Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu  (gelezen 4410 keer)

jeroen7887

  • Gast
Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Gepost op: 2009/04/01, 22:58:46 »

Hallo

Ik ben nieuw bij Ubuntu en heb alles juist wat geïnstalleerd. Ik was op zoek op het forum en in de handleidingen om op een bepaalde manier toegang te verkrijgen tot de mappen mijn documenten, mijn afbeeldingen.. van Windows. Op deze manier zou ik niet al mijn bestanden moeten kopiëren enzo. Ik dacht dat dit mogelijk was, maar ik heb geen idee hoe...

Alle hulp is welkom =)

Offline thieuke

  • Lid
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/01, 23:13:38 »
Heb je geen lsot+found map op je schijf staan. bij mij stonden daar alle "oude" mappen van Windows in.
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/01, 23:20:46 »
Staat er bij locaties-persoonlijke map geen media blokje hetgeen je Windows partitie voorstelt?

Kijk, zo...
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

jeroen7887

  • Gast
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/01, 23:21:08 »
Heb ik wel staan, maar als ik erop klik komt er " the folder contents could not be displayed, you do not have permissions necessary to view contenst..." Als ik dan kijk naar wie er toegang heeft tot die map dan staat er dat root eigenaar is. Maar ik kan dat niet wijzigen zodat ik er toegang tot heb..

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/01, 23:22:35 »
hallo jeroen7887,

Dat moet kunnen, maar alleen van de richting Ubuntu---> Windows.
Als je in Ubuntu op "locaties" klikt, dan zie je een aantal opties (zoals persoonlijke map, computer etc.)
Als het goed is staat er ook de optie " media van.... GB" (evt meerdere)
Als je hier op klikt, dan kun je in Windows mappen navigeren en dus ook in bijv. " mijn documenten" kijken.
Deze bestanden kun je dan gewoon gebruiken.
Het is mogelijk dat Ubuntu vraagt of hij deze media moet mounten. Ja kiezen en evt wachtwoord invullen.

Succes
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

jeroen7887

  • Gast
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/01, 23:24:22 »
Staat er bij locaties-persoonlijke map geen media blokje hetgeen je Windows partitie voorstelt?

Kijk, zo...

Ik kan bij mij geen media blokje vinden in mijn home folder. Enkel desktop, file system, network, _OEMBP en dan nog men cd drive..

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/01, 23:28:04 »
Wat is _oembp?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

jeroen7887

  • Gast
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/01, 23:30:27 »
Ik veronderstel dat Oemp men 'C-drive' is.. Als ik ze open geeft ze mij de volgende bestanden


[verwijderd door de beheerder]

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/01, 23:58:34 »
Staat er buiten beeld geen Windows map tussen?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

jeroen7887

  • Gast
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/02, 00:07:52 »
Bij mijn weten niet neen.. Ik heb alle mappen in die schijf geopend en nergens iets teruggevonden van mijn windowsbestanden..
Kan het zijn dat ik Ubuntu op een foute manier geïnstalleerd heb? Ik heb nochtands ng steeds mijn windows-stuurprogramma en daar kan ik aan alle bestanden aan..

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/02, 00:29:03 »
Wellicht een vreemde suggestie:
als je je PC start middels de live-cd, kun je dan je Windows bestanden dan wel benaderen?
Het zou namelijk wel betekenen dat de bestanden nog wel op je PC staan.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

jeroen7887

  • Gast
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/02, 00:48:51 »
Hey

Men bestanden staan wel degelijk nog op mijn pc. Ik heb gewerkt met een dualboot en als ik windows vista opstart heb ik nog steeds alle bestanden.

Ik heb Ubuntu geïnstalleerd zonder cd, enkel het bestandje gedownload van de website dus..


Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/02, 07:49:35 »
Hallo,

Mijn bron raakt nu al uitgeput :-)
Misschien dat je nog te maken kunt hebben met verborgen mappen. Dit kun je oplossen door als je in "oembp" bent in de optie "beeld" te kiezen voor "verborgen bestanden weergeven". Misschien dat nu de verschillende andere Windows mappen zichtbaar worden. Ik hoop dat dit werkt.
Zo niet, dan zal iemand anders die al ervaring heeft met installatie via Wubi (want ik denk dat je Ubuntu op die wijze geïnstalleerd hebt) je verder moet gaan helpen.

Succes!

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

jeroen7887

  • Gast
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/02, 09:02:50 »
Nop, dit doet het ook niet..
Toch alvast heel erg bedankt om me te helpen..

Ik denk inderdaad dat ik Ubuntu via Wubi heb geïnstalleerd.. Is het beter van een cd-rom aan te vragen dan en opnieuw te proberen denk je?

Indien iemand andere suggesties heeft altijd welkom=)

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/02, 11:19:18 »
Als je met Wubi installeert is het al zeer moeilijk Windows mappen te benaderen in Ubuntu*. Je zou beter met de Live CD installeren.

* : Je installeert Ubuntu als een Windows programma; dat betekent dat je hem kan beheren als gewone Windows software in het configuratiescherm. Dat betekent ook dat je hem niet als een echt besturingssysteem op een partitie installeert. Je maakt een image van Ubuntu bij wijze van spreken.

jeroen7887

  • Gast
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/02, 13:15:55 »
Oke, hartelijk dank voor de info=)

Ik denk dat het het beste is om Ubuntu opnieuw te installeren dan via de live cd. Moet ik die aanvragen of kan ik hem gewoon downloaden en dan branden?

Offline Dave

  • Lid
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2009/04/02, 13:35:20 »
downloaden anders gaat het enkele weken duren.

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
kunt kiezen tussen versie 8.04LTS en 8.10

Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2009/04/08, 18:06:50 »
Advies:
kies voor de 8.04 - die is erg stabiel en heeft langetermijn-ondersteuning.

NB dat is mijn persoonlijke visie hoor.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Mijn documenten Windows openen in Ubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2009/04/08, 18:45:19 »
Advies:
kies voor de 8.04 - die is erg stabiel en heeft lange termijn-ondersteuning.

NB dat is mijn persoonlijke visie hoor.

Goed advies, zeker als ie pas begint.