Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Achtergrond alinea in Libreoffice (OPGELOST)  (gelezen 817 keer)

Offline h2o

  • Lid
Achtergrond alinea in Libreoffice (OPGELOST)
« Gepost op: 2014/02/24, 10:07:31 »
Ik heb voor mijn werk een bepaald format voor een nieuwsbrief gemaakt in Libreoffice. Dit werkt prima, mits ik mijn eigen laptop gebruik.
Het gaat om het volgende.


Je ziet dat de kopjes voorzien zijn van een verlopende achtergrondkleur.
Dit betreft een plaatje wat ik op deze manier heb ingsteld:


Je ziet, ik heb een koppeling moeten gebruiken, en daar zit 'm de kneep. Die werkt allen op mijn eigen laptop en dat wil ik zodanig in kunnen stellen dat dit overal benaderbaar is.

Een mogelijk alternatief zou dit kunnen zijn:



Alleen, hoe kan ik hier een kleurverloop instellen. Ik ben bang dat dit niet gaat lukken?
Als iemand mij kan helpen met een mogelijke oplossing ben ik heel blij.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/25, 15:17:40 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Achtergrond alinea in Libreoffice
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/24, 10:12:49 »
Blijft alles in orde wanneer je er een pdf'je van maakt?

Frederik

  • Gast
Re: Achtergrond alinea in Libreoffice
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/24, 10:18:42 »
Kleurverloop in een afbeelding kun je vrij gemakkelijk maken met een fotobewerkingsprogramma.
Hier een voorbeeldje van een afbeelding met verloop gemaakt met PhotoFiltre (in Wine).

Offline h2o

  • Lid
Re: Achtergrond alinea in Libreoffice
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/24, 10:42:06 »
Even wat duidelijker zijn van mijn kant. Ik heb dus al een plaatje gemaakt. Die heb ik gekoppeld. Die koppeling is alleen gerelateerd aan mijn eigen laptop. Die moet straks het netwerk op + mijn eigen locatie enz. Dat gaat nu dus niet lukken en wil daarom een oplossing dat dit plaatje overal benaderbaar is, desnoods zonder koppeling.

Een extra probleem is dat dit plaatje gebruikt wordt in een stijl. Met die stijl zet ik de tekst om in 14pts Verdana, witte tekstkleur en deze achtergrond. Met deze stijl kunnen wij dan de kopjes boven de items van de nieuwsbrief zetten.

Ik heb gekeken naar een kleurverloop binnen Libreoffice (Writer) zelf, maar die kan ik niet vinden.
Als ik met Draw ga werken lukt het overigens wel.

En, het is een sjabloon waar we mee moeten werken. Een PDF is(helaas)  geen optie.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/24, 10:45:54 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Achtergrond alinea in Libreoffice
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/24, 22:50:44 »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline vanadium

  • Lid
Re: Achtergrond alinea in Libreoffice
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/25, 11:26:58 »
Je kan het inderdaad eens met die opties proberen (onder Load/Save - General in Tools - Options). Anders kan je het vinkje naast "koppeling" afzetten, om de afbeelding op te nemen in het tekstverwerkingsbestand zelf.

Offline h2o

  • Lid
Re: Achtergrond alinea in Libreoffice
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/25, 15:15:54 »
Je kan het inderdaad eens met die opties proberen (onder Load/Save - General in Tools - Options). Anders kan je het vinkje naast "koppeling" afzetten, om de afbeelding op te nemen in het tekstverwerkingsbestand zelf.
Eureka!! Het uitzetten van het vinkje is de oplossing. Omdat het toch een sjabloon is zit het miniscule balkje er toch al in. Werkt prima zo.  Iedereen bedankt voor het meedenken!!
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Achtergrond alinea in Libreoffice (OPGELOST)
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/25, 23:32:37 »
Als je topic is opgelost nu, dan kun je onderaan het laatste bericht in dit topic klikken op Onderwerp opgelost om het als opgelost te markeren :)

Offline h2o

  • Lid
Re: Achtergrond alinea in Libreoffice (OPGELOST)
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/26, 07:48:10 »
Als je topic is opgelost nu, dan kun je onderaan het laatste bericht in dit topic klikken op Onderwerp opgelost om het als opgelost te markeren :)
Euhhh Vistaus, dat heb ik gisteren al om 15.15 uur gedaan... Misschien aan 'bedje deken in de lakenstraat' toe?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex