Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Chrome vreet meer van je laptop-accu dan Internet Explorer  (gelezen 799 keer)

Chrome vreet meer van je laptop-accu dan Internet Explorer
« Gepost op: 2012/04/05, 00:17:12 »
http://lifehacker.com/5899200/need-the-most-life-from-your-laptops-battery-use-ie-not-chrome

Oei, dat vind ik toch wel een pijnlijk dieptepunt voor Chrome, zeker aangezien IE het zelfs beter doet :o

Offline CasB

  • Lid
    • Mijn geekblog
Re: Chrome vreet meer van je laptop-accu dan Internet Explorer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/05, 09:27:59 »
Dat verbaast me niet zo heel erg. IE zal waarschijnlijk beter afgestemd zijn op het Windows-platform dan Chrome. Daarnaast gebruikt Chrome voor elk tabblad zijn eigen proces, en ik kan me best voorstellen dat je daar iets meer rekenkracht voor gebruikt.

Maar aan de andere kant: IE is zo traag dat je in de tijd dat je laptop nog werkt in Chrome meer pagina's kan bekijken dan IE. :P

Offline midas

  • Lid
Re: Chrome vreet meer van je laptop-accu dan Internet Explorer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/05, 09:48:41 »
Is het niet zo dat Explorer in feite al draait wanneer je Windows opstart? En dat er ook andere applicaties binnen Windows gebruik maken van Internet Explorer? Dat zou betekenen dat een deel van het geheugengebruik van Internet Explorer verdisconteerd zit in het algemeen geheugengebruik (zelfs 'idle') van Windows. In dat geval zou elke 'losse' browser die je later toevoegt negatief uitvallen qua geheugengebruik. Weet iemand genoeg van Windows om bovenstaande te kunnen bevestigen of ontkennen?

(PS: Hetzelfde heeft KDE met hun browser Konqueror...die draait altijd in het systeem mee en wordt automatisch opgestart bij starten KDE)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Dave

  • Lid
Re: Chrome vreet meer van je laptop-accu dan Internet Explorer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/05, 09:54:50 »
IE zit geheel verweven met het systeem. probeer het maar eens te verwijderen. Zodra je een internet adres in de verkenner intikt ga je met een gemankeerde explorer het internet weer op.
maw het is vrijwel niet te meten wat IE aan je systeem vraagt.
Vandaar zeer opmerkelijk dit bericht want ook met chrome draait er een flink deel van/voor IE nog mee op de achtergrond.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Chrome vreet meer van je laptop-accu dan Internet Explorer
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/05, 14:59:41 »
Mijn ervaring is dat Flash de grootste stroomslurper is, maakt niet uit welke browser.
Vooral als er een hoop slecht geprogrammeerde advertenties op een pagina staan lijkt het net alsof de computer opstijgt, zo hard moet hij werken.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Chrome vreet meer van je laptop-accu dan Internet Explorer
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/06, 01:59:26 »
Geen verschil gemerkt in accu tijd maar zal wel uitmaken met wat je doet met je browser.
IE verwijderen is een feest. Moet je veel geduld voor hebben en goed zoeken want je vind het overal in het systeem terug. Ik laat het er daarom gewoon op staan.

Maar zit tegenwoordig voor 90% van de tijd met mijn laptop in Xubuntu en gebruik daar Chrome.
Draait IE niet op de achtergrond mee. :D