Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome 2.16  (gelezen 5106 keer)

Jerry

  • Gast
Gnome 2.16
« Gepost op: 2006/09/08, 13:01:03 »
Gnome 2.16 is woensdag uitgekomen. Hoe lang zal het nu duren eer deze in Ubuntu beschikbaar is als update? Ik vind 'm namelijk wel erg interessant. :)

Groetjes,

Jerry

Gnome 2.16
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/08, 13:08:41 »
In Dapper: nooit
In Edgy: delen zitten er al in, de rest volgt heel snel.

Jerry

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/08, 13:12:44 »
Waarom in Dapper nooit? :S ik wil de nieuwe Gnome ! Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Zonder alles te verneuken :P

Jerry

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/08, 13:13:47 »
Of is edgy inmiddels stable genoeg voor een net geen newbie meer, om een distupgrade te wagen?

Offline gercokees

  • Lid
Gnome 2.16
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/08, 13:23:04 »
Tja, dat zul je zelf moeten bepalen. Ik heb thuis een extra partitie waarop ik Edgy kan installeren. Als de boel dan niet werkt of crasht is er geen man overboord. Maar voor de computer die ik echt gebruik wacht ik liever nog een paar weken....
Groet,
Gerco-Kees
<><

Jerry

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/08, 14:39:59 »
Citaat van: gercokees
Tja, dat zul je zelf moeten bepalen. Ik heb thuis een extra partitie waarop ik Edgy kan installeren. Als de boel dan niet werkt of crasht is er geen man overboord. Maar voor de computer die ik echt gebruik wacht ik liever nog een paar weken....
Ja oke, maar gebeurd dit vaak, deze crashes? Of word edgy al wel redelijk stabiel? ik ben niet echt beginner, maar zeker geen gevorderen. Kan ik de gok dan wagen? (heb niet echt belangrijke dingend draaien, en heb ook nog windows om evt op terug te vallen....)

Offline gercokees

  • Lid
Gnome 2.16
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/08, 14:43:37 »
Citaat van: Jerry
Ja oke, maar gebeurd dit vaak, deze crashes? Of word edgy al wel redelijk stabiel?
Hangt af van welke hardware je gebruikt, welke software enzovoorts. En als de boel dan crasht, kun je meteen een bugrapport invullen. Op die manier help je mee om de fouten eruit te halen. Dus tja, als het voor jou geen probleem is... Ik denk dat r0n edgy al draait. Je kunt afwachten of hij hier iets over te zeggen heeft....
Groet,
Gerco-Kees
<><

Jerry

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/08, 14:44:32 »
Ik wacht even af....

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Gnome 2.16
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/08, 14:45:15 »
Ik zou nog ff wachten voor je Edgy als hoofd OS laat draaien. Echt, is nog niet stabiel de beta zal pas tegen 16.09 uitkomen en de officiele relase pas tegen eind oktober.

Als je echt niet kan wachten hou 't dan tenminste vol tot de beta er is of zoals gercokees schreef op een extra partitie installeren.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Jerry

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/08, 14:52:37 »
16-9 moet wel vol te houden zijn, lol. Ik zal het in ieder geval proberen. Maar nu issie dus nog te instabiel, jammer. Ik denk dat ik wellicht ook wacht tot de officiele release. Dan installeer ik 'm schoon. :)

Xano

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/08, 15:31:47 »
Waarom is veel spul gewoon niet beschikbaar onder Ubuntu, behalve in nog uit te komen versies? Het is toch handig en leuk om n

Offline gercokees

  • Lid
Gnome 2.16
« Reactie #11 Gepost op: 2006/09/08, 16:02:26 »
Over 7 weken heb je weer het nieuwste van het nieuwste. Dat is toch vol te houden? Dat het wat langer duurt heeft te maken met testen, testen, testen en nog eens testen. Het kan nog gekker: Slackware brengt een keer in de paar jaar een nieuwe versie uit, en dan nog voornamelijk spul wat al wat ouder is, voornamelijk vanwege een ding: STABILITEIT. Het is maar wat je wilt. Als je echt niet wilt dat de boel crasht, dan is geduld noodzakelijk...
Groet,
Gerco-Kees
<><

Jerry

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #12 Gepost op: 2006/09/08, 16:15:57 »
De nieuwe edgy eft bevat standaard toch al Compix en XGL enzoo?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Gnome 2.16
« Reactie #13 Gepost op: 2006/09/08, 16:30:09 »
Citaat van: Jerry
De nieuwe edgy eft bevat standaard toch al Compix en XGL enzoo?
Compiz en XGL zijn nog steeds beta software waar ik nog dagelijks updates voor binnenkrijg.
Ik denk niet dat 't al standaard in Edgy zal zitten.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Jerry

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #14 Gepost op: 2006/09/08, 17:04:23 »
Wat moet ik eigenlijk doen voor een dist upgrade? wat voeg ik toe aan mijn source list, en wat doe je daarna?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gnome 2.16
« Reactie #15 Gepost op: 2006/09/09, 14:51:27 »
dist-upgrade is gewoon een upgrade van al je softwarepakketten, maar dan worden ook eventueel bepaalde dingen verwijderd/toegevoegd/vervangen, in tegenstelling tot een gewone upgrade

(zo is het toch juist gezegd he?)

als jij met dist upgrade bedoelt, van dapper naar edgy, dan kan dit voorlopig door alle "dapper" naar "edgy" te veranderen in /etc/apt/sources.list en om daarna uit te voeren: sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade

maar ik raad je niet aan om edgy nu al te installeren, je gaat er zoiezo problemen mee hebben :) dat garandeer ik je :P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Jerry

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #16 Gepost op: 2006/09/09, 16:58:54 »
jajaja i get it, lol Ik wacht wel even :P

Offline merijn

  • Lid
Gnome 2.16
« Reactie #17 Gepost op: 2006/09/10, 14:59:34 »
hoi,ik ben nu weer overgestapt van Kubuntu naar Ubuntu.
Ik had een probleem gehad en toen alles weer opnieuw moeten installeren.
Nu heb ik gewoon de gnome 2.14.3 die bij Ubuntu is bijgeleverd.
Dat werkt goed en lekker stabiel,ik wacht nog wel op op Ubuntu Edgy Eft als die er is,dan zal daar zeker denkt ik wel de nieuwe gnome 2.16 geintegreerd zijn.
Gnome 2.16 is nog niet goed genoeg afgestemd op Dapper drake,vandaar dat hij niet standaard in een repository kan worden geupdated.
Iedereen die al wel de nieuwe gnome wil installeren kan het wel doen denk ik ,maar ja ik weet ook niet hoe dat moet.
Maar goed ik denk dat er dan wel een risico is dat het systeem minder stabiel zou kunnen worden.
Voor de nieuwe systeem verbeteringen die in Edgy Eft zitten,daar kan ik nog wel even mee wachten tot die uit komt.
 

Groeten,

M Versteeg:)

Offline Dave

  • Lid
Gnome 2.16
« Reactie #18 Gepost op: 2006/09/10, 15:47:07 »
En dat is al snel begrijp ik?

en is dat zo te upgraden of is een nieuwe installatie aan te bevelen net als bij W******

Gnome 2.16
« Reactie #19 Gepost op: 2006/09/10, 16:07:12 »
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik dacht begrepen te hebben dat het gewoon up te graden is.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gnome 2.16
« Reactie #20 Gepost op: 2006/09/10, 18:56:11 »
Upgraden zou in de meeste gevallen probleemloos moeten werken ;)
In oktober hoor je het wel weer :)

gksudo update-manager -d

is de makkelijkste manier (nu werkt dit nog niet)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Jerry

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #21 Gepost op: 2006/09/11, 21:11:31 »
ik wacht wel :(

Offline Pivni Pes

  • Lid
Gnome 2.16
« Reactie #22 Gepost op: 2006/09/11, 21:52:09 »
Ik heb op mijn XP bak VMware draaien, daar mee doe ik testjes op ubuntu enzo.
Lijk me ook wel leuk om edgy eft beta er mee te testen.
Maar waar kan ik het downloaden?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gnome 2.16
« Reactie #23 Gepost op: 2006/09/11, 22:02:04 »
Hier bijvoorbeeld

PS: edgy eft _alpha_ :) zelfs nog geen beta

http://cdimage.ubuntu.com/releases/edgy/knot-2/
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Rroet

  • Gast
Gnome 2.16
« Reactie #24 Gepost op: 2006/09/12, 09:44:55 »
Edgy Eft heeft sinds begin september een feature freeze en de stabiliteit is sinds dien met rasse schreden toegenomen. Voor een "net geen" newbie is het prima te doen is mijn mening.

Echter let wel, het is nog niet productie waardig, maar voor een simpele thuisavonturier zou ik het zeker aanraden.