Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart scherm  (gelezen 958 keer)

vandeuren

  • Gast
zwart scherm
« Gepost op: 2008/03/21, 21:29:52 »
heb pentium III - 512 MB geheugen , 1 HD , waar windowsXP op staat , ik doe mer de cd van ubungu een dualboot , vooreerst heb ik men HD in windows op fouten gecontroleert , dan geformateert , dan terug op fouten gecontroleert = alles ok , dan de cd van ubungu erin , via f2 nederlands genomen , dan cd op fouten gecontroleert , alles was ok , en dan de bovenste regel genomen , dus installeren , ik kreeg dan precies een DOS modus een reeks regels die voorbij kwamen , dan werd het scherm zwart , en dat is nu nog bezig ?? ik zit er dus al een half uur te wachten op het bureau blad van ubungu , maar het scherm blijft zwart ???

vandeuren

  • Gast
zwart scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/21, 22:14:33 »
mijn scherm begint te knipperen , pc stopt , en er zijn geen verdere aktiviteiten , heeft volgens mij iets te maken met ofwel de vga kaart of iets anders , ik krijg even een orange scherm , dat blijft enkele seconden staan , verdwijnt , en dan zwart scherm en scherm gaat knipperen en dan gedaan , er gebeurt dan geen verdere installatie ???

weet iemand hier raad op ?
dank u

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
zwart scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/21, 22:48:07 »
Probeer eens een installatie met de Alternate CD? Die heeft een ander installatieprogje.
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/7.10/ubuntu-7.10-alternate-i386.iso

vandeuren

  • Gast
zwart scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/21, 23:45:05 »
ik heb een memtest gedaan , en nu gaat het blijkbaar wel , er zitten in die pc 2 cd lezers in , en ik heb de cd van ubuntu in een andere gestoken , en nu gaat het wel .

Alleen gaf hij een foutmelding weer , dat het geluid niet zou werken ????

en men bureaublad en iconen en muis wijzer staan te klein ??? kan ik dat na de installatie nog aanpassen ( zoals in windows ) ??

voor de rest lijkt het nu te lukken , dit is voor mij totaal nieuw en ik ben al een dagje ouder ( 61 )

ik heb nog een probleem , ik woon in frankrijk , en heb hier een telefoon internetverbinding met france telecom - maar - omdat die verbinding zo traag is , dat noemen ze hier een "bad debit " is nog zo een zeeeeer trage verbinding van in de tijd van de eerste pc's , heb ik nu een astra sateliet verbinding .

Hoe werkt dit , simpel , astra heeft een speciaal progje http://f10  , en via dit progje klik ik enkel connecteren aan , en dat progje verbind automatisch met france telecom , als ik iets wil downloaden , gaat dat dus eerst naat france telecom , die geven het door aan astra luxemburg , en die zenden dat door via sateliet naar mij .
nu hoop ik maar dat dit ook gaat werken in ubuntu ???

vandeuren

  • Gast
zwart scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/22, 02:57:05 »
het is dan toch gelukt , ubuntu staat erop , maar , 8 keer heb ik opnieuw moeten installeren vooraleer het lukte , en nog niet helemaal , ik heb de laatste 3 keer van herinstallatie vastlopen van het systeem gehad , toen hij taalpaketten DL.
Ik heb die taalpaketten er dan maar af gelaten , gevolg is , alles staat in het engels ?? hoe krijg ik die er nu terug op ??

Toen ubuntu er dan volledig opstond en ik terug reboote , kwamen er 201 paketten om te DL , en dat ging vanzelf ?? wel eigenaardig .

Weet iemand hoe ik dat taalpakket er soms nog op krijg ??

dank u

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
zwart scherm
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/22, 11:03:52 »

vandeuren

  • Gast
zwart scherm
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/22, 11:23:30 »
het geluid werkt blijkbaar ook niet ?
het is een oude pc pentium III - creativ geluid ??
mischien drivers halen bij creativ of ????

Ik zie verschillende schermresoluties , heb ze allemaal geprobeerd , maar geen enkele die men scherm volledig kan vullen , heb dus ubuntu niet volledig op het scherm ??
wie weet daar raad op

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
zwart scherm
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/22, 11:39:27 »
Schermvulling: ja hee, wel even bijsturen met de knoppen van je monitor zelf, he.

Creative Soundblaster:
http://computertip.googlepages.com/geluidskaartinubuntu