Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snelkoppelingen in Xubuntu  (gelezen 810 keer)

Offline Jelle

  • Lid
Snelkoppelingen in Xubuntu
« Gepost op: 2007/02/05, 21:44:07 »
Ik heb pas Xubuntu geïnstalleerd op m'n Celeron 400 met 64 MB RAM en dat werkt, al schijnt het met 128MB pas echt goed te werken?

Nu was ik op die PC Windows 98 gewend en ik moet zeggen, dat werkte wel wat intuïtiever dan XFCE. Zo dacht ik een snelkoppeling naar het bureaublad te slepen vanuit het applications menu, zoals dat in Gnome ook werkt, maar dat gaat dus niet.

In het paneel heb een snelkoppeling kunnen maken naar Gnumeric (maar wat gaat dat omslachtig zeg) Daarbij kun je  alleen niet het juiste plaatje kiezen (je krijgt een heel beperkt lijstje of moet zelf naar een plaatje browsen). Weet iemand toevallig waar het plaatje uithangt? Het staat wel in het Applications menu.

Ik heb ook screenshots gezien van XFCE met een soort starterbalk onderin, bijvoorbeeld bij dream-linux. Weet iemand hoe je dat voorelkaar krijgt?

Alvast bedankt voor de info.

griffioen

  • Gast
Snelkoppelingen in Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/07, 21:27:40 »
Tja,

Hier heb je misschien niets aan... Maar in ubuntu staat is er op programmas in het menu een (rechtsklik) optie: "Add this launcher to desktop" en "Add this launcher to panel".
Maar dat is dus gnome.