Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bereik Wi-fi antenne  (gelezen 639 keer)

Offline vragen

  • Lid
Bereik Wi-fi antenne
« Gepost op: 2015/07/17, 10:05:41 »
De andere topic werd zomaar op slot gezet, dit terwijl ik nog vragen had.  Ik vind dat niet leuk dat dit zomaar gedaan wordt. En waarom moet dat op slot gezet worden?

Hierbij staat dat een niet gerichte antenne wel mag. Wat is daarvan het bereik?  Misschien kan ik daarmee ander mensen helpen met bijvoorbeeld gratis internet via de gemeente.  Ik kreeg hier laatst wifi signaal mee met een afstand van wel 5km? Ligt dat misschien aan het weer?
« Laatst bewerkt op: 2015/07/17, 10:08:29 door vragen »

Re: Bereik Wi-fi antenne
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/17, 10:36:47 »
De andere topic werd zomaar op slot gezet, dit terwijl ik nog vragen had.  Ik vind dat niet leuk dat dit zomaar gedaan wordt. En waarom moet dat op slot gezet worden?
Lijkt mij duidelijk:
Citaat
....in Nederland NIET toegestaan:

Wat jij wilt kan niet:
Wifi bereik van 500m in de bebouwde kom door gebouwen gaat niet, met 50m moet je al blij zijn.
Wifi bereik van 5km door open veld gaat ook niet op een normale manier.
(eigen ervaring: zelfs met een 250mW adapter met een flinke antenne gaat dit niet)

Verder zal wat meer eigen initiatief je verder helpen dan klagen:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=89019.0


Waarschijnlijk krijg je ook deze keer geheel terecht weer een slotje....




Offline vragen

  • Lid
Re: Bereik Wi-fi antenne
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/17, 10:39:35 »
Ik vroeg duidelijk om ook kortere afstanden in acht te nemen. Dat bereik van 500 meter niet mag weet ik. Overigens heb ik bij een omroep gewerkt waarbij een grotere afstand wordt bereikt met een audio verbiding, het agentschap telecom gedoogd de situatie. Maar goed, dat wil niet zeggen dat dit dan ook gedoogd gaat worden, bij illegale zenders staat een hoge boete op.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Bereik Wi-fi antenne
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/17, 10:41:08 »
Bij deze het al verwachte slotje, dezelfde reden als de vorige keer.
We gaan je hier niet helpen om de wet te overtreden, dus de volgende keer krijg je weer een slotje en daarbij ook een ban.