Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Ten einde raad  (gelezen 646 keer)

Offline chimaera

  • Lid
    • http://www.chimaera.be
[Opgelost] Ten einde raad
« Gepost op: 2012/02/16, 22:57:12 »
Hallo iedereen,

ik zit met een groot probleem en ik geraak er maar niet uit.

ik werk al een tijdje met oneiric en na wat getest in unity reeds een poos overgestapt op gnome-shell. Deze beviel me enorm goed. Ik zat op versie 3.2.2 en vond op de site van gnome-team versie 3.3.5. Ik wou wel eens zien wat deze update gaf en voegde de ppa toe, maar de versie bleef op 3.2.2 (blijkbaar was versie 3.3.5 voor 12.04), ik kwam toen uit op de ricotz/testing ppa en die installeerde wel de nieuwste versie. Alles ingegeven in de terminal maar moest toen naar updatebeheer om een gedeeltelijke update uit te voeren (via terminal werden er delen uitgehouden). De installatie via updatebeheer bleek vlekkeloos te verlopen, geen errors te zien en hij vroeg om te herstarten en om overbodige bestanden te verwijderen.

Na de herstart kreeg ik enkel een leeg scherm te zien, enkel m'n wallpaper en voor de rest niks. Enkel een korte weergaven van m'n internet. Geen panelen, geen cairo-dock. Ik dacht dat het enkel aan gnome-shell lag en wou de ppa's verwijderen in unity maar ook daar hetzelfde liedje, enkel de wallpaper en voor de rest niks. En om maar door te gaan, hetzelfde ook in unity2d, gnome classic (effects), gnome-classic (no effects). Enkel in de guest session heb ik een gnome-shell maar kan ik niks veranderen aan m'n persoonlijke instellingen (zoals de ppa's)

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

mvg,

Peter
« Laatst bewerkt op: 2012/02/17, 10:04:14 door chimaera »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ten einde raad
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/16, 23:58:54 »
Lijkt me een reddeloos verziekt systeem... PPA-leed.  XD
Remedie: schoon herinstalleren en voortaan van de PPA-zooi afblijven. Kost je twee uur (half uur installeren, anderhalf uur afwerken), maar dan heb je ook wat.

Aanpak:
http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie

Offline Dave

  • Lid
Re: Ten einde raad
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/17, 00:20:35 »
via de terminal die ppa verwijderen en gnome verwijderen en opnieuw installeren zou het moeten doen.

Offline Suns

  • Lid
Re: Ten einde raad
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/17, 08:52:34 »
Je kan ook nog proberen om Unity te ressetten in het terminalvenster het volgende inbrengen  unity --reset en dan opnieuw herstarten.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline chimaera

  • Lid
    • http://www.chimaera.be
Re: Ten einde raad
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/17, 10:03:21 »
Opgelost :-)

Na wat gegoogle om in de terminal te geraken van m'n username (want had enkel de guest session) is het me gelukt. Ctrl-alt-f1, die shortcut vergeet ik nooit meer. Ppa-purge geinstalleert en de 2ppa's verwijderd zodat de pakketten werden teruggezet in oorspronkelijke staat (paketten uit de repo's). Herstart op hoop van zege, maar toen had ik de fallback-session. Blijkbaar hadden de ppa's fglrx mee verwijderd (misschien daarom dat ik enkel m'n wallpaper kreeg te zien). Fglrx opnieuw geinstalleerd en ook gnome-shell want die was ook weg. Ik heb nu weer m'n perfecte systeempje terug :-)

Alvast bedankt voor de tips