Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Heeft dat zin: een computer met voorgeïnstalleerde Ubuntu kopen?  (gelezen 7014 keer)

Re: Heeft dat zin: een computer met voorgeïnstalleerde Ubuntu kopen?
« Reactie #50 Gepost op: 2020/12/23, 11:55:55 »
@aartje,
Echte kenner van hardare ben ik niet,weet wel iets natuurlijk ;? Ook dualboot
Bij BTO kun je wel vragen stellen, na de samenstelling vooor ik kocht heb de vragen gesteld .
Gaat Vmware Pro lukken ook of linux mogelijk was en ook of zelf mocht 2 de HHD/SSD bijsteken.
Antwoord was ja en alles is waar ;)
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Offline aartje

  • Lid
Re: Heeft dat zin: een computer met voorgeïnstalleerde Ubuntu kopen?
« Reactie #51 Gepost op: 2020/12/23, 12:04:11 »

Ik heb ergens het idee dat als je een Dell met Windows koopt (en een Dell is naar mijn mening altijd goed) die licentie van Windows
maar een heel klein deel van het bedrag uitmaakt omdat er zo veel van verkocht worden en Dell levert (leverde?) ook hardware
met Ubuntu er op ge-installeerd.

Ik heb zo'n Dell (XPS13). Loopt na 8 jaar nog als een zonnetje. Het was een smak geld maar als je naar de levensduur kijkt valt het ook wel weer mee. Mijn goedkopere spullen gaan een stuk minder lang mee. Ook handig, je kunt zelf sommige reparaties uitvoeren, zo heb ik vorig jaar de batterij vervangen. Dell verkoopt nog steeds met Ubuntu maar niet altijd in alle landen. Op dit moment is de XPS 13 met Ubuntu alleen in de VS verkrijgbaar bijvoorbeeld.
En het voordeel van een Dell (in ieder geval van mijn Dell laptop) is dat de manuals uit de kunst zijn inclusief een uitgebreide
uitleg hoe je onderdelen kan vervangen.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Heeft dat zin: een computer met voorgeïnstalleerde Ubuntu kopen?
« Reactie #52 Gepost op: 2020/12/23, 13:09:12 »
En het voordeel van een Dell (in ieder geval van mijn Dell laptop) is dat de manuals uit de kunst zijn inclusief een uitgebreide
uitleg hoe je onderdelen kan vervangen.
Dat klopt. Zowel HP als Dell hebben een uitvoerige Handleiding om onderdelen te vervangen. Zelf ervaring mee gehad.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Heeft dat zin: een computer met voorgeïnstalleerde Ubuntu kopen?
« Reactie #53 Gepost op: 2020/12/23, 13:10:15 »
Heb het nodige verwijderd of aangepast. Ga vanaf nu weer ontopic en lief spelen, niet steeds vliegen afvangen.