Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: a2mp3  (gelezen 660 keer)

Offline hello

  • Lid
a2mp3
« Gepost op: 2007/12/20, 14:47:54 »
Hallo,

ik zou graag het programma a2mp3 gebruiken. Dat is een programma om muziek te optimaliseren voor je mp3 speler. Alleen weet ik niet hoe het werkt :)

Kan iemand me helpen?

Dank u

a2mp3
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/28, 09:30:58 »
Het is een commandolijn-programma.  Het enige bruikbare wat ik erover vond, is dat er blijkbaar ergens wel iemand werkt aan een GUI: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=381545
Ik heb er een reply bijgedaan aan het einde om te vragen hoever ze er nu mee staan...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline vanadium

  • Lid
a2mp3
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/28, 10:17:43 »
De documentatie van a2mp3 is in elk geval zeer vaag. Het lijkt mij een frontend dat audiobestanden van verschillende formaten decodeert en transcodeert naar mp3. Blijkt dat tot nu toe enkel ogg en mp3 ondersteund worden. Waarschuwing: gebruik het enkel en alleen om muziek tijdelijk te converteren voor je (wat te kleine) mp3 speler: je verliest bij de omzetting namelijk weer kwaliteit, en misschien zal het je later spijten als die mp3 speler van betere kwaliteit en grotere capaciteit hebt.

Apropos,

lame --mp3imput

doet net hetzelfde met je mp3s.

a2mp3
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/02, 17:49:33 »
Ik heb een antwoordje gekregen van de poster op het engelstalige forum: lees hier
Op het einde van z'n bijdrage staat er een link naar een file.  Downloaden en de instructies volgen.  Veel succes ! :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline hello

  • Lid
a2mp3
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/03, 12:28:39 »
Bedankt!