch* wiki) een lijstje wordt opgesteld van dingen die nog nodig zijn. Zo kan iemand die interesse heeft ook een beetje een beeld vormen, en makkelijk iets oppakken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #48 Gepost op: 2010/09/01, 10:46:19 »
Goed idee Wazzzaaa, ik heb er meteen werk van gemaakt
http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum (staat ook in de eerste post)

Ook de data populatie is een erg goed idee, ik zou zelf niet weten hoe je dit het best aan kunt pakken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [Project] Nieuw ubuntu-nl.org thema (forum)
« Reactie #49 Gepost op: 2010/09/01, 10:58:36 »
Ook de data populatie is een erg goed idee, ik zou zelf niet weten hoe je dit het best aan kunt pakken.

Een script dat rechtstreeks data in de SMF database zet lijkt mij het makkelijkste.

Ik ga trouwens ook eens het testforum opzetten. Ben wel niet zo handig met HTML/CSS, maar wie weet kan ik nog ergens in meehelpen.