Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Bureaublad Windows bij Ubuntu 9.10 na installatie  (gelezen 959 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
[Opgelost] Bureaublad Windows bij Ubuntu 9.10 na installatie
« Gepost op: 2009/12/27, 11:47:15 »
Na installatie van Ubuntu 9.10 op een tweede harddisk (Windows XP op eerste harddisk) ging alles gewoon normaal. Kreeg een keuze menu. OK. Kies voor Ubuntu. Opstarten duurt héééééél lang. En plop, de bureaubladfoto van XP in Ubuntu! Is dat normaal??
Opstarten gaat overigens steeds sneller. Na een keer of wat eigenlijk normaal.
Ik ga nu proberen om 9.10 bij een XP op één harddisk te installeren, is me nog niet vlekkeloos gelukt.

Maar met die achtergrond vind ik toch raar. Iemand met dezelfde ervaring?

Vr.groet, peter
« Laatst bewerkt op: 2009/12/27, 12:10:18 door Petervdw »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Bureaublad Windows bij Ubuntu 9.10 na installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/27, 11:54:30 »
je krijgt tijdens de installatie de mogelijkheid een bestaand profiel uit een andere installatie over te nemen,
ik neem aan dat je deze hebt aangevinkt en zo heeft hij dus dit soort instellingen overgnomen.

ik vink dit bewust nooit aan, ik wil in geval van een dualboot win en uby 100% gescheiden houden maar of het echt problemen geeft weet ik niet, ik zou me er voorlopig geen zorgen over maken.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Bureaublad Windows bij Ubuntu 9.10 na installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/27, 12:09:38 »
chris,

Dat is inderdaad gebeurd. Ik dacht dat dat was om Windows in het keuzemenu te krijgen.
Bedankt voor het snelle antwoord.

Vr.groet, peter

Offline Petervdw

  • Lid
Re: [Opgelost] Bureaublad Windows bij Ubuntu 9.10 na installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/27, 16:10:43 »
chris,

Nogmaals bedankt voor de goede raad.
Toelichting: de laatste dagen vrijwel niets anders gedaan dan op experimentele schijven dual boots te realiseren, maar steeds kreeg ik dat keuze menu niet goed. Wel XP, maar geen Ubuntu keuze. Wiki + forum doorzocht, zowat alles gelezen en geprobeerd, maar steeds niet goed. Nu een keer zonder dat vermaledijde vinkje voor het profiel gedaan, et voià ......
De laatste is een dual boot van W2000 met 9.10 en prima gelukt. Ook eerst voor de betreffende schijf een low-level format gedaan om vooral elke foutmogelijkheid uit te sluiten.
Voorwaar, weer wat geleerd. Hopelijk vergeet ik het niet te snel.  ;)

Vr.groet, peter
« Laatst bewerkt op: 2009/12/27, 16:15:28 door Petervdw »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [Opgelost] Bureaublad Windows bij Ubuntu 9.10 na installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/27, 17:03:18 »
blijkbaar is mijn gevoel mbt dat vinkje altijd goed geweest,, het kan dingen dus goed in de war schoppen.

ikzelf heb geen legale licentie van welke windows dan ook dus kan het ook niet proberen en bij anderen die ik hielp koos ik voor het zekere waarvan ik wist dat het goed ging.

maar bedankt voor je terugmelding, zeker een dingetje om te onthouden :)