Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SD kaart geformatteerd en is nergens te zien  (gelezen 456 keer)

SD kaart geformatteerd en is nergens te zien
« Gepost op: 2019/11/12, 15:08:59 »
Hallo,


ik heb een SD kaart, die heb ik geformatteerd (voor alle systemen aangeduid) en nu is de sd kaart nergens meer te vinden. Met Gparted geprobeerd, niet te zien. Ook niet als ik op Toepassingen- accesoires- schijven klik is de SD kaart nergens te zien.

Weet iemand wat ik nu moet doen? Ik heb Ubuntu 18.04 op de laptop.

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Re: SD kaart geformatteerd en is nergens te zien
« Reactie #1 Gepost op: 2019/11/12, 15:12:51 »
Het probleem lijkt al opgelost te zijn. Ik heb de sd kaart even in de digitale camera gestoken, een foto getrokken, daarna herkende de laptop de sd kaart nog niet maar net nadat ik mijn bericht hier had gepost stak ik de kaart nog eens in de laptop en herkent hij ze wel.

Joshua Orbit

  • Gast
Re: SD kaart geformatteerd en is nergens te zien
« Reactie #2 Gepost op: 2019/11/12, 15:31:40 »
Het probleem lijkt al opgelost te zijn. Ik heb de sd kaart even in de digitale camera gestoken, een foto getrokken, daarna herkende de laptop de sd kaart nog niet maar net nadat ik mijn bericht hier had gepost stak ik de kaart nog eens in de laptop en herkent hij ze wel.

Meestal het probleem door onveilig verwijderen toe te passen ipv de 'eject knop' drukken in nautilus of rechtsklik op de memory card en 'veilig verwijderen' te kiezen (of iets in die aard; afhankelijk van de desktop omgeving) . Kan gebeuren. Maar met formatteren zeker FAT32 kiezen. En op sticks leert me dat de format 2 keer te doen het beste resultaat oplevert.